Ηράκλειο

«Τρέχει» η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Λιμένα Ηρακλείου - Έντονες αντιδράσεις για την «τύχη» του

«Κόκκινη γραμμή» για τον ΟΛΗ το ενετικό λιμάνι

Προσπάθειες από τον Οργανισμό προκειμένου να μη συμπεριληφθεί το ενετικό λιμάνι στην ιδιωτικοποίηση του λιμένα Ηρακλείου

Τα περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μπαίνουν τις επόμενες μέρες στο «μικροσκόπιο» του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο δρομολογεί τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του λιμένα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΗ Γιάννη Βαρδαβά, στα μέσα του μηνός, project manager και στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ θα βρεθεί στα γραφεία του Οργανισμού, προκειμένου να καταγράψει και να αξιολογήσει τα οικονομικά στοιχεία, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, η οποία θα ολοκληρωθεί το 2022.

Όπως αποκαλύπτει ο Γιάννης Βαρδαβάς, από τον Οργανισμό καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να μη συμπεριληφθεί το ενετικό λιμάνι στην ιδιωτικοποίηση του λιμένα, αλλά να τεθεί στον έλεγχο κρατικού φορέα, όπως π.χ. ο Οργανισμός Λιμένος κ.ά.

Το επίμαχο ζήτημα αποτελεί... κόκκινη γραμμή, με τον κ. Γιάννη Βαρδαβά να κάνει λόγο για μια ρευστή κατάσταση, για την οποία κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το τι τελικά θα συμβεί.

«Θα ήταν ευχής έργο αν το υπουργείο Οικονομικών... “κρατήσει” το ενετικό λιμάνι, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ιστορία του Ηρακλείου», τόνισε ο ίδιος.

Πάντως, σε αντίθεση με το «Μαρίνα», το ενετικό λιμάνι δεν αποτελεί το “φιλέτο”, καθώς, όπως μας επισήμανε ο κ. Γιάννης Βαρδαβάς, τα έσοδα είναι ελάχιστα, σημειώνοντας μάλιστα με νόημα ότι στην περίπτωση που ο επενδυτής θελήσει να αυξήσει τα έσοδά του, πιθανόν να υπάρξει μια μικρή αύξηση των σχετικών τελών, με την παράλληλη παροχή επιπλέον υπηρεσιών.

Αντιδρούν και οι επαγγελματίες

Την ίδια ώρα, καταγράφεται «τσουνάμι» αντιδράσεων από επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο ενετικό λιμάνι, με τον πρόεδρο του Σωματείου Φίλων Νήσου Ντίας Ελευθέριο Κορνάρο να προειδοποιεί με δυναμικές κινητοποιήσεις.

«Υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στον χώρο μας. Είμαστε αντίθετοι στο ενδεχόμενο παραχώρησης του ενετικού λιμένα, το οποίο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χάσει τη γραφικότητά του και να “περάσει” στην εκμετάλλευση του όποιου επενδυτή. Είναι σοβαρό το ζήτημα του ελλιμενισμού σκαφών, διότι, όπως καταλαβαίνετε, ο επενδυτής δε θα κοιτάξει... εμάς αλλά την τσέπη του», τόνισε, μεταξύ άλλων, στη “Ν.Κ.” ο κ. Κορνάρος.

«Θα αντιδράσουμε μέχρι τέλους, ώστε το ενετικό λιμάνι να μείνει στους Ηρακλειώτες», πρόσθεσε ο ίδιος.

Σύλλογοι, σωματεία και ιδιοκτήτες σκαφών διατρανώνουν την έντονη αντίθεσή τους στην περίπτωση που παραχωρηθεί σε ιδιώτη ο ενετικός λιμένας, καθώς έκδηλη είναι η ανησυχία τους σε σχέση με τα κόστη ελλιμενισμού των σκαφών, τα οποία ενδεχομένως να εκτοξευτούν στα ύψη, πέρα από τον όποιο σχεδιασμό του επενδυτή για δημιουργία μαρίνας, όπου και σε αυτό το... “κομμάτι” ενδεχομένως υπάρξει η ανάλογη οικονομική επιβάρυνση.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του μέλους της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Heraklion Yachting Club κ. Δημήτρη Γιαβρίδη.

«Το ενετικό λιμάνι θα πρέπει να μείνει “εκτός” από τη διαχείριση του επενδυτή», τόνισε ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι, πέρα από το κόστος ελλιμενισμού των σκαφών, το οποίο δεν πρέπει όπως είπε να αυξηθεί σε καμία περίπτωση, ζητούμενο αποτελεί και η ασφάλεια των σκαφών τους.

Κατεβαίνει το ΤΑΙΠΕΔ

Διαβεβαιώσεις για τους εργαζόμενους

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ενετικό λιμάνι είναι χώρος αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ωστόσο με την κάθοδο στελέχους του ΤΑΙΠΕΔ τις επόμενες μέρες θα διαφανεί αν τελικά το επίμαχο τμήμα θα παραχωρηθεί ή όχι σε ιδιώτη, ενώ ζητούμενο αποτελεί ποιος τελικά κρατικός φορέας θα αναλάβει τη χρήση των θέσεων ελλιμενισμού στον ενετικό λιμένα, ζήτημα που “καίει” τους ιδιοκτήτες σκαφών, οι οποίοι εκφράζουν τους φόβους τους για το... οικονομικό μάρμαρο στον ελλιμενισμό των σκαφών τους.

Εντωμεταξύ, δεκάδες είναι τα ερωτηματικά και για την τύχη του “Μαρίνα”, καθώς από τις εξελίξεις θα κριθεί η ανανέωση ή όχι της παραχώρησης στον Δήμο Ηρακλείου, ζήτημα το οποίο παραμένει στον “αέρα” τους τελευταίους μήνες.

Αναφορικά με την ανησυχία που επικρατεί στις τάξεις των εργαζομένων με φόντο την ιδιωτικοποίηση του λιμένα, ο κ. Βαρδαβάς υποστήριξε ότι κανένας εργαζόμενος δε θα έχει... συνέπειες, προσθέτοντας ότι «θα προσπαθήσουν να διαφυλάξουν την εργασία τους, όπως συνέβη σε άλλα λιμάνια της χώρας μας».

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια