Ηράκλειο

Κέρδισε την 5η θέση στο διαγωνισμό Ρομποτικής το 12ο δημοτικό

Τo θέμα του διαγωνισμού της Ολυμπιάδας ήταν οι έξυπνες πόλεις

Την 5η θέση στον διαγωνισμό της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO 2019 στην OPEN κατηγορία Δημοτικών με EV3 κατάφερε να κερδίσει το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης την Κυριακή 30/06/2019 στην Αθήνα στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου. Η παρουσία και η προσπάθεια της ομάδας ήταν αξιοπρεπής, εντυπωσιακή και υποδειγματική!

Το όνομα της ομάδας είναι «HYDROPOLIS» και την αποτελούν οι μαθήτριες: Μαρία Παπαδάκη - Εύα Σαπουντζάκη - Εμμανουέλλα ΠαπαδάκηΠροπονητής της ομάδας είναι ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου κ. Αναστάσης Ρίγγας και βοηθός προπονητής ο κ. Ταμιωλάκης Γιώργος. Ο διευθυντής του Σχολείου κ. Γαλανάκης Ιωάννης και ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι πολύτιμοι αρωγοί στην προσπάθεια της ομάδας ρομποτικής. Η ρομποτική στο σχολείο διδάσκεται στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος πληροφορικής.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση:

Δεν είναι η πρώτη φορά που το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης καταφέρνει να διακριθεί σε διαγωνισμό εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Το σχολείο κέρδισε την πρώτη θέση (1η) στον Τελικό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην κατηγορία: OPEN ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αιγαίο Πέλαγος: ”Η τεχνολογία βοηθάει τα Νησιά να αναπτυχθούν» στον Τελικό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για το 2019 και επιπλέον κέρδισε το 3ο Βραβείο Αειφόρας Ιδέας τον Μάρτιο φέτος.

Η προετοιμασία για την Ολυμπιάδα ήταν πιο δύσκολη αφενός γιατί ο χρόνος ήταν λιγότερος και τα παιδιά που μπορούσαν να δουλέψουν ήταν επίσης πιο λίγα βάση κανονισμών (3 αντί 6). Αυτό όμως δεν πτόησε την ομάδα μας, η οποία δούλεψε σκληρά στα διαλείμματα, απογεύματα και σαββατοκύριακα.

Οι διακρίσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές αν αναλογιστεί κανείς ότι το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης είναι ένα από τα παλαιότερα σχολεία του Ηρακλείου. Βρίσκεται σε μία συνοικία κοντά στο ιστορικό κέντρο της πόλης, η οποία όμως παρουσιάζει πολλά κοινωνικοοικονομικά προβλήματα. Υπάρχει μεγάλη ανεργία, γονείς με χαμηλό εισόδημα, μεγάλο ποσοστό μονογονεϊκών οικογενειών, μεταναστών και Ρομά.

Τα τελευταία χρόνια προσπαθούμε, όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, να αναγνωρίσουμε τις κοινωνικές ανάγκες και να προσαρμόσουμε το εκπαιδευτικό μας έργο σε αυτές και στις ιδιαίτερες προκλήσεις της περιοχής. Ως εκ τούτου, προσπαθούμε να αναπτύξουμε στους μαθητές μας δεξιότητες, στάσεις και να τους δώσουμε ευκαιρίες και πρόσβαση σε ποικίλλα ψηφιακά ερεθίσματα, που στερούνται λόγω της ιδιαιτερότητας της περιοχής και να τους προετοιμάσουμε ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες και να μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα σύγχρονο, απαιτητικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον.

Στην προσπάθεια μας αυτή μας βοήθησαν πολύ άνθρωποι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Κάποιοι μας δάνεισαν ή χάρισαν εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής ενώ κάποιοι άλλοι μας βοήθησαν στην μακέτα μας. Ευχαριστούμε θερμά τους κ. Μαυράκη Χάρη, κ. Βιλανάκη Γιώργο, κ. Αγγελή Αποστόλη καθώς και τις κυρίες Πρωτογεράκη και Μορφουλάκη.

Ευχαριστούμε τους γονείς των παιδιών που συμμετείχαν για την βοήθεια τους, την αγάπη και την συμπαράσταση τους.

To θέμα του διαγωνισμού της Ολυμπιάδας ήταν οι έξυπνες πόλεις.

Η εργασία των παιδιών εστιάζει στην δημιουργία ενός έξυπνου δικτύου νερού και στη δημιουργία έξυπνου φωτισμού της πόλης με τη βοήθεια του νερού της βροχής, τονίζοντας τους τομείς της έξυπνης ενέργειας και του έξυπνου νερού

Η εργασία αποτελείται από τέσσερις (4) ξεχωριστούς αυτοματισμούς: 1. το δίδυμο «ΑΗΡ - ΥΔΩΡ», 2. τον επιλογέα νερού «ΕΡΜΗ», 3. τον υδροπονικό κήπο «ΓΗ» και 4. τον αυτοματισμό έξυπνου φωτισμού «ΑΠΟΛΛΩΝ».

Το πρώτο κομμάτι της εργασίας είναι το δίδυμο ΑΗΡ - ΥΔΩΡ. Είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι της εργασίας μας, μιας και είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από LEGO και λειτουργεί με πραγματικό νερό! Είναι ένας αυτοματισμός που ελέγχει την ύπαρξη αέρα και τη λειτουργία μιας ανεμογεννήτριας, η οποία με την ενέργεια που παράγεται με την περιστροφή της, θα εκτελεί δυο λειτουργίες: τη φύλαξη ενέργειας στις μπαταρίες της μονάδας ΠΥΡ και, το πιο σημαντικό, τη λειτουργία της μονάδας ΥΔΩΡ που είναι μια μονάδα αφαλάτωσης.

Το δεύτερο κομμάτι της εργασίας είναι ο επιλογέας νερού ΕΡΜΗΣ. Είναι ένας πύργος κατασκευασμένος από LEGO, ένα σύστημα από χωνιά και σωλήνες σιλικόνης. Ο ΕΡΜΗΣ, ανάλογα με τις απαιτήσεις της έξυπνης πόλης, διανέμει το νερό κατάλληλα. Και αυτός ο αυτοματισμός λειτουργεί με πραγματικό νερό!

Το τρίτο κομμάτι της εργασίας είναι ένας διπλός αυτοματισμός που χρησιμοποιεί το νερό που προέκυψε από την αφαλάτωση για το έξυπνο πότισμα και τη λίπανση με ζεόλιθους ενός υδροπονικού κήπου που βρίσκεται σε container, δηλαδή της ΓΗΣ.

Το τέταρτο και τελευταίο κομμάτι της εργασίας είναι ο αυτοματισμός του έξυπνου φωτός. Στο δεξιό κομμάτι της εργασίας μας υπάρχει η μονάδα έξυπνου φωτισμού ΑΠΟΛΛΩΝ. Ο ΑΠΟΛΛΩΝ αποτελείται από μια δεξαμενή, έναν αισθητήρα απόστασης και δύο δίδυμους πυλώνες φωτός κατασκευασμένους από LEGO. O αισθητήρας απόστασης ανιχνεύει την ύπαρξη βροχής και ενεργοποιεί τους πυλώνες. Οι πυλώνες στρέφουν τα κάτοπτρα τους προς την πόλη χρησιμοποιώντας το πρωτοποριακό φως που παράγεται από τους φακούς νερού.

Οι φακοί νερού χρησιμοποιούν νερό και οξυγόνο από τον αέρα για να παράγουν φως. Το φως που παράγεται είναι ενεργό για αρκετές ώρες. Οι φακοί αυτοί αποτελούν εφεύρεση ενός Ηρακλειώτη συντοπίτη μας, τον οποίο και ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για τη χορήγηση τους, εξυπηρετώντας τους σκοπούς της εργασίας μας. Επειδή το φως των φακών διαρκεί αρκετές ώρες μετά την επαφή τους με τον νερό, μπορούμε να τους χρησιμοποιήσουμε τις ώρες που δεν υπάρχει αρκετό φως είτε λόγω νέφωσης είτε επειδή είναι νύχτα.

Αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε και αυτά που φτιάχνουμε και πιστεύουμε ακράδαντα αυτό που έλεγε ο Albert Camus: «Αυτός που δημιουργεί, ζει δύο ζωές!»

 

Σχόλια