Ηράκλειο: Για 4η φορά… οι πεζόδρομοι και το κυκλοφοριακό στο Δημοτικό Συμβούλιο

Κρήτη
Ηράκλειο: Για 4η φορά… οι πεζόδρομοι και το κυκλοφοριακό στο Δημοτικό Συμβούλιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου για 4η φορά το “καυτό” θέμα της πιλοτικής εφαρμογής της νέας κυκλοφοριακής μελέτης και της πλήρους πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου

Με “άρωμα”... κυκλοφοριακό και το αποψινό Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, όπου έρχεται για 4η (και άραγε τελευταία;) φορά το επίμαχο θέμα της πιλοτικής εφαρμογής τής υπό αναθεώρηση κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης, και δη το “καυτό” θέμα της πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου.

Η σχετική συζήτηση αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως και η τελική διατύπωση της εισήγησης της δημοτικής Αρχής που έχει μπει στη βάσανο διαδοχικών τροποποιήσεων, μετά τα όσα έχουν διαδραματιστεί το τελευταίο διάστημα με συνεχείς επαφές, διεργασίες, ζυμώσεις αλλά και εντάσεις.

Χαρακτηριστικά ήταν άλλωστε τα όσα συνέβησαν σε προηγούμενη συνεδρίαση του Σώματος, όπου ένα πρωτοφανές σκηνικό... “κόλασης”, με απειλές, βαριές και εκφράσεις και απειλητικές κινήσεις και διαθέσεις μεταξύ εκπροσώπων των ταξιτζήδων και της δημοτικής Αρχής, έφερε τελικά προσωρινή διακοπή και αναβολή λήψης αποφάσεων για τα κυκλοφοριακά και τις πεζοδρομήσεις στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Εν μέσω γενικού χαμού και μιας ατμόσφαιρας που μύριζε όχι απλά... “μπαρούτι” αλλά έδειχνε πως λίγο ήθελε να πέσει κανονικό... ξύλο, το θέμα της λήψης απόφασης για την πιλοτική εφαρμογή των κυκλοφοριακών μέτρων αποσύρθηκε άρον-άρον (μάλιστα, δεν πρόλαβαν καν να τοποθετηθούν οι επικεφαλής των παρατάξεων) για να επανέλθει στη σημερινή συνεδρίαση, και αφότου έχουν προηγηθεί - εντωμεταξύ - συσκέψεις και επαφές μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών.

Σε αυτοδιοικητικό επίπεδο, η δύσκολη εξίσωση μοιάζει να έχει λυθεί, αφού, όπως αποτυπώθηκε σε πρόσφατη διαπαραταξιακή συνάντηση στο γραφείο του δημάρχου, συμπολίτευση και παρατάξεις της αντιπολίτευσης συμβαδίζουν στην ίδια γραμμή, υπέρ της πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου.

Ως νέο δεδομένο, με τη σύμφωνη γνώμη συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, έχει μπει η προοπτική δρομολόγησης ενός μικρού λεωφορείου, εν προκειμένω ενός ηλεκτροκίνητου μίνι μπας μέσα στον “σταυρό”, το οποίο μίνι μπας θα εκτελεί μια διαδρομή από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι (διασχίζοντας τη Δικαιοσύνης και την Ίδης) το τέρμα της Καλοκαιρινού, προς το ύψος της Χανιώπορτας.

Ως προς τα ταξί, δεν αλλάζει η γενική αρχή αποκλεισμού τους από την αμιγώς πεζοδρομημένη ζώνη στο κέντρο, ωστόσο έπεσε στο τραπέζι, μετά από πρωτοβουλία και προτροπή των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, ένα “παραθυράκι”: αυτό των έκτακτων δρομολογίων σε περιπτώσεις που θα χρειαστεί.

Τα ταξί δηλαδή, ως γενική αρχή, θα μπορούν να εισέρχονται από τη Ζωγράφου προς την οδό Χατζημιχάλη Γιάνναρη, όπου θα υπάρχει πιάτσα, στην πίσω πλευρά του Δικαστικού Μεγάρου, και θα εξέρχονται από την οδό Σμύρνης. Σε ειδικές έκτακτες περιπτώσεις, σε περιπτώσεις δηλαδή που θα χρειαστεί να μεταφέρουν κάποιον ασθενή, κάποιον ΑμεΑ, έναν ηλικιωμένο πολίτη που δεν μπορεί να περπατήσει με ευκολία, τα ταξί θα μπορούν να εξασφαλίζουν άμεσα ειδική άδεια για να μπαίνουν και μέσα στους πεζόδρομους.

Η προ ημερών κοινή ανακοίνωση 5 παρατάξεων

Μετά τη διαπαραταξιακή συνάντηση στο γραφείο του Βασίλη Λαμπρινού, 5 δημοτικές παρατάξεις - “Ηράκλειο 3.7.5”, “Ηράκλειο, Ενεργοί Πολίτες”, “Συνεργασία για το Ηράκλειο”, “Συν+Πράξη Δημοτών Ηρακλείου” και “Ηράκλειον αξίζει” - είχαν εκδώσει κοινή ανακοίνωση, στην οποία υπογράμμιζαν χαρακτηριστικά: «Με αίσθημα ευθύνης συμμετείχαμε στη συνάντηση με τον δήμαρχο Ηρακλείου και τους εκπροσώπους των φορέων, όπου προτείναμε βιώσιμες και τεχνικά εφαρμόσιμες λύσεις διασφαλίζοντας:

α) Την καθολική απομάκρυνση των οχημάτων από τον “σταυρό” της πόλης και

β) Αποδεκτές λύσεις προσέγγισης του ιστορικού κέντρου για όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες.

Ταυτόχρονα οι παρατάξεις μας, μαζί με τις βελτιώσεις και τις ευέλικτες λύσεις για την αντιμετώπιση των παρενεργειών από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, προτείνουν να ανοίξει ο διάλογος για τη μελέτη των κυκλοφοριακών ζητημάτων που αφορούν όλη την πόλη του Ηρακλείου ώστε να μπορέσουμε να απορροφήσουμε χωρίς μεγάλα προβλήματα τη μεταφορά του κυκλοφοριακού φόρτου από το κέντρο προς την περιφέρεια της πόλης.

Με γνώση και διάθεση για ουσιαστικό διάλογο μεταξύ όλων, εμπεδώνουμε την άποψη ότι η ανάγκη για εφαρμογή πλήρους κυκλοφοριακής μελέτης είναι ένα κεκτημένο που θα βοηθήσει και την πόλη και τους πολίτες».

Τέλος, θεωρούμε σημαντικό να γίνει ξεκάθαρο ότι η όποια εφαρμογή των μέτρων είναι πιλοτική και μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες με την καταγραφή συγκεκριμένων δεικτών θα μετρήσουμε ποια μέτρα λειτούργησαν και θα επαναξιολογηθούν όλες οι παρεμβάσεις. Η ολοκληρωμένη πρόταση με της σημερινές αλλαγές και προτάσεις μας θα έρθει σε διά ζώσης Δημοτικό Συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα (σ.σ. απόψε)».

Δε βγήκε “λευκός καπνός” με τους ταξιτζήδες

Κι ενώ μεταξύ των αιρετών βρέθηκε κοινός τόπος, κατά την ίδια συνάντηση δεν επετεύχθη ωστόσο συμφωνία με την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί.

Μάλιστα, λίγο μετά ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ενημέρωσε «τους συναδέλφους αλλά και το επιβατικό κοινό του Ηρακλείου ότι η συζήτηση στο γραφείο του δημάρχου, με παρόντες όλους τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, έπεσε στο κενό».

Στο διάβα των προηγούμενων ημερών υπήρξαν, σύμφωνα με πληροφορίες, νέες επαφές μεταξύ δημοτικής Αρχής και του τοπικού κλάδου των ταξί. Φαίνεται ότι βρέθηκε μια φόρμουλα άρσης τού μεταξύ τους αδιεξόδου με τη χωροθέτηση πιάτσας ταξί στην Καλοκαιρινού, ωστόσο το σενάριο αυτό φαίνεται να πυροδοτεί έντονες αντιδράσεις από την πλευρά του εμπορικού κόσμου.

Στον καμβά αυτό αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το τι θα ειπωθεί στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο και το πού θα κάτσει τελικά η μπίλια στη δύσκολη αυτή εξίσωση για τα κυκλοφοριακά και δη τους πεζόδρομους στο κέντρο του Ηρακλείου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News