Κρήτη

Ένωση Προστασίας Καταναλωτών: Ζητά παράταση του Νόμου Κατσέλη

Επιστολή στον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Ιωάννη Δραγασάκη αποστέλλει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Την παράταση του Νόμου Κατσέλη ζητά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης από την Κυβέρνηση, με επιστολή της.

Η επιστολή, την οποία υπογράφει η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, απευθύνεται στον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Ιωάννη Δραγασάκη και - μεταξύ άλλων - η Ένωση ζητά την παράταση τουλάχιστον ενός έτους του νόμου 3869/2010, γνωστού ως νόμου Κατσέλη, για την προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς.

Στην επιστολή της  μεταξύ των άλλων, η Ένωση των Καταναλωτών, αναφέρει:

«Κ.Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε, ο ν.3869/2010 , προσέφερε σε χιλιάδες χρεωμένα  νοικοκυριά ,σε  περίοδο κρίσης, μια ανάσα ,ώστε να μπορέσουν να ρυθμίσουν την οικονομική και κοινωνική τους βιωσιμότητα.

Ο εν λόγω νόμος ,τροποποιήθηκε τρις φορές, μέχρι και την τελευταία φορά, που απέκλεισε 20.000 νοικοκυριά , που δεν  θέλησαν να συνεχίσουν, καθώς δεν επιθυμούσαν την άρση του τραπεζικού απορρήτου.

Επειδή ,οι τελευταίες τροποποιήσεις των νόμων που θεσμοθετήθηκαν κατά τα έτη 2015,2018 έχουν δραστηριοποιήσει τα κριτήρια υπαγωγής ,που σημαίνει ότι απευθύνεται μόνο σε φτωχά πλέον νοικοκυριά ,που θα πρέπει ως Κυβέρνηση να τα στηρίζεται για να σώσουν από τον πλειστηριασμό το σπίτι τους

Η Ένωση μας, ερχόμενη σε καθημερινή επαφή, με χρεωμένα νοικοκυριά, και παρά την εξωδικαστική προσπάθεια που καταβάλλει εκπροσωπώντας τους δανειολήπτες ως μεσολαβούσα αρχή, με τις τράπεζες, πολλές φορές βρίσκεται σε αδιέξοδο με την συμπεριφορά των τραπεζών, καθώς ή δεν απαντούν ή όταν απαντούν οι προτάσεις τους είναι εξωπραγματικές.Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα χρεωμένου ζευγαριού, με ένα παιδί και με  ετήσιο εισόδημα 9.000 ευρώ, η τράπεζα να απαιτεί μηνιαία δόση 350 ευρώ.

Για όλα τα παραπάνω η χορήγηση παράτασης της ισχύς του ν.3869/2010 (31 Δεκεμβρίου 2018) για την προστασία της κύριας κατοικίας, των φτωχοποιημένων από τις συνέπειες της κρίσης καταναλωτών, θα πρέπει να σας απασχολήσει και μάλιστα έγκαιρα.»

Σχόλια