Ηράκλειο

Αυτοί οι δρόμοι… προκαλούν πονοκέφαλο στους Ηρακλειώτες - Παρεμβάσεις για αστοχίες & κινδύνους!

Συγκεκριμένες παρεμβάσεις για να αρθούν τα κακώς κείμενα σε σημεία κυκλοφοριακής αιχμής προτείνει η Επ. Ποιότητας Ζωής

Μια σειρά από κυκλοφοριακές αστοχίες και κινδύνους για πεζούς και διερχόμενους οδηγούς σε διάφορα σημεία μεγάλης κυκλοφοριακής... αιχμής του Ηρακλείου, περιγράφουν τεχνικές εκθέσεις της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων του Τμήματος Κυκλοφορίας του Δήμου, που εισηγούνται συγκεκριμένες παρεμβάσεις και μέτρα.

Στο “μικροσκόπιο” της κυκλοφοριακής κατάστασης και των παρεμβάσεων για να διορθωθούν τα σημερινά κακώς κείμενα έχουν μπει, μεταξύ άλλων περιοχών, το παραλιακό μέτωπο, τόσο στην περιοχή του Καράβολα όσο και στην πλευρά της οδού Μητσοτάκη, όπως επίσης και το σημείο της συμβολής της Ικάρου με τη Δουκός Μποφόρ.

Ήδη μάλιστα η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου έχει πάρει σχετικές αποφάσεις και εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο τη λήψη συγκεκριμένων κυκλοφοριακών μέτρων και αλλαγών. Μέτρων, όπως η κατασκευή υπερυψωμένων διαβάσεων, η διαμόρφωση επίγειων διαβάσεων, ο διαχωρισμός των ρευμάτων κυκλοφορίας με πλαστικά διαχωριστικά, η μετακίνηση θέσεων στάθμευσης των ταξί και η κατάργηση εσοχών στάθμευσης οχημάτων...

Μια περιοχή αυξημένης κυκλοφορίας και κυκλοφοριακής επικινδυνότητας είναι η παραλιακή λεωφόρος μεταξύ Μίνωος και Μάχης Κρήτης, δηλαδή το κομμάτι στην περιοχή του Καράβολα. Σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε στην τεχνική έκθεση, παρατηρείται αφενός αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων από τις εξεταζόμενες διατομές και αφετέρου μειωμένη ασφάλεια των πεζών διερχόμενων στο σύνολο των υφιστάμενων σημείων διάσχισης ή και διαβάσεων.

Ως εκ τούτου, κρίνεται σκόπιμη η δημιουργία υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής επικοινωνία μεταξύ των απέναντι πεζοδρομίων σε κοινό υψόμετρο και να ειδοποιούν τον οδηγό με τη βοήθεια του φυσικού σχεδιασμού να ελαττώσει ταχύτητα και να σταματά, αντιλαμβανόμενος ότι θα διασχίσει ένα πολύ διαφορετικό τμήμα δρόμου όπου προτεραιότητα έχει ο πεζός.

Στην κατεύθυνση αυτή λοιπόν η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εισηγείται ομόφωνα στο Δημοτικό Συμβούλιο την έγκριση μέτρων ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας για τους πεζούς στην παραλιακή λεωφόρο Ηρακλείου, λ. Σοφοκλή Βενιζέλου, στον Δήμο Ηρακλείου (τμήμα από Μίνωος έως Μάχης Κρήτης) και συγκεκριμένα:

1) Τη δημιουργία υπερυψωμένης διάβασης, που θα συνδέει την οδό Υακίνθου με την είσοδο στο πάρκο Καράβολα, στο σημείο που παρουσιάζεται στον επισυναπτόμενο χάρτη.

2) Τη δημιουργία υπερυψωμένης διάβασης στην οδό Αχαιών, που θα επιτρέπει την ασφαλή διέλευση πεζών στο σημείο και θα επιτρέπει τη με ασφάλεια κίνηση προς την άνωθεν διάβαση (δεν προβλέπεται η κάθετη διάσχιση της παραλιακής λεωφόρου από το σημείο).

3) Τη δημιουργία τυπικής διάβασης πεζών στην οδό Μάχης Κρήτης πλησίον της παραλιακής λεωφόρου (δεν προβλέπεται η κάθετη διάσχιση της παραλιακής λεωφόρου από το σημείο).

4) Την τοποθέτηση ειδικών μειωτήρων ταχύτητας-πλέγματος με “μάτια γάτας” για μείωση των ταχυτήτων κυκλοφορίας επί των υπερυψωμένων διαβάσεων, και σε απόσταση 50 μέτρων πριν από κάθε υπερυψωμένη διάβαση σε κάθε κατεύθυνση.

Οδός Μητσοτάκη

Σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε στην τεχνική έκθεση, στην οδό Μητσοτάκη παρατηρείται αφενός αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων από τις εξεταζόμενες διατομές και αφετέρου σημαντικές καθυστερήσεις λόγω άναρχης και παράνομης στάσης και στάθμευσης παρά το κράσπεδο. Επίσης, παρατηρείται μειωμένη ασφάλεια των πεζών διερχόμενων στο σύνολο της οδού και των καθέτων της.

Για την άρση όλων των αστοχιών και με στόχο την ενίσχυση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού αλλά και ευρύτερα της παραλιακής διέλευσης των οχημάτων, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο:

- Την τοποθέτηση επαναφερόμενων πλαστικών οριοδεικτών κατά μήκος της οδού, για να διαχωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στα σημεία όπου εντοπίζεται ικανοποιητικό πλάτος ασφάλτου (άνω των 6 μ.).

- Την τοποθέτηση Ρ-40 σε όλο το μήκος της οδού Μητσοτάκη, εκτός των σημείων με διαμορφωμένες εσοχές και των σημείων όπου ήδη υπάρχει σήμανση.

- Την οριζόντια κίτρινη σήμανση για αποτροπή παράνομης στάθμευσης κατά το άρθ. 34 του ΚΟΚ σε γωνίες Ο.Τ.

- Τη μετακίνηση της πιάτσας ταξί.

- Την κατάργηση της στάθμευσης στην εσοχή (στο τμήμα από Μονής Αγκαράθου έως πλ. 18 Άγγλων), όπου μεταφέρεται εντός της η πιάτσα 4 θέσεων ταξί που βρίσκεται σήμερα στην έξοδο της οδού Μητσοτάκη.

- Την κατάργηση της στάθμευσης στο τμήμα από Θεοτοκοπούλου έως Μ. Αγκαράθου (βόρεια πλευρά), για τη δημιουργία ελεύθερης όδευσης πεζών πλάτους 1,5 μ. από την Ο.Γ. του τετραγώνου, με την τοποθέτηση πλαστικών οριοδεικτών.

Στο εναπομένον πλάτος δημιουργούνται δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κατεύθυνση με πλάτος 3,40 μ. και 3,60 μ. έκαστη.

Συμβολή Ικάρου-Δουκός Μποφόρ

Σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε στην τεχνική έκθεση, στη συμβολή των οδών Μποφόρ και Ικάρου παρατηρείται αφενός αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων από τις εξεταζόμενες διατομές και αφετέρου αυξημένη διέλευση πεζών με μειωμένη ασφάλεια των πεζών.

Για την άρση όλων των αστοχιών, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο τη δημιουργία διαβάσεων πεζών ως εξής:

  1. Διάβαση πεζών στην αρχή της λ. Μποφόρ, έμπροσθεν Αρχ. Μουσείου.
  2. Διάβαση πεζών στη συμβολή της λ. Μποφόρ με οδό Χατζηδάκη.
  3. Διάβαση πεζών σε τρία σημεία επί της Ικάρου: α) έμπροσθεν κρήνης Γενιτσάρ Αγά, β) έμπροσθεν εξόδου περιπατητικού μονοπατιού τειχών και γ) σε σημείο με ομαλή κλίση επί της Ικάρου, για εξυπηρέτηση στάσης Αστικού ΚΤΕΛ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια