Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης: «Δεν έρχεται στο ΤΑΙΠΕΔ για να ιδιωτικοποιηθεί»

Κρήτη
Αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης: «Δεν έρχεται στο ΤΑΙΠΕΔ για να ιδιωτικοποιηθεί»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης, παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου - Κύριος του έργου θα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Η Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας συνεδρίασε την Τρίτη, 1 Μαρτίου και αποφάσισε, μεταξύ άλλων, να αναθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ την ωρίμαση του ακινήτου που σήμερα αποτελεί το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη, στην κατεύθυνση της κατάρτισης του οδικού χάρτη για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Νέας Αλικαρνασσού και του αεροδρομίου, όταν αυτό θα παύσει να λειτουργεί, μετά την κατασκευή και λειτουργία του διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλλι.

Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, δεν γίνεται ιδιοκτήτης της έκτασης του αεροδρομίου, καθώς κατά κύριο λόγο ανήκει στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά θα «τρέξει» τις διαδικασίες.

Η Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας αποφάσισε να αναθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ την ωρίμαση του έργου, προκειμένου να προχωρήσει με ταχύ ρυθμό η αξιοποίηση του χώρου. Για το σκοπό αυτό απαιτείται μια σειρά δράσεων, όπως η μελέτη των εναλλακτικών λύσεων για την αξιοποίηση του χώρου, αλλά το ξεκαθάρισμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

Διαβάστε επίσης

⇒ Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης»: Πώς ανοίγει ο δρόμος για διεκδικήσεις οικοπέδων από τον δήμο Ηρακλείου

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αξιοποίηση της εγκατάστασης έρχεται κατόπιν προτάσεων που θα γίνουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο θα υλοποιήσει τον σχεδιασμό που θα προκύψει, ως κύριος του έργου.

Συνεπώς, της διαδικασίας υλοποίησης και του επιχειρησιακού σχεδιασμού, θα προηγηθεί ένας σχεδιασμός κοινής αποδοχής, προϊόν διαβουλεύσεων και συζητήσεων μεταξύ των πολιτών, του δήμου Ηρακλείου και της Περιφέρειας Κρήτης, και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σε αυτή την συνθήκη, το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί καταλυτικά για την άμεση ωρίμαση των συναποφασισθέντων προς υλοποίηση σχεδίων.

Μάλιστα, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν στο neakriti.gr ότι το Ταμείο ως project manager θα ωριμάσει το ακίνητο, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, εξετάζοντας και τις ανάγκες της Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Επιπλέον, θα εντάξει και ποιοτικά στοιχεία ESG (δείκτες κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί), δείχνοντας το περιβαλλοντικό ενδιαφέρον που υπάρχει: «Θα είναι πυρήνας της ανάπτυξης η τοπική κοινωνία», ανέφεραν χαρακτηριστικά. Όπως ξεκαθαρίζουν, «Το αεροδρόμιο δεν έρχεται στο ΤΑΙΠΕΔ για να ιδιωτικοποιηθεί, αλλά για να επισπέυσει τις διαδικασίες».

Υπενθυμίζεται ότι η ανάπλαση του χώρου που θα απελευθερωθεί στη Νέα Αλικαρνασσό, με την απομάκρυνση του υφιστάμενου αεροδρομίου έχει τεθεί ως υποχρέωση στους όρους της σύβασης δανειοδότησης που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για χρηματοδότηση του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.

Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, ο Δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός και ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, βρέθηκαν τον Νοέμβριο στο υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να συζητήσουν με τον υπουργό, Χρήστο Σταϊκούρα, παρουσία της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.», τον σχεδιασμό για την αξιοποίηση της έκτασής του αεροδρομίου, αλλά και η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμου και Περιφέρειας) σε αυτόν.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News