Ηράκλειο

Ομόλογο 500 εκατ. ευρώ από την ΤΕΡΝΑ για Καστέλι και καζίνο στο Ελληνικό

Μαζεύει κεφάλαια για να τα «ρίξει» στα μεγάλα πρότζεκτ της, όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και το καζίνο στο Ελληνικό

Ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα έχει ανάγκη από μεγάλα κεφάλαια και αυτό ακριβώς ισχύει στην περίπτωση του Ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που έχει δρομολογήσει την έκδοση ομολόγου με σκοπό να αντλήσει κεφάλαια συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ!

Κεφάλαια που ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος θέλει να συγκεντρώσει, ώστε να τα... “σπρώξει” σε μεγάλα έργα που έχει πάρει, όπως το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, όπου έγινε πριν από λίγο καιρό η τελετή θεμελίωσης παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είμαστε σε φάση εκκίνησης πλέον των εργασιών, η κατασκευή του καζίνου στον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, αλλά και οδικά έργα ή έργα διαχείρισης απορριμμάτων.

Η κίνηση της ΤΕΡΝΑ να προχωρήσει στην έκδοση ομολόγου αξίας μισού δισ. ευρώ, με την εταιρεία να αναμένει το “πράσινο φως” από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, δεν έχει περάσει απαρατήρητη από την αγορά. Και ο λόγος είναι προφανής, αφού σηματοδοτεί τη διάθεση της εταιρείας να ρίξει χρήμα και να “τρέξει” μεγάλα πρότζεκτ σε μια εγχώρια κατασκευαστική αγορά, όπου επικρατεί σχετική... “άπνοια”, από πλευράς τουλάχιστον μεγάλων νέων έργων!

Τη στιγμή αυτή ο Όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο, το οποίο ξεπερνά το 1,8 δισ. ευρώ, με τον κύκλο εργασιών από την κατασκευαστική δραστηριότητα να προέρχεται από την Ελλάδα σε ποσοστό 87%, από Βαλκανικές χώρες σε ποσοστό 5% και από δραστηριότητες σε χώρες της Μέσης Ανατολής σε ποσοστό 8%.

Με ένα τέτοιο τεράστιο επενδυτικό πρόγραμμα ενόψει, όπως μαρτυρά άλλωστε και το ανεκτέλεστο που ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 1,8 δισ. ευρώ, η ΤΕΡΝΑ είναι εύλογο να επιχειρήσει να αντλήσει σημαντικά κεφάλαια, ώστε να κινήσει τα μεγάλα πρότζεκτ που έχει πάρει.

Στην κατεύθυνση ακριβώς αυτή, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία προχώρησε στην έκδοση ομολόγου 500 εκατ. ευρώ, για το οποίο αναμένει φυσικά - ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις - την έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Μεγάλο τμήμα των κεφαλαίων που θα αντληθούν θα διοχετευτούν στα έργα-ορόσημο της εταιρείας, πρωτίστως εδώ στην κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι και στην κατασκευή του καζίνου στο Ελληνικό, εφόσον βεβαίως επικυρωθεί οριστικά η ανάθεσή του στο κοινοπρακτικό επενδυτικό σχήμα της ΤΕΡΝΑ και της αμερικανικής Mohegan.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι αποτελεί αναμφίβολα τη βασική προτεραιότητα, αφού μετά την πρόσφατη τελετή θεμελίωσης στο εργοτάξιο, θεωρείται δεδομένο ότι προσεχώς θα αρχίσουν να ανεβαίνουν οι ρυθμοί στο μέτωπο των κατασκευαστικών εργασιών.

Όπως άλλωστε έχουμε γράψει, μπορεί επισήμως το χρονοδιάγραμμα βάσει της σύμβασης παραχώρησης να ορίζεται στους 60 μήνες, δηλαδή σε μια 5ετία, όμως η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ και των Ινδών της GMR, που έχει πάρει το έργο, θέλει και έχει κάθε λόγο να βιάζεται να το τελειώσει όσο το δυνατόν νωρίτερα.

Το αμιγώς κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ, όμως μιλάμε για μια επένδυση η οποία στο σύνολό της θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ και θεωρείται δικαίως το επόμενο εμβληματικό έργο όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά σε επίπεδο χώρας.

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα κατασκευάσει εξολοκλήρου το νέο αεροδρόμιο, μαζί με τους οδικούς άξονες και τα υπόλοιπα συνοδά έργα, ενώ έχει μερίδιο 32,46% στην εταιρεία παραχώρησης. Εταιρεία στην οποία το Δημόσιο θα έχει ποσοστό 45,9% και ο ινδικός όμιλος της GMR Airports Ltd θα έχει μερίδιο 21,64%.

Οδικά έργα σε όλη τη χώρα

Ένα άλλο μεγάλο πρότζεκτ στο οποίο προφανώς στοχεύει ο όμιλος να διοχετεύσει μέρος των κεφαλαίων του ομολόγου των 500 εκατ. ευρώ είναι αυτό του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στο Ελληνικό. Πρόκειται για ένα τεράστιο πρότζεκτ, της τάξης του 1 δισ. ευρώ, για το οποίο η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μαζί με την αμερικανική εταιρεία Mohegan, αποτελεί τον προτιμητέο επενδυτή για την υλοποίησή του.

Σημαντικό μερίδιο στο επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΕΡΝΑ κατέχουν και οδικά έργα, όπως το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό, που είναι μήκους 64 χλμ. και κόστους 400 εκατ. ευρώ.

Ομοίως και το μέτωπο των απορριμμάτων, όπου εντός του 2020 αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, προϋπολογισμού 168 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει το capital.gr, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως και η θυγατρική της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, έχουν “δοκιμαστεί” επιτυχώς, στο πρόσφατο παρελθόν, στο πεδίο των ομολογιακών εκδόσεων. Το καλοκαίρι του 2017, το “πράσινο” ομόλογο, ύψους 60 εκατ. ευρώ, της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή υπερκαλύφθηκε κατά 2,7 εκατ. ευρώ, ενώ την άνοιξη του 2018, το ομόλογο των 120 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπερκαλύφθηκε κατά 2,08 φορές. Το περασμένο φθινόπωρο, η έκδοση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ύψους 150 εκατ. ευρώ, υπερκαλύφθηκε κατά 4,56 φορές.

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια