Λασίθι

«Πράσινο φως» για τη γέφυρα στην Αμμούδα - Η απόφαση και οι όροι

Η Περιφέρεια ενέκρινε υπό όρους την ΜΠΕ, ανοίγοντας τον δρόμο για να ολοκληρωθεί με τη κατασκευή τοξωτής γέφυρας στον Ξηροπόταμο ο περιφερειακός του Αγίου Νικολάου

«Ναι» με συμπληρωματικούς όρους από την Περιφέρεια Κρήτης στον σχεδιασμό του Δήμου Αγίου Νικολάου για την ολοκλήρωση του κύριου περιφερειακού δρόμου της πόλης!

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας γνωμοδότησε θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, που προβλέπει ως σημείο αναφοράς την πολυσυζητημένη τα τελευταία χρόνια κατασκευή γέφυρας στην περιοχή της Αμμούδας. Γέφυρας, η οποία είναι και το βασικό κομμάτι του “παζλ” που λείπει για να ολοκληρωθεί λειτουργικά ο μεγάλος περιφερειακός που έχει φτιαχτεί στο μεγαλύτερο κομμάτι του, και οποίος, ακολουθώντας μια δυτική διαδρομή, ενώνει ουσιαστικά την πόλη από Νότο (από τον Γαργαδώρο) προς το Βορρά (στο Αμμούδι).

Αυτό που ζητά με τη θετική γνωμοδοτική απόφασή της η Περιφέρεια είναι η γέφυρα πάνω από τον Ξηροπόταμο, που θα φτιαχτεί με τοξωτή μορφή, να κατασκευαστεί μέσα σε καλοκαιρινή περίοδο, για να μην προκύψει κίνδυνος με πλημμύρες, και επίσης κατά τη διάρκεια των εργασιών να μην παρθούν υλικά από την κοίτη του εν λόγω χειμάρρου.

Ειδικότερα, η ΜΠΕ του έργου “Διάνοιξη, διαμόρφωση, αισθητική αναβάθμιση κύριας περιφερειακής οδικής αρτηρίας της πόλης του Αγίου Νικολάου”, με φορέα υλοποίησης τον Δήμο Αγίου Νικολάου, προβλέπει την κατασκευή γέφυρας στην περιοχή της Αμμούδας, άνωθεν του χειμάρρου “Ξηροπόταμος”, με συνολικό μήκος επέμβασης τα 500 μέτρα. Αναλυτικότερα προβλέπονται: γέφυρα μήκους 27 μέτρων που θα αποτελέσει τμήμα της κύριας περιφερειακής οδικής αρτηρίας, κυκλικός κόμβος μήκους 100 μέτρων και υψομετρικές προσαρμογές των δημοτικών οδών στη γέφυρα μήκους 360 μ. Η γέφυρα θα ενώσει την οδό Κρητών Αγωνιστών με την οδό Καμάρας (Χ.Θ. 2+085 έως Χ.Θ. 2+112).

Για την κατασκευή της γέφυρας επιλέχθηκε φορέας (καθαρού μήκους 26,72 μ. και καθαρού πλάτους 12 μ.) αναρτημένος από δύο τόξα ενός ανοίγματος, τοποθετημένα στις οριογραμμές του οδοστρώματος επί των πεζοδρομίων χωρίς ενδιάμεση στήριξη (tied archs). Η επιλογή αυτή προτιμήθηκε έναντι της κατασκευής φορέα αναρτημένου από δύο δοκούς τοποθετημένες στις οριογραμμές επί των πεζοδρομίων με ένα μεσόβαθρο για ενδιάμεση στήριξη, λόγω του ότι παραμένει η διατομή του ποταμού ακέραιη χωρίς καμιά μείωση.

Επιπλέον η λύση του τοξωτού φορέα δίνει τη δυνατότητα υλοποίησης του έργου εν μέρει με προκατασκευασμένα στοιχεία, μειώνοντας έτσι το κόστος. Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής υπολογίζεται σε 2,4 εκατ. ευρώ (με εργολαβικό όφελος, απρόβλεπτα και ΦΠΑ 24%).

Η κατασκευή της γέφυρας αυτής στην περιοχή της Αμμούδας, κοντά στον βρεφονηπιακό σταθμό, προβλέπεται εδώ και χρόνια στο εγκεκριμένο σχέδιο πόλης, ενώ θα ολοκληρώσει τον περιφερειακό δρόμο του Αγίου Νικολάου αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο το κυκλοφοριακό σκηνικό στην πόλη. Στο υπόλοιπο σκέλος της η ΜΠΕ του έργου ουσιαστικά αποτυπώνει αλλαγές και προσθήκες που έχουν προκύψει σε σχέση με την αρχική ΑΕΠΟ του περιφερειακού δρόμου, όπως π.χ. είναι οι τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβους που έχουν κατασκευαστεί στα σημεία που η οδός διασταυρώνεται με άλλες αστικές οδούς, και οι οποίοι βελτίωσαν την οδική ασφάλεια για πεζούς και οχήματα:

  1. i) Κυκλικός κόμβος Α. Παπανδρέου-Βερενίκης επί της οδού Ανδρέα Παπανδρέου στη Χ.Θ. 3+250.
  2. ii) Κυκλικός κόμβος Αμμουδίου στο τέλος της μελετούμενης οδού, επί της οδού “Ακτή Στ. Κουνδούρου” στη Χ.Θ. 7+787.

iii) Κυκλικός κόμβος Κ. Καραμανλή/Τζορντάνο Μπρούνο επί της οδού Κ. Καραμανλή, προκειμένου να συνδέσει εναλλακτικά την περιφερειακή οδική αρτηρία.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Οι όροι της θετικής γνωμοδότησης

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης γνωμοδότησε θετικά επί της περιβαλλοντικής μελέτης, υπογραμμίζοντας ωστόσο στην απόφασή της ότι «η ΜΠΕ πρέπει να συμπληρωθεί με τα εξής:

  1. Τα έργα κατασκευής της γέφυρας στην Αμμούδα να πραγματοποιηθούν κατά τη θερινή περίοδο ούτως ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος πλημμύρας, μιας και πραγματοποιούνται εντός αστικής περιοχής.
  2. Να απαγορευτεί η απόληψη από την κοίτη του χειμάρρου υλικών που πιθανόν να απαιτηθούν για την κατασκευή της γέφυρας. Όλα τα υλικά θα πρέπει να προέρχονται από νομίμως αδειοδοτημένα λατομεία και επιχειρήσεις.
  3. Να μη δημιουργηθούν προβλήματα πρόσβασης ή αποκλεισμού στις περιοχές πέριξ των έργων και να αποκαθίστανται κατά προτεραιότητα όλες οι προσβάσεις και οδεύσεις που καταργούνται.
  4. Να υπάρχει κατάλληλη σήμανση/επισήμανση των χώρων εκτέλεσης εργασιών για την έγκαιρη προειδοποίηση των διερχομένων οδηγών.
  5. Να ληφθούν κατάλληλα μέτρα για την προστασία από τη σκόνη και τα σωματίδια, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
  6. Να εξασφαλιστεί ότι ο θόρυβος και οι δονήσεις θα βρίσκονται εντός των θεσμοθετημένων ορίων κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων και οι εργασίες να αναστέλλονται κατά τη διάρκεια των ωρών κοινής ησυχίας. Τα οχήματα και τα μηχανήματα που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του έργου θα πρέπει να υπακούν στα προβλεπόμενα μέτρα και όρους που καθορίζονται στην ΚΥΑ 37393/2028/2003 (ΦΕΚ 1418Β/1.10.2003) περί θορύβου.
  7. Απαγορεύεται η έστω και προσωρινή απόθεση υλικών εκσκαφής και μπαζών, εντός ή εκτός αστικών περιοχών, σε ρέματα, χείμαρρους ή σε οποιονδήποτε άλλο φυσικό αποδέκτη».

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια