Ο Θανάσης Βισκαδουράκης στο neakriti.gr "Τα θέατρα γεμίζουν με νεολαία, τα παιδιά αγαπούν τον ΑΡΚΑ"

Πολιτισμός
Ο Θανάσης Βισκαδουράκης στο neakriti.gr "Τα θέατρα γεμίζουν με νεολαία, τα παιδιά αγαπούν τον ΑΡΚΑ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνέντευξη στη Μαρία Σπουρδαλάκη για την μεγάλη θεατρική επιτυχία "Η ζωή μετά"

Με αφορμή τη θεατρική παράσταση «ΖΩΗ ΜΕΤΑ», μια διασκευή των ξεκαρδιστικών ιστοριών  του γνωστού και αγαπημένου σκιτσογράφου ΑΡΚΑ, που περιοδεύει σε ολόκληρη την Ελλάδα, ο Θανάσης Βισκαδουράκης, ένας εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης, μίλησε στο neakriti.gr.

Ο επιτυχημένος και πολύ αγαπητός στο κοινό ηθοποιός, με τον ειλικρινή και απροκάλυπτο λόγο του, αναφέρθηκε στη «ΖΩΗ ΜΕΤΑ»… την καραντίνα και τη νέα πραγματικότητα που αναμένεται να μας αλλάξει. Το γέλιο όμως και το χιούμορ, ακόμα και για τον ίδιο το Θανάση Βισκαδουράκη, είναι λυτρωτικό, καθώς αποτελεί τη διέξοδο από την απαιτητική, και για πολλούς διαφορετική καθημερινότητα.

Τα σκίτσα του ΑΡΚΑ, στην παράσταση αυτή, παίρνουν σάρκα και οστά στο θεατρικό σανίδι. Όπως δηλώνει και ο ίδιος, πρόκειται για μια παράσταση που προσφέρει, εκτός από άπλετο γέλιο, τα μικρά εκείνα ερεθίσματα, που αφενός πηγάζουν από την καθημερινότητα όλων μας, αφετέρου όμως τροφοδοτούν τη σκέψη και τους προβληματισμούς μας.

Ο Θανάσης Βισκαδουράκης προσκαλεί μικρούς και μεγάλους να απολαύσουν την άκρως χιουμοριστική παράσταση, τη «ΖΩΗ ΜΕΤΑ», που ταξιδεύει και στην Κρήτη, μέσα από μια τριήμερη περιοδεία σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

«Πρωταγωνιστείτε σε μια από τις πιο χιουμοριστικές παραστάσεις του φετινού καλοκαιριού του γνωστού σε όλους μας και αγαπημένου σκιτσογράφου ΑΡΚΑ. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την παράσταση; Για ποια ΖΩΗ μιλάει και για ποιο ΜΕΤΑ;»

Ο τίτλος είναι και λίγος πονηρός. Είναι η ζωή ουσιαστικά μετά την καραντίνα. Νομίζω έχουμε ετοιμάσει μια πολύ ωραία παράσταση, μια διασκεδαστική παράσταση που έχει πάρα πολύ γέλιο. Ο θεατής περνάει πάρα πολύ καλά. Είμαστε από τις επιτυχημένες παραστάσεις του καλοκαιριού. Το διασκεδάζουμε εμείς, το διασκεδάζει και το κοινό. Είναι μιάμιση ώρα παράσταση, χωρίς διάλειμμα, λόγω μέτρων του Υπουργείου Πολιτισμού, λόγω του κορωνοϊού. Εν αρχή έχουμε το κείμενο του ΑΡΚΑ, έχουμε την παραγωγή του Χρήστου Τριπόδη και οι ηθοποιοί είναι ένας και ένας. Είμαστε φίλοι πάνω από όλα και γι’ αυτό το λόγο έχουμε απογειώσει την παράσταση, που την απολαμβάνουμε και εμείς και ο θεατής. Είναι η Σοφία Βογιατζάκη, ο Γιώργος Γιαννόπουλος, ο Πέτρος Μπουσουλόπουλος, ο Χρήστος Τριπόδης και ο σκηνοθέτης μας, που παίζει παράλληλα, ο Δημήτρης Αγοράς. Του δίνω πάνω από όλα συγχαρητήρια γιατί κατάφερε να μαζέψει όλα τα κόμικς του ΑΡΚΑ, τον Μπαμπά Σπουργίτι με το μικρό Σπουργίτι, το Διάβολο με τον Άγγελο και τον Ισοβίτη με τον Μοντεχρήστο στη φυλακή, δημιουργώντας ένα πολύ όμορφο θεατρικό κείμενο. Εμείς έχουμε την τύχη να το ερμηνεύσουμε και τα κόμικς να πάρουν για πρώτη φορά σάρκα και οστά, δηλαδή να πάρουν μια ανθρώπινη οντότητα, να ξεφύγουν από το σκίτσο και τη φωτογραφία. Έτσι ο κόσμος βλέπει όλο αυτό το δέσιμο των κόμικς. Νομίζω το έχουμε δουλέψει πάρα πολύ, το έχουμε αγαπήσει πάρα πολύ. Είναι μια δυνατή κωμωδία. Ούτως ή άλλως η πένα του ΑΡΚΑ είναι τόσο δυνατή που ο κόσμος γελάει, αντιλαμβανόμενος και το δεύτερο και το τρίτο επίπεδο που λέει ο ΑΡΚΑΣ. Άλλωστε, το χιούμορ του είναι πολύ έξυπνο και προχωρημένο. Είναι αυτό που λέει πολλές φορές το σπουργίτι: «Μπορεί η ζωή πολλές φορές να μην είναι δίκαιη, τα κόμικς όμως είναι». Αυτό σημαίνει ότι είναι  σπουδαίο να μπορείς να έχεις ανοιχτό το μυαλό, τη ψυχή, το πνεύμα για να δεχτείς την κριτική και να κάνεις αυτοκριτική. Σου παρουσιάζει το θέμα όπως είναι, κατάμουτρα. Θα μιλήσω μόνο για τη χώρα μου, την Ελλάδα. Συνήθως πανικοβαλλόμαστε με την αλήθεια, μας αρέσει πιο πολύ το ψέμα. Γι’ αυτό έχουμε και τις μεγαλοστομίες, τις τυμπανοκρουσίες, του βερμπαλισμούς. Αλλά αν  σου πω την αλήθεια, με δύο λέξεις, μέτρον άριστον, μηδέν άγαν, μπορεί να με κοιτάξεις αποσβολωμένος. Δηλαδή με δύο φράσεις οι Αρχαίοι περνάγανε όλο το μήνυμα της ζωής. Και ο ΑΡΚΑΣ έχει αυτό το χιούμορ, αυτή είναι η πένα του και χαίρομαι που το αγαπάει πάρα πολύ ο κόσμος αλλά και όλες οι ηλικίες. Δηλαδή βλέπεις από 7 χρονών παιδάκια, έρχονται με τα φυλλάδια του ΑΡΚΑ να τα υπογράψουμε. Χαίρομαι που μαζεύουμε όλοι αυτή τη νεολαία. Τώρα πλέον γεμίζουν τα θέατρα με την νεολαία, με τα νέα παιδιά και χαίρομαι που διαβάζουν ΑΡΚΑ. Γιατί το Α και το Ω μιας χώρας, η οποία θέλει να προοδεύσει είναι η γνώση, η μόρφωση και να έχουν μια ωραία κριτική ματιά σε όλα τα πράγματα.

«Πιστεύετε ότι ο ΑΡΚΑΣ, ως σκιτσογράφος, είναι επίκαιρος; Και πώς η «ΖΩΗ ΜΕΤΑ», η θεατρική αυτή παράσταση, τοποθετείται στη νέα αυτή πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι μας;»

Ο ΑΡΚΑΣ είναι επίκαιρος όσο ποτέ άλλοτε. Όλα τα κείμενα του, από το 1985 μέχρι και σήμερα, είναι λες και τα έχει γράψει το 2020. Πάντα θα είναι επίκαιρος, πάντα ο κόσμος θα τον διαβάζει και πάντα θα τον μελετάει. Να τον έχει καλά ο Θεός να γράφει και να τα παρουσιάζει. Η αλήθεια είναι ότι ψάχνουμε να βρούμε ποιος είναι ο ΑΡΚΑΣ και δε βρίσκουμε κανέναν. Σπουδαίο και αυτό που έχει καταφέρει, να μην ξέρεις δηλαδή ποιος είναι ο συγγραφέας. Χαίρομαι διπλά γι’ αυτόν, που δεν τον γνωρίζουμε. Αν και εμείς έχουμε βάλει λιτούς και δεμένους να μάθουμε ποιος είναι, γιατί για εμένα πρέπει να είναι πολύ ανοιχτόκαρδος, δεν έχει εμμονές, δεν έχει μεμψιμοιρίες για να γράφει τόσο πολύ απλόχερα. Η «ΖΩΗ ΜΕΤΑ», λοιπόν, σαφώς και τοποθετείται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Ό γέγονε γέγονε. Ότι ξέραμε, ξέραμε και τώρα όλοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε καινούργια πράγματα. Όπως μάθαμε στην καραντίνα, τι σημαίνει ατομική ευθύνη. Μέχρι τώρα δεν ξέραμε. Τη γνωρίζαμε, αλλά δε δίναμε σημασία. Ή το Μένουμε Σπίτι. Και επίσης, ότι πρέπει να μάθουμε να υπακούμε, πρέπει να κρατάμε αποστάσεις, πρέπει να φοράμε τη μάσκα, πρέπει να αρχίσουμε να υπακούμε εμείς οι Έλληνες. Και τώρα σε αυτήν την εποχή, την νέα εποχή, τη «ΖΩΗ ΜΕΤΑ», να κάνουμε το σταυρό μας να είμαστε υγιείς, να έρθει αυτό το πολυπόθητο εμβόλιο, να εμβολιάσουμε. Γιατί πάνω από όλα, πάνω από την τέχνη, πάνω από την πολιτική, πάνω από την καθημερινότητα είναι ο ίδιος ο άνθρωπος, είναι η ίδια η ζωή. Η ζωή είναι πάρα πολύ ωραία, πάρα πολύ όμορφη, σε όλες τις ηλικίες της.

«Μιλήσατε για πολυπόθητο εμβόλιο, μια πολυπόθητη θεραπεία θα έλεγα εγώ. Πιστεύετε, λοιπόν, ότι το έργο του ΑΡΚΑ, με το άπλετο γέλιο, χιούμορ και αυτή τη καυστική διάθεση που διαθέτει, είναι η θεραπεία και η λύτρωση σε αυτή τη νέα πραγματικότητα;»

Βέβαια, βέβαια. Αν και εμείς οι ηθοποιοί δεν μπορούμε να αλλάξουμε τη σκέψη των συνανθρώπων μας, ούτε των θεατών που έρχονται. Εμείς καλούμαστε για μιάμιση ώρα που θα έρθεις, να έρθεις για να γελάσεις, να διασκεδάσεις και αν θες να προβληματιστείς. Εγώ το είχα πάντα σα δόγμα στη ζωή μου, να κάνω παρέα με καλύτερους ανθρώπους από εμένα, να κερδίζω από αυτούς, να προχωρώ και αν μπορώ να εξελίσσομαι. Γιατί όχι και να τους προσπεράσω κιόλας. Το θέατρο σου δίνει μια βάση, ένα έναυσμα, μια ώθηση. Φεύγοντας από εκεί, αν έχεις ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά σου, θα σου έχει μεταφέρει κάτι. Εγώ πάντα λέω σε όλους: «Παιδιά να έχουμε ανοιχτά τα αυτιά, τα μάτια, να βλέπουμε, να παρακολουθούμε, να παρατηρούμε και να έχουμε αντίληψη των πραγμάτων». Εγώ προσωπικά, θέλω να κάνω τον κόσμο για δύο ώρες να γελάει. Ξέρω ότι περνάει δύσκολα. Και παρόλο τις δυσκολίες, έρχεται έστω για δύο ώρες στο θέατρο, με την κοπέλα, το γιό του, την οικογένεια, οι παππούδες, μικροί και μεγάλοι, να απολαύσουν μια παράσταση. Και το σημαντικό είναι ότι μετά, και αυτό είναι που μ’ αρέσει, κάθονται να φωτογραφηθούν, να σου πουν δύο λόγια αγάπης. Εγώ εκεί χαίρομαι. Και κοιτάω το Θεό και τον ευχαριστώ. Γιατί αυτή η δουλειά σε φέρνει σε επαφή με κόσμο και είναι ωραίο να ξέρουν την πορεία σου, την ιστορία σου, την οικογένειά σου.

«Οι ήρωες του ΑΡΚΑ, συνήθως είναι σύγχρονοι ήρωες, ήρωες της καθημερινότητας. Εσείς ποιον ήρωα υποδύεστε;»

Οι ήρωες είναι της διπλανής πόρτας, συγκατοικούμε όλοι. Θα πεθάνεις στο γέλιο. Καταρχήν κάνω, αυτόν που αγαπάω πάρα πολύ, το Διάβολο, που φεύγει από την κόλαση και ανεβαίνει πάνω στον παράδεισο. Εκεί που έχει δεντράκια, καθαρό αέρα. Η ζωή στον παράδεισο είναι καλύτερη, είναι πιο ωραία τα πράγματα, πιο ανθρώπινα, είναι ο Χριστός, είναι οι άγγελοι. Κάτω στην κόλαση είναι ένας μαρασμός, μια φασαρία. Δεν αντέχει άλλο. Τα έχει μπερδέψει όλα. Αλλά είναι τόσο χαριτωμένος, τόσο γλυκός, τον έχω ερωτευθεί τόσο πολύ αυτόν τον ήρωα. Αφού οι συνάδελφοί μου κάθονται από πίσω, και γελάνε, γιατί τον απολαμβάνω και τον αγαπώ το Διάβολο. Είμαι ο ίδιος πολλές φορές. Ξεχνιέμαι και μου απογειώνει τη ψυχή μου την ώρα που ερμηνεύω το ρόλο. Είμαι πολύ ευτυχής που η παραγωγή και ο Χρήστος Τριπόδης με τίμησε να υποδυθώ αυτό το ρόλο. Ο δεύτερος ρόλος που υποδύομαι, που είναι πολύ πονηρός και υποχθόνιος, είναι η παρηγοριά αλλά και το βάσανο του Ισοβίτη, ο Μοντεχρήστος το ποντίκι. Είμαι αρκετά αιμοβόρος, ένας μικρός διάολος της φυλακής, γιατί εκεί γεννήθηκα, εκεί μεγάλωσα. Δεν ξέρω πώς είναι η ζωή έξω από τη φυλακή, ξέρω τη ζωή μόνο μέσα στη φυλακή, επομένως τα καρπώνομαι όλα, τα εκμεταλλεύομαι όλα, τα πουλάω και τα αγοράζω όλα, πάντα προς όφελος δικό μου, αμιγώς εγωιστικό. Και ο Ισοβίτης από τα τόσα χρόνια φυλακή γίνεται φιλόσοφος. Και αρχίζει και του λέει και του λέει του ποντικού. Το ποντίκι είναι ένα αμόρφωτο όν, που δεν τον ενδιαφέρει η μόρφωση, κοιτάζει μόνο πώς θα εκμεταλλευτεί τους κρατούμενους. Δεν είναι όλο αυτό η αντίθεση που έχει κάνει ο συγγραφέας; Ο ένας μέσα από τις δυσκολίες, μέσα από την τιμωρία του και την ισόβια κάθειρξη γίνεται φιλόσοφος, διαβάζει, μελετάει και ο άλλος γίνεται κυνικός. Και μετά με βγάζει σαν μικρό σπουργίτι, που είναι ο μπαμπάς, το μικρό και η διαμάχη τους. Αυτό που λέμε το χάσμα γενεών, των μικρών και των μεγάλων και τώρα εν έτη 2020 πάμε για τη μεγάλη κόντρα γενεών. Και εκεί πετάγομαι εγώ ως ένα μικρό πουλάκι. Όχι αρσενικό, αλλά ένα θηλυκό πουλάκι. Βγαίνω με τις φτερούγες μου και με συνοδεύει η μαμά, το πουλί, που είναι η Σοφία Βογιατζάκη. Καταλαβαίνεις εκεί τι γίνεται στο θέατρο.

«Και μια τελευταία ερώτηση, όσον αφορά όλους αυτούς τους ήρωες που είπαμε, τους αντιθετικούς εν τέλει ήρωες, πιστεύετε ότι το κοινό που θα έρθει να σας παρακολουθήσει, ταυτίζεται με αυτούς;»

Ναι, σίγουρα. Ειδικά στο σπουργίτι; Μπαμπάς και γιός; Οι γονείς κοιτούν τα παιδιά τους και τα παιδιά κοιτούν τους γονείς. Εγώ νομίζω βγαίνουν πιο αγαπημένοι βλέποντας αυτούς. Διασκεδάζουν και με το Διάβολο, αλλά το σπουργίτι πετάει πολύ ωραίες λεξούλες, to the point. Σίγουρα. Όταν ρωτάω τα νέα παιδιά, λένε: «Ναι, θα το σκεφτώ». Είναι ωραίο πράμα να είσαι νέος. Είναι ωραίο να ονειρεύεσαι και όλα αυτά τα νέα παιδιά να κάνουν τη διαφορά. Και πρέπει εμείς οι μεγάλοι, επειδή έχω γιο το λέω, να τους δώσουμε φτερά να πετάξουν. Και όταν τα παιδιά κάποιες φορές χάνουν κάπου το δρόμο τους, εμείς καλούμαστε να τους επαναφέρουμε, ούτως ώστε να συνεχίσουν να πετάνε ακόμα πιο ψηλά και να μας προσπεράσουν. Και σε χαρακτήρα και στα πάντα. 

Γιώργος Γιαννόπουλος, Θανάσης Βισκαδουράκης, Σοφία Βογιατζάκη, Πέτρος Μπουσουλόπουλος, Χρήστος Τριπόδης, Δημήτρης Αγοράς.

RROMO TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=D8r4bDHtkAk

Παραγωγή: ΜΕΘΕΞΙΣ, Χρήστος Τριπόδης

Συγγραφέας: ΑΡΚΑΣ

Θεατρική Διασκευή / Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγοράς

Σκηνικά : Λία Ασβεστά

Κοστούμια Κωνσταντινιά Βαφειάδου

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Χρήστος Τριπόδης

Πληροφορίες – Κρατήσεις : 210 7622034, 694 3290294 - email : [email protected]

https://www.facebook.com/methexis.productions/?ref=br_rs

Ώρα έναρξης των παραστάσεων:

Τον ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΩΡΑ 21:30

Διάρκεια παράστασης: 80’ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ γενική είσοδος, 12 ευρώ (άνω των 65, άνεργοι, πολύτεκνοι, φοιτητικό), 10 ευρώ μαθητικό

Προπώληση: 12 ευρώ, https://www.viva.gr/ και https://www.ticketservices.gr/

Πρόγραμμα Περιοδείας της παράστασης στην Κρήτη: ΑΡΚΑΣ «Η ζωή μετά»

Δευτέρα 10 Αυγούστου, Χανιά, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου

Τρίτη 11 Αυγούστου, Ρέθυμνο, Θέατρο Ερωφίλη

Τετάρτη 12 Αυγούστου, Ηράκλειο, Κηποθέατρο «Ν. Καζαντζάκης».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News