Εκπαιδευτικά νέα

Εσύ κάνεις σωστή διαχείριση του χρόνου σου;

Ο σωστός προγραμματισμός της μελέτης και όλων των υπόλοιπων δραστηριοτήτων είναι το μυστικό της επιτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Η σωστή διαχείριση του χρόνου είναι το πρώτο κεφάλαιο για την επιτυχία στις εξετάσεις. Κι εκεί πολλοί μαθητές υστερούν. Ξοδεύουν περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα στην τηλεόραση, μιλάνε μιάμιση ώρα στο τηλέφωνο, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας στέλνουν 20 έως 30 μηνύματα στο κινητό.

 Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία έρευνας την οποία διενήργησε η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) σε δείγμα 650 μαθητών Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου του Λεκανοπεδίου Αττικής. Οι 4 στους 10 (ποσοστό 42%) βλέπουν τηλεόραση δύο ώρες ημερησίως, οι 2 στους 10 μία ώρα, αντίστοιχος αριθμός τρεις ώρες, ενώ το 9% του μαθητόκοσμου αυτής της ηλικίας παρακολουθεί τηλεόραση 4 ή 5 ώρες την ημέρα!

 Πολλοί απ’ αυτούς που δεν ξοδεύουν το χρόνο τους μπροστά στη μικρή οθόνη, μιλάνε….με τις ώρες στο τηλέφωνο ή κάθονται στο κομπιούτερ σερφάροντας στο Internet. Μία έως μιάμιση ώρα, κατά μέσο όρο, σπαταλά ημερησίως ο μαθητής για να τηλεφωνήσει στους φίλους του.

 Το 97% των ερωτηθέντων, δήλωσε ότι βγαίνει έξω το Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα που προκύπτουν από σχετική ερώτηση με απαντήσεις πολλαπλής επιλογής, η καφετέρια είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός των νέων αυτής τη ηλικίας. Δεύτερος στις προτιμήσεις είναι ο κινηματογράφος, ακολουθούν οι βόλτες και, κατόπιν, τα κλαμπ και οι ταβέρνες. Χαμηλά στις προτιμήσεις των εφήβων είναι η άθληση, το θέατρο και η…βόλτα στα καταστήματα.

 Η μη σωστή διαχείριση του χρόνου δεν αφήνει πολλά περιθώρια για συστηματική μελέτη. Οι διάφορες ενασχολήσεις που προκύπτουν χωρίς προγραμματισμό στη διάρκεια της ημέρας, δεν επιτρέπουν στο μαθητή, και δη στον υποψήφιο, να οργανώσει τη μελέτη του, έτσι ώστε να είναι αποτελεσματική. Η προσπάθεια μελέτης του δεν καρποφορεί όσο επιθυμεί, με αποτέλεσμα να εκνευρίζεται, να αγχώνεται, να στεναχωριέται και συχνά να σταματά το διάβασμά του.

 Αντίθετα, η σωστή διαχείριση χρόνου, ο εβδομαδιαίος (τουλάχιστον) προγραμματισμός της μελέτης αλλά και των λοιπών ελεύθερων δραστηριοτήτων, του επιτρέπουν να είναι παραγωγικός στη μελέτη του και συνεπώς να αισθάνεται περισσότερο ασφαλής μπρος στις επερχόμενες εξετάσεις. Συνεπώς, η πρόταση είναι σαφής: προγραμματισμός και σχεδιασμός κάθε δραστηριότητας. Ο χρόνος είναι πολύτιμος.

               

Σχόλια