Ηράκλειο: Στα τέλη του 2025 το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Κρήτη
Ηράκλειο: Στα τέλη του 2025 το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι ισχύει με τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στο σημείο - Στον συνδετήριο δρόμο που θα ενώνει το αεροδρόμιο Καστελίου με την Χερσόνησο δεν θα υπάρχουν διόδια, ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης

Η πανδημία του κορωνοϊού, οι σεισμοί, οι πλημμύρες και άλλες καθυστερήσεις σε σχέση με τις αρχαιολογικές έρευνες μπορεί να αποτέλεσαν «εμπόδια» στην εκτέλεση των εργασιών, όμως το έργο της κατασκευής του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι, προχωρά πλέον με γρήγορους ρυθμούς και όπως εκτιμάται θα ανοίξει «φτερά» στα τέλη του 2025.

Ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων υπουργείου Υποδομών, Γιάννης Καρνέσης, τόνισε πως «έχει ξεκινήσει η κατασκευή της θεμελίωσης του terminal, ένα μεγάλο μέρος των χωματουργικών εργασιών έχουν ολοκληρωθεί και προχωράει κανονικά η κατασκευή. Πιστεύουμε ότι τέλος του 2025, εφόσον το επιτρέψουν οι αποδεσμεύσεις των χώρων από την αρχαιολογική υπηρεσία το έργο θα ολοκληρωθεί. Οι απαλλοτριώσεις έχουν συντελεστεί στο σύνολο τους».

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα αποσπαστούν οι αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν στην περιοχή προκειμένου να απελευθερωθεί το μεγαλύτερο τμήμα του χώρου, εντός του Αεροδρομίου.

«Δεν έχει το σύνολο των χώρων του έργου ακόμα, αλλά έχει ερευνηθεί ένα αρκετά μεγάλο μέρος. Έχουν βρεθεί κάποια αρχαία που πρέπει να αποσπαστούν, οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις έχουν υπογραφεί και αυτά θα εκτελεστούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα», τόνισε ο κ. Καρνέσης.

Παράλληλα, ο ίδιος αναφέρθηκε στην οδική σύμβαση του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι με τον ΒΟΑΚ καθώς και στις προσπάθειες που γίνονται προς αυτή τη κατεύθυνση. «Έχει μήκος περίπου 18 χιλιομέτρων, η διατομή του είναι δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Είναι ένας σύγχρονος δρόμος ανάλογης διατομής με τον ΒΟΑΚ. Δεν θα έχει διόδια, δηλαδή από την Χερσόνησο μέχρι το αεροδρόμιο δεν θα χρεώνονται διόδια», τόνισε χαρακτηριστικά.

Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αεροδρόμιο στην Ελλάδα, με δυνατότητα διαχείρισης έως και 18 εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως. Η επένδυση των 520 εκατ. ευρώ αναμένεται να απογειώσει το νησί ενώ εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Κρήτη θα αναδειχθεί σε σημαντικό Περιφερειακό κόμβο μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής.

Υπενθυμίζεται ότι στην εκτίμηση πως στα τέλη του 2025 θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει κανονικά το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος, είχε προχωρήσει και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του ομίλου.

Όπως γνωστοποίησε ο ισχυρός άνδρας της ΤΕΡΝΑ, μετά από καθυστερήσεις και απρόοπτα, για τα οποία δεν είχε ευθύνη η ίδια η εταιρεία, η κατασκευαστική πορεία του έργου προχωρά πλέον με πιο εντατικούς ρυθμούς, ενώ μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται κατά πάσα πιθανότητα να ξεκινήσουν οι οικοδομικές εργασίες για τις κτηριακές εγκαταστάσεις του νέου αερολιμένα.

Πιο αναλυτικά, το “μενού” της ομιλίας Περιστέρη στην ετήσια γενική συνέλευση του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δε θα μπορούσε φυσικά να μην περιλαμβάνει και το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, το οποίο έχει πάρει με σύμβαση παραχώρησης ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος σε συνεργασία με τον ινδικό όμιλο της GMR. Και όντως, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου έκανε ειδική αναφορά στο έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι Πεδιάδος, παραθέτοντας μάλιστα το ιστορικό της υπόθεσης, ενώ έδωσε και δύο πολύ ενδιαφέροντα χρονοδιαγράμματα: Το πρώτο για την αναμενόμενη έναρξη των αμιγώς κατασκευαστικών εργασιών επί των βασικών, κτηριακών εγκαταστάσεων του νέου αερολιμένα εντός του καλοκαιριού. Το δεύτερο, για την ολοκλήρωση και έναρξη της λεγόμενης εμπορικής λειτουργίας του νέου υπερσύγχρονου αεροδρομίου στα τέλη του 2025.

Όπως περιέγραψε ο κ. Περιστέρης, σήμερα το έργο προχωρά πια με γρήγορους ρυθμούς. Όμως, όπως για την πλειοψηφία των έργων υποδομών στη χώρα, αυτό δεν ήταν αυτονόητο εξαρχής. Αρκεί να θυμηθούμε ότι η διαδικασία δημοπράτησης του έργου ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2009 με το μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης. Ο πρώτος εκείνος διαγωνισμός, μετά από αναβολές και παλινωδίες, δύο χρόνια μετά απέβη άγονος. Η εκ νέου δημοπράτηση του έργου έγινε τον Μάιο του 2014 για να υποβληθούν προσφορές το 2016 και να φτάσει τελικά να υπογραφεί και να κυρωθεί από τη Βουλή τον Μάιο του 2019. Μετά από νέες καθυστερήσεις, η έναρξη της παραχώρησης έγινε το 2020.

Έκτοτε, όπως παρέθεσε ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μεσολάβησαν αρκετά γεγονότα, μεταξύ των οποίων και ο σοβαρός σεισμός που έπληξε την περιοχή. Μετά από μια σειρά εγκρίσεων διαφόρων φορέων, όπως υπουργεία, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ανεξάρτητοι μηχανικοί, καθώς και αλλαγή κανονισμών, αναμένεται εντός καλοκαιριού η έναρξη των οικοδομικών εργασιών που αφορούν στις κτηριακές εγκαταστάσεις.

Ο Γιώργος Περιστέρης σημείωσε πως το έργο δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα θέματα ή εμπλοκές, μάλιστα επισήμανε ότι και το πάντα επίφοβο κομμάτι, αυτό των αρχαιολογικών ερευνών, δεν έχει προκαλέσει έως τώρα καθυστερήσεις και εξέφρασε την εκτίμησή του ότι στα τέλη του 2025 θα ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά το νέο αεροδρόμιο.

Τι περιλαμβάνει - Το προφίλ του μεγάλου έργου

Το υπό κατασκευή νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος θα ενισχύσει δραστικά το τουριστικό προφίλ της Κρήτης, καθώς θα θέσει τέλος στα προβλήματα συμφόρησης που παρατηρούνται στο “Νίκος Καζαντζάκης”, το οποίο είχε κατασκευαστεί με προδιαγραφές για πολύ μικρότερο φόρτο επιβατικής κίνησης. Θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τ.μ. με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών, που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα, με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μέτρα, και πλάτος 23 μέτρα. Το αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Το έργο ακόμη προβλέπει δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, έναν αστυνομικό σταθμό, ιατρικές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, χώρους στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, τουριστικά λεωφορεία, ταξί και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ακόμη προβλέπεται εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων και η δημιουργία εκθεσιακού κέντρου για παραδοσιακά κρητικά προϊόντα. Στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό Άξονα της Κρήτης, μέσω του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.

Για τη σύνδεση με τον Νότιο Οδικό Άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση, με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηρακλείου- Αρκαλοχωρίου- Βιάννου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News