Black Friday: Τα προβλήματα στην αγορά της Κρήτης λόγω των υπερεκπτώσεων

Κρήτη
Black Friday: Τα προβλήματα στην αγορά της Κρήτης λόγω των υπερεκπτώσεων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πλήγμα για τους επιχειρηματίες συνιστούν τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ορμητικής διασποράς κρουσμάτων της νόσου Covid-19 - Το κόστος των πρώτων υλών, αλλά και των μεταφορικών παγκοσμίως εκτιμάται πως θα επιφέρουν ελλείψεις σε αρκετά προϊόντα

Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες του εμπορικού κόσμου για τη φετινή “Black Friday”, που επιχειρεί να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες προκύπτουν από τα μέτρα για την πανδημία, αλλά και από τις ανατιμήσεις, οι οποίες σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα επιφέρουν ελλείψεις σε αρκετά προϊόντα.

Υπενθυμίζεται ότι η φετινή περίοδος “Black Friday” έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να κορυφωθεί την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου. Ηδη πολλά φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και αλυσίδες έχουν αρχίσει τις προσφορές, προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.

Ο επιχειρηματίας, Μανόλης Κουναλάκης και ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, Αλέξανδρο Χουστουλάκη, μιλώντας στην «ΝΚ», επισημαίνουν τα προβλήματα της αγοράς, με αφορμή την ημέρα των υπερεκπτώσεων.

«Καταρχήν, αυτή η τακτική που έχει δημιουργηθεί με την “Black Friday” ναι μεν δημιουργεί μια δυναμική συγκεκριμένες μέρες, η οποία όμως εκ των πραγμάτων χάνεται από τον υπόλοιπο μήνα. Διότι ο καταναλωτής με αυτή την τακτική είναι stand by, δε βγαίνει να αγοράσει γιατί πιστεύει ότι θα γίνουν μεγάλες εκπτώσεις και αυτό “παγώνει” την αγορά για 15 μέρες, για 20 μέρες, με αποτέλεσμα εκείνες τις ημέρες η αγορά να είναι νεκροταφείο», τονίζει ο κ. Κουναλάκης και προσθέτει αναφορικά με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού: «Να ξέρετε ότι η αγορά έχει “παγώσει” από την ώρα που ανακοινώθηκαν τα μέτρα. Δεν έχει καμία σχέση η αγοραστική κίνηση το τελευταίο 15νθήμερο του Οκτωβρίου με τις μέρες του Νοεμβρίου».

«Θα υπάρξει μια κινητικότητα, για πολύ λίγες μέρες όμως, γιατί η “Black Friday” είναι η τελευταία Παρασκευή του μήνα και αυτοί έχουν ξεκινήσει να κάνουν εκπτώσεις από τώρα. Ενώ υποτίθεται για 2-3 μέρες, κάποιοι το κάνουν 15νθήμερο. Βέβαια ο κόσμος πιστεύει πως ό,τι έκπτωση και να του κάνει, η επόμενη μέρα θα έχει μεγαλύτερη έκπτωση», κατέληξε.

«Πρόβλημα με τις παραδόσεις»

Ο κ. Κουναλάκης, σε ερώτηση για τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει ο εμπορικός κόσμος εκείνες τις μέρες, τόνισε: «Φέτος υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με το κομμάτι των παραδόσεων. Με τις ανατιμήσεις στα καύσιμα και τα προβλήματα από τα εργοστάσια τα όποια βρίσκονται στις κάτω χώρες, άλλα εργοστάσια δε λειτούργησαν για να φτάσουν τα εμπορεύματα και, ανεξάρτητα από αυτό, οι μεταφορικές εταιρείες έχουν μειώσει τις παραδόσεις τους. Από ’κει, δηλαδή, που είχαν φόρτωση δύο φορές τη βδομάδα από τη Γερμανία, τώρα το έχουν κάνει 2 φορές φόρτωση το δεκαπενθήμερο. Έτσι δημιουργείται μια αναστάτωση στις μεταφορές, χάνονται εμπορεύματα πάρα πολλά και γίνονται και ακυρώσεις των παραγγελιών. Έχουν ακυρωθεί και χαθεί πολλά εμπορεύματα ή κλάπηκαν στον δρόμο ή χάθηκαν».

Τέλος, σε ερώτηση σχετικά με το αν θα υπάρξουν ορισμένοι που θα ανεβάσουν τις τιμές λίγες ημέρες πριν την “Black Friday”, ώστε να τις δείξουν μειωμένες εκείνη την ημέρα, ο κ. Κουναλάκης τόνισε: «Το Ηράκλειο έχει σοβαρούς επιχειρηματίες. Ωστόσο, υπάρχουν και καταστήματα που έχουν φέρει και “μαϊμού” εμπορεύματα. Σε γενικό σύνολο, αυτοί που έχουν δημιουργήσει ένα πελατολόγιο χρόνων δε θα κάτσουν να ανεβάσουν την τιμή και μετά να την κατεβάσουν».

«Μεγάλη προσοχή»

Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου κ. Αλέξανδρος Χουστουλάκης επέστησε την προσοχή των καταναλωτών στην ποιότητα των προϊόντων που θα αγοράσουν την ημέρα της “Black Friday”, ενώ παράλληλα τους συμβούλευσε να δώσουν βάση στην αρχική τιμή του προϊόντος, για να τη συγκρίνουν με την έκπτωση.

«Επειδή θα υπάρξει μεγάλη κινητικότητα, αυτό που θα πρέπει να προσέξουν φέτος οι καταναλωτές είναι να ελέγξουν το προϊόν όσον αφορά στην ποιότητα και τις τιμές, ώστε να γνωρίζουν ποια ήταν η αρχική τιμή του προϊόντος και ποια είναι η έκπτωση. Να προσέξουν ως προς την ποιότητα του προϊόντος, γιατί πολλές φορές σε μεγάλες εκπτώσεις τα προϊόντα ενδέχεται να είναι ελαττωματικά, οπότε θα πρέπει να γνωρίζουν αν θα γίνονται αλλαγές μετά την αγορά του προϊόντος. Σίγουρα θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη κατά την αγορά του προϊόντος.

Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα, θα πρέπει και εκεί να υπάρχει προσοχή. Όταν βλέπουμε και εκεί μεγάλες εκπτώσεις. Υπάρχουν και απατεώνες που παραμονεύουν με ψεύτικα προφίλ και ψεύτικα e-shop. Εισπράττουν τα χρήματα, κάνουν μεγάλες προσφορές και δεν αποστέλλουν τα προϊόντα. Θα πρέπει να υπάρχει ένα έλεγχος από τον καταναλωτή. Αν δει ότι κάτι δε πάει καλά, θα πρέπει να επικοινωνήσει με το ίδιο κατάστημα πριν προχωρήσει σε κάποια αλλαγή».

Ο κ. Χουστουλάκης αναφέρθηκε και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος: «Υπάρχει επάρκεια αγαθών, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν από τις εισαγωγές στην Ασία. Οι δυσκολίες που θα αντιμετωπιστούν αφορούν στο αν οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδεικνύουν rapid test. Αυτό θα δημιουργήσει ένα πρόβλημα».

Για την παράδοση της “Black Friday” εξέφρασε την εξής άποψη: «Γενικά, είναι ένας θεσμός ο οποίος έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια και βοηθάει στην τόνωση του τζίρου των καταστημάτων. Θέλω να πιστεύω ότι θα βοηθήσει και φέτος. Αν και οι δυσκολίες και φέτος με την είσοδο στα φυσικά καταστήματα θα είναι περισσότερες. Ελπίζουμε αυτό να μη μας εμποδίσει να αυξήσουμε τους τζίρους μας, γιατί όπως καταλαβαίνετε η πανδημία ακόμα υπάρχει».

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ

Πώς ξεκίνησε η “Black Friday”

Ο όρος “Μαύρη Παρασκευή” ξεκίνησε στις ΗΠΑ. Στην πραγματικότητα συνδέθηκε για πρώτη φορά με οικονομική κρίση, όχι με αγορές πωλήσεων. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 1869, σε αυτό που ονομάστηκε “Μαύρη Παρασκευή”, η αμερικανική αγορά χρυσού κατέρρευσε και οι ενέργειες των Fisk και Gould άφησαν τους βαρόνους της Wall Street σε πτώχευση. Στις ΗΠΑ η συγκεκριμένη ημέρα είναι πάντα μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών».

Όπως μαθαίνουμε από τις δημοσιεύσεις των περασμένων δεκαετιών στην Αμερική, ο όρος “lack Friday” προέρχεται από μία έκφραση που χρησιμοποιείται στις ΗΠΑ, καθώς, όταν μία επιχείρηση παρουσιάζει πλεόνασμα, λέγεται «μαύρη», ενώ όταν έχει έλλειμμα «κόκκινη». Ωστόσο, υπάρχει και μια εκδοχή που λέει ότι αστυνομικοί περιέγραφαν τη συγκεκριμένη μέρα ως «μαύρη», λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

(φωτογραφία: pexels)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News