Χανιά

Χαμηλότερα τέλη ζητούν τα τουριστικά γραφεία

Αλλαγή των τιμολογιακών πολιτικών και ευνοϊκότερα τέλη ζητούν να εφαρμοστούν άμεσα στο αεροδρόμιο “Ιωάννης Δασκαλογιάννης” των Χανίων τα τουριστικά γραφεία.

Με στόχο να γίνει το αεροδρόμιο της περιοχής πιο ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο και με σκοπό την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης, σε συνάντηση με τη διοίκηση του “Ιωάννης Δασκαλογιάννης”, κατέθεσε υπόμνημα με μια σειρά προτάσεων στη Fraport Greece για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Χανίων, τονίζοντας πως είναι αναγκαία η υιοθέτηση ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών.

Όπως τονίζουν τα μέλη του Συνδέσμου, η διαχειρίστρια εταιρεία «θα πρέπει να διαμορφώνει όρους φιλικούς για την τουριστική ανάπτυξη, να αποτρέπει μονοπωλιακές πρακτικές και να διευκολύνει την προσέγγιση νέων αερομεταφορέων που θα φέρουν κοντά τον πλέον ανερχόμενο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας σε περισσότερες και ποιοτικότερες αγορές». Αναφορικά δε με τα τέλη χρήσης, όπως υπογραμμίζει ο Σύνδεσμος, θα πρέπει να δίνουν κίνητρα κι όχι να αποτρέπουν εταιρείες να χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο, ενώ την ίδια ώρα απευθύνει έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να εργαστούν με σκοπό τα Χανιά να καταστούν προορισμός ποιότητας, όπου η ζήτηση θα είναι ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα.

«Ο τουρισμός για την Κρήτη, όπως και για την Ελλάδα συνολικά, αποτελεί την κύρια πηγή απασχόλησης, αλλά και βασικό εργαλείο ανάπτυξης με αποτύπωμα, αλλά και πολλά υποσχόμενη δυναμική, σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Ειδικά στα χρόνια της κρίσης λειτούργησε - και βέβαια εξακολουθεί να λειτουργεί - ως βασικό ανάχωμα στη φτωχοποίηση, τον κοινωνικό εκφυλισμό και την οικονομική εξαθλίωση.

Ειδικά σε μια περιφέρεια όπως αυτή της Κρήτης, όπου με βάση τα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων η συμμετοχή του τουρισμού στη διαμόρφωση του ΑΕΠ ανέρχεται κοντά στο 50%, ενώ πάνω από 4 δισ. ευρώ εισρέουν δίνοντας ζωντάνια στην τοπική οικονομία, κεντρικός στόχος θα πρέπει να είναι η αειφορία και η διασφάλιση όρων βιώσιμης ανάπτυξης για το μέλλον», αναφέρουν, μεταξύ άλλων, στο υπόμνημα που κατέθεσαν τα μέλη του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης.

Τόσο σε Χανιά όσο και σε Ρέθυμνο, ειδικά οι τελευταίες τουριστικές σεζόν δίνουν σημαντικές θετικές καταγραφές σε επίπεδο αφίξεων, σύμφωνα με το Σύνδεσμο, που σημειώνει χαρακτηριστικά πως «μόνο το 2017 οι διεθνείς αφίξεις ανήλθαν στον αριθμό των 1.093.702 και του εσωτερικού στο επίπεδο των 414.797», πράγμα που δείχνει, όπως υπογραμμίζει, ότι «ο προορισμός έχει ανοδική πορεία.

Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε εφησυχασμό και αδράνεια, αλλά όλοι οι φορείς πρέπει να συνεισφέρουμε ιδέες ώστε με τον καλύτερο δυνατό και τεκμηριωμένο τρόπο να διαμορφώσουμε μια περιφερειακή και τοπική στρατηγική για τον τουρισμό κι όχι μόνο. Άλλωστε ο κλάδος έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη και μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός για τη συνολική επανεκκίνηση της οικονομίας».

 

Το υπόμνημα

Την ίδια ώρα, όπως επισημαίνουν μεταξύ άλλων τα μέλη του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης, «η συζήτηση για το ρόλο που μπορεί να παίξει το αεροδρόμιο Χανίων “Ιωάννης Δασκαλογιάννης”, με αφορμή την αναστολή λειτουργίας της βάσης της Ryanair στα Χανιά, είναι ιδιαίτερα σημαντική και χρήσιμη», και αυτό γιατί, όπως αναφέρουν, «το αεροδρόμιο, ειδικά για νησιωτικές περιοχές, μαζί με τις λιμενικές υποδομές είναι οι μόνες γέφυρες επικοινωνίας και μεταφορών και άρα αναπόσπαστο εργαλείο του οικονομικού γίγνεσθαι. Συνεπώς, όπως έχει επανειλημμένως ειπωθεί τα τελευταία χρόνια, κινήσεις ιδιωτικοποίησης θα πρέπει να εντάσσονται σε μια αναπτυξιακή στρατηγική και όχι σε εισπρακτικές και κοντόφθαλμες λογικές».

Ουσιαστικά, όπως προσθέτουν στο υπόμνημά τους τα μέλη του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης, «μέσα από τις κινήσεις αυτές αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας θα πρέπει να διασφαλίζεται μια αμοιβαία επωφελής συνεργασία για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη», σημειώνοντας παράλληλα ότι «αναμφισβήτητα η παραχώρησή του “Ιωάννης Δασκαλογιάννης” σε έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές αεροπορικών υποδομών στον κόσμο ήταν μια επιβεβλημένη κίνηση, που ήρθε να αντικαταστήσει την αδυναμία της Πολιτείας να παίξει τον αναπτυξιακό ρόλο που προαναφέραμε, λόγω της κρίσης και των δημοσιονομικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί στη χώρα. Ουσιαστικά με την ανάληψη της ευθύνης λειτουργίας από τη Fraport Greece, όλοι οι παράγοντες του τουρισμού της περιοχής ανέμεναν και αναμένουν την υλοποίηση ενός συγκεκριμένου, τεκμηριωμένου αναπτυξιακού πλάνου για τη διεθνή πύλη της δυτικής Κρήτης. Ένα τέτοιο σχέδιο, σύμφωνα και με τον πλέον αδαή περί τα τουριστικά θέματα, δεν μπορεί να παραβλέπει ότι το αεροδρόμιο θα πρέπει να διαμορφώνει όρους φιλικούς για την τουριστική ανάπτυξη, να αποτρέπει μονοπωλιακές πρακτικές και να διευκολύνει την προσέγγιση νέων αερομεταφορέων που θα φέρουν κοντά τον πλέον ανερχόμενο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας σε περισσότερες και ποιοτικότερες αγορές».

 

Οι προτάσεις

Αυτά που ζητούν τα τουριστικά γραφεία είναι το «εισιτήριο εισόδου» στη δυτική Κρήτη να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό, δηλαδή τα τέλη του αεροδρομίου να δίνουν κίνητρα και όχι να αποτρέπουν εταιρείες να το χρησιμοποιούν. Επίσης ζητούν 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Παράλληλα με την «ωραία πύλη εισόδου», όπως προσθέτουν, θα πρέπει να γίνουν «ενέργειες για την πολλαπλότητα των προσβάσεων και την αποφυγή μονοπωλιακών πρακτικών και μονοσήμαντων εξαρτήσεων», για αν καταλήξουν τέλος στο ότι θα πρέπει όλοι οι ενδιαφερόμενοι να επενδύσουν στην ανάδειξη του προορισμού με brand destination, καθιστώντας τη ζήτηση για τα Χανιά στη διεθνή αγορά όσο γίνεται πιο ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα.

Σχόλια