Οικονομία Ελλάδα

Κρήτη επιλέγουν ξανά οι τουρίστες

Αγαπημένος προορισμός Βρετανών και Γερμανών - Κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα το Ηνωμένο Βασίλειο

Η βρετανική αγορά ήταν η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα τον φετινό Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ Intelligence, σε συνεργασία με την trivago.

Αγαπημένο προορισμό των Βρετανών αποτελεί η Κρήτη, όπως επίσης και των Γερμανών. Μάλιστα, η βρετανική αγορά ήταν πρώτη για τρίτο συνεχόμενο μήνα στο πρώτο εξάμηνο.

Η ιταλική αγορά ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ενώ στην τρίτη θέση υποχώρησε η αγορά της Γερμανίας. Στην τέταρτη θέση, βρέθηκε για πρώτη φορά το 2019 η αγορά της Τουρκίας, ενώ στην πέμπτη θέση διατηρήθηκε η αμερικάνικη αγορά.

Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2018, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Γερμανία διατήρησαν τη θέση τους στο top-5 των χωρών, ενώ βελτίωση της θέσης τους κατέγραψαν η Τουρκία και οι ΗΠΑ.

Πρώτος προορισμός των Γερμανών τον Ιούνιο ήταν η Αθήνα. Στη δεύτερη θέση διατηρήθηκε η χώρα Μυκόνου, ενώ στην τρίτη θέση ανέβηκαν τα Φηρά. Στην τέταρτη θέση υποχώρησε το Ρέθυμνο και στην πέμπτη θέση διατηρήθηκε η Χερσόνησος Κρήτης. Στην έκτη θέση ανέβηκε το Φαληράκι. Στην έβδομη θέση εμφανίζεται για πρώτη φορά το 2019 το Καμάρι (Σαντορίνη). Στη όγδοη θέση παρέμεινε η Οία. Η δεκάδα συμπληρώνεται με την πόλη της Ρόδου στην ένατη θέση και τη Γεωργιούπολη στη δέκατη.

Οι Βρετανοί είχαν τον Ιούνιο ως πρώτη επιλογή τη χώρα της Μυκόνου. Στη δεύτερη θέση υποχώρησε η Αθήνα και στην τρίτη τα Φηρά. Στην τέταρτη θέση ανέβηκε η πόλη της Ρόδου και στην πέμπτη εμφανίζεται για πρώτη φορά το 2019 ο Λαγανάς. Στην έκτη θέση υποχώρησε το Καμάρι, στην έβδομη θέση η πόλη της Κέρκυρας και στην όγδοη τα Χανιά. Στην ένατη θέση βρέθηκε η Καρδάμαινα, ενώ στη δέκατη θέση διατηρήθηκε η Οία.

Η χώρα της Μυκόνου ήταν πρώτη επιλογή τον περασμένο μήνα και για τους Ιταλούς. Στη δεύτερη θέση υποχώρησε η Αθήνα, ενώ στην τρίτη θέση ανέβηκε το Καμάρι. Στην τέταρτη θέση υποχώρησαν τα Φηρά. Ακολουθούν η πόλη της Ρόδου και η Περίσσα (Σαντορίνη). Στην έβδομη θέση, για πρώτη φορά το 2019, εμφανίζεται η χώρα της Σκιάθου και ακολουθούν δύο προορισμοί της Σαντορίνης: η Οία και το Ημεροβίγλι. Η δεκάδα της ιταλικής αγοράς συμπληρώνεται με το Φαληράκι, που εμφανίζεται για πρώτη φορά το 2019 στο top-10.

 

Πόσα ξοδεύουν οι Γερμανοί

Μιλώντας για τουρισμό το βασικό ερώτημα είναι, εκτός από τις αφίξεις και τους προορισμούς, και τα έσοδα. Και την απάντηση στο πόσα χρήματα ξοδεύουν συνήθως οι Γερμανοί τουρίστες επιχειρεί να δώσει η εφημερίδα “Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ), επικαλούμενη σχετική έρευνα της Union Investment. Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, το 2018 οι Γερμανοί ξόδεψαν, κατά μέσο όρο, 1.352 ευρώ για τις κύριες διακοπές τους. Αλλά αυτό το νούμερο δε λέει όλη την αλήθεια, καθώς υπάρχουν διαφοροποιήσεις: Ο ένας στους τρεις δεν ξοδεύει πάνω από 750 ευρώ, ένα ποσοστό 28% ξοδεύει μεταξύ 1.000 και 2.000 ευρώ και μόλις το 15% των παραθεριστών υπερβαίνει αυτό το ποσό. Σημειωτέον επίσης ότι οι περισσότεροι Γερμανοί δεν εκδράμουν μόνο μία φορά, για παράδειγμα το καλοκαίρι, αλλά προσπαθούν να βρουν και μέσα στη χρονιά μικρά διαλείμματα ξεκούρασης με προφανή συνέπεια να μειώνεται ο προϋπολογισμός για τις κύριες διακοπές.

Αν συνυπολογίσουμε λοιπόν όλες τις ημέρες διακοπών - επισημαίνει η FAZ - η στατιστική λέει ότι ένα νοικοκυριό στη Γερμανία διαθέτει, κατά μέσο όρο, 4.251 ευρώ. Ένα στα τέσσερα νοικοκυριά έχει τη δυνατότητα να ξοδέψει πάνω από 5.000 ευρώ. Βέβαια πολλοί κάνουν οικονομίες για τις διακοπές της χρονιάς - μάλιστα ο ένας στους δύο βάζει στην άκρη τουλάχιστον 50 ευρώ κάθε μήνα. Σε κάθε περίπτωση οι Γερμανοί δε θεωρούν φυσιολογική συμπεριφορά να δανείζεται κανείς χρήματα για τις διακοπές του. Όπως προκύπτει από την έρευνα, μόλις το 3% θα έπαιρνε “διακοποδάνειο” για να επισκεφτεί τον αγαπημένο του προορισμό.

ΔΕ “ΣΗΚΩΝΕΙ” Η ΤΣΕΠΗ

Οι μισοί Έλληνες δεν μπορούν να κάνουν διακοπές

Την ίδια στιγμή η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων αντικατοπτρίζεται και στις απαραίτητες διακοπές για να “γεμίσουν οι μπαταρίες”. Και όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής, της Eurostat, πάνω από τους μισούς - το 51% των Ελλήνων άνω των 16 ετών - δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν βασικές ετήσιες διακοπές μιας εβδομάδας το 2018, έναντι μέσου όρου 28,3% στην Ε.Ε., καθιστώντας έτσι την Ελλάδα ως μία από τις χώρες της Ε.Ε. με τα υψηλότερα ποσοστά κατοίκων που δεν ταξίδεψαν για οικονομικούς λόγους. Η χώρα μας ήταν το μοναδικό μέλος της Ε.Ε. που παρουσίασε αύξηση του ποσοστού κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες την τελευταία πενταετία. Οι υπόλοιπες χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά ατόμων που δεν ταξίδεψαν λόγω οικονομικής δυσχέρειας ήταν η Ρουμανία (58,9%), η Κροατία (51,3%) και η Κύπρος (51%).

Αντίθετα, οι χώρες της Ε.Ε. με τα χαμηλότερα αντίστοιχα ποσοστά ήταν το Λουξεμβούργο (10,9%, δεδομένα του 2017) και η Σουηδία (9,7%).O ευρωπαϊκός μέσος όρος παρουσιάζει βελτίωση σε σύγκριση με το 2013, όταν το 39,5% των κατοίκων δεν είχε την οικονομική δυνατότητα για διακοπές. Την τελευταία πενταετία, οι χώρες που μείωσαν τα ποσοστά αυτά ήταν η Βουλγαρία (από 35,8% στο 30,5% το 2018) και η Πολωνία (από 34,6% σε 26%).

 

Σχόλια