Ηράκλειο-Λασίθι: Λίγο πριν την άνοιξη και τα κενά σε δασκάλους παραμένουν...

Κρήτη
Ηράκλειο-Λασίθι: Λίγο πριν την άνοιξη και τα κενά σε δασκάλους παραμένουν...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

166 οι κενές θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών στην Κρήτη - Στο Λασίθι οι περισσότερες ελλείψεις

Εκατόν εξήντα έξι είναι τα οργανικά κενά της Κρήτης σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με το μεγαλύτερο βάρος να πέφτει στον νομό Λασιθίου και το λιγότερο βάρος να πέφτει στον νομό Ρεθύμνου.

Σύμφωνα με αποκλειστικά στοιχεία του neakriti.gr, τα οργανικά κενά σε δασκάλους, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και σε δασκάλους ειδικοτήτων κατανέμονται ως εξής: 46 στον ν. Ηρακλείου, 42 στον ν. Χανίων, 71 στον ν. Λασιθίου και 7 στο ν. Ρεθύμνου. Οι ειδικότητες αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα και ιδιαιτέρως στον τομέα της Μουσικής.

Ειδικότερα, οργανική θέση καταλαμβάνει κάποιος όταν έχει μονιμοποιηθεί στο Δημόσιο. Σε κάποιους τομείς, όπως είναι ο χώρος της εκπαίδευσης, είναι σημαντικό να μετριούνται οι οργανικές ελλείψεις ή οργανικά κενά, καθώς με αυτόν τον τρόπο μπορούν να προσδιοριστούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες. Η κάλυψη των οργανικών θέσεων σημαίνει ταυτόχρονα πως, για να έρθει κάποιος εκπαιδευτικός σε κάποιον νομό της Κρήτης να διδάξει, κάποιος άλλος πρέπει να βγει στη σύνταξη ή κάποιος άλλος να πάει σε άλλο μέρος της Ελλάδας ή το υπουργείο Παιδείας να βγάλει περισσότερες οργανικές θέσεις.

Είναι άξιο αναφοράς πως την περίοδο του φθινοπώρου το neakriti.gr είχε κάνει σαφές πως το υπουργείο Παιδείας είχε καταργήσει στον νομό Ηρακλείου 70 οργανικές θέσεις σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτό σήμαινε ουσιαστικά πως περιορίστηκε ο αριθμός του διδασκαλικού προσωπικού. Η “Νέα Κρήτη” δημοσιεύει σήμερα τα οργανικά κενά που υπάρχουν ανά νομό.

Μια εύλογη παρατήρηση είναι πως ο νονός Λασιθίου αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα σε σχέση με τους υπόλοιπους νομούς, ενώ την ίδια στιγμή φαίνεται πως υπάρχει τεράστια έλλειψη σε ειδικότητες, όπως είναι η Μουσική Επιστήμη.

Αναλυτικότερα, τα οργανικά κενά έχουν ως εξής:

Στον ν. Ηρακλείου υπάρχουν 23 θέσεις επιπλέον δασκάλων (ΠΕ70 + ΠΕ71). Στους νηπιαγωγούς (ΠΕ60 + ΠΕ61) υπάρχουν 11 οργανικά κενά, 1 οργανικό κενό στην ειδικότητα Γαλλικής Φιλολογίας, 1 οργανικό κενό στην ειδικότητα Γερμανικής Φιλολογίας, 1 οργανικό κενό για το μάθημα των Καλλιτεχνικών και 22 οργανικά κενά στην ειδικότητα των εκπαιδευτικών Μουσικής. Σε αυτά τα κενά πρέπει να προστεθούν και τα κενά της Ειδικής Αγωγής, που αφορούν: 9 οργανικές ελλείψεις που αφορούν δασκάλους Ειδικής Αγωγής και άλλη μία έλλειψη σε καθηγητές Μουσικής Ειδικής Αγωγής.

Στον ν. Χανίων υπάρχουν 17 οργανικά κενά σε δασκάλους και 7 οργανικά κενά σε νηπιαγωγούς, καθώς και 1 οργανικό κενό σε καθηγητές Αγγλικών. Επίσης, υπάρχουν άλλα 14 οργανικά κενά, εκ των οποίων τα 3 εντοπίζονται στη Φυσική Αγωγή και τα άλλα 11 στη Μουσική. Υπάρχουν άλλα 3 οργανικά κενά για τις θέσεις δασκάλων Ειδικής Αγωγής.

Στον ν. Λασιθίου υπάρχουν 40 οργανικά κενά σε δασκάλους και 14 οργανικά κενά σε νηπιαγωγούς. Επίσης τα συνολικά κενά σε μαθήματα ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του ν. Λασιθίου είναι 1 οργανικό κενό στην ειδικότητα της Γερμανικής Φιλολογίας, 1 οργανικό κενό στην ειδικότητα των Καλλιτεχνικών, 3 οργανικά κενά στη Φυσική Αγωγή και 5 τα οργανικά κενά στη Μουσική. Υπάρχουν ακόμη 7 οργανικά κενά στην Ειδική Αγωγή και πιο συγκεκριμένα: 3 σε δασκάλους και άλλα 4 σε νηπιαγωγούς.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου δεν εντοπίζονται κενά στην ειδικότητα των δασκάλων, αφού υπάρχουν επιπλέον 29 θέσεις. Υπάρχουν όμως 2 οργανικά κενά στους νηπιαγωγούς. Υπάρχουν άλλα 4, μεταξύ άλλων, οργανικά κενά σε θέσεις ειδικοτήτων, εκ των οποίων η 1 θέση αφορά τη Φυσική Αγωγή και οι άλλες 3 τη Μουσική. Όσον αφορά την Ειδική Αγωγή, στο Ρέθυμνο υπάρχει 1 οργανικό κενό στην ειδικότητα Μουσικής.

«Να μονιμοποιηθούν οι αναπληρωτές» - Προσλήψεις εδώ και τώρα ζητούν οι συνδικαλιστές 

Όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το αντίδοτο σε αυτά τα κενά είναι η πολιτική βούληση για άμεσες και μαζικές προσλήψεις.

«Πρέπει να γίνουν προσλήψεις. Δυστυχώς, κάθε χρόνο βλέπουμε πως τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας δουλεύουν με χιλιάδες αναπληρωτές. Πρέπει να μονιμοποιηθούν. Από εκεί και πέρα, πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση για διορισμούς. Εγώ πάντως προσωπικά δεν είδα να υπάρχει πρόβλεψη από τον προϋπολογισμό να υπάρξουν διορισμοί», είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Φαιστός”, αναπληρωτής-αιρετό μέλος του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου και διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα, Γρηγόρης Γιαμαλάκης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ν. Χανίων, Αντώνης Τσαλαπάκης, είπε: «Τα οργανικά κενά προσδιορίζονται μετά την πρώτη καταγραφή των συναδέλφων εκπαιδευτικών που επιθυμούν να βγουν στη σύνταξη. Σε σχέση με πέρυσι, ο αριθμός των οργανικών κενών είναι πιο αυξημένος στον ν. Χανίων. Υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες και σε περίπτωση που το υπουργείο Παιδείας άκουγε το τι λένε τα εκπαιδευτικά συνδικάτα και οι διορισμένοι από την εκπαιδευτική κοινότητά τους εκπαιδευτικοί, τότε θα είχαμε στον ν. Χανίων κοντά στα 100-150 λειτουργικά κενά. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υπάρξουν μαζικοί διορισμοί και να έρθει εκπαιδευτικό προσωπικό».

Για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σε επίπεδο οργανικών κενών η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του ν. Λασιθίου μίλησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας “Ο Μύσων” και αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου, Αλέξανδρος Αλεξάκης.

Ο κ. Αλεξάκης υποστήριξε: «Πράγματι, ο αριθμός των οργανικών κενών στον νομό Λασιθίου είναι ο μεγαλύτερος αριθμός οργανικών κενών στην Κρήτη. Δυστυχώς, υπήρξε λάθος στην αρχή της χρονιάς από τη Διεύθυνση και από τις 45 θέσεις δασκάλων που είχαμε ανάγκη, ζητήθηκαν μόνο 5 μόνιμες θέσεις. Και μόνο 2 οργανικές θέσεις νηπιαγωγών καλύφθηκαν. Δε δόθηκαν τα πραγματικά κενά. Το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με μόνιμους διορισμούς».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News