Κρήτη

«Κραυγή» αγωνίας μελισσοκόμου για την χάραξη του νέου ΒΟΑΚ

Η αγωνία ενός μελισσοκόμου με αφορμή την χάραξη του νέου ΒΟΑΚ

Έντονος, όπως έχουμε αναδείξει πολλές φορές, είναι ο προβληματισμός και οι αντιδράσεις μεταξύ τοπικών φορέων και πολιτών της δυτικής Κρήτης (ουσιαστικά από το κομμάτι των Βρυσών Αποκόρωνα μέχρι τον Πετρέ, τη Γεωργιούπολη και εν συνεχεία τη Σκαλέτα Ρεθύμνου) ως προς τη χάραξη που προτείνεται να έχει ο νέος ΒΟΑΚ.

Κοινή συνισταμένη των αντιδράσεων που θα μεταφερθούν προσεχώς στη Κομισιόν και στο Ταμείο Ανάκαμψης που χρηματοδοτεί το έργο, είναι το αίτημα για μετατόπιση της όδευσης του νέου ΒΟΑΚ λίγο πιο νότια, με τους αντιδρώντες να διευκρινίζουν  ότι αντιτίθενται στη χάραξη και όχι σε αυτό καθαυτό το έργο.

Η προωθούμενη από το υπουργείο Υποδομών χάραξη του αυτοκινητόδρομου περνά σε πολλά σημεία από τουριστικές επιχειρήσεις, βιοτεχνικές εγκαταστάσεις και ιδιωτικές περιουσίες. Και μία τέτοια, άκρως χαρακτηριστική περίπτωση, μας περιέγραψε, ο μελισσοκόμος Μάρκος Δαμανάκης από την Επισκοπή Ρεθύμνου.

Ο ίδιος, βλέποντας πως δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση από πλευράς πολιτείας, επικοινώνησε μαζί μας, θέλοντας να εκφράσει την αγωνία του.

Όπως μας ανέφερε, διατηρεί μελισσοκομικές εγκαταστάσεις και μία αποθήκη, στην περιοχή της Επισκοπής Ρεθύμνου και συγκεκριμένα σε μια απόσταση  περί τα 600 μέτρα από την παραλία.

Μάλιστα οι εγκαταστάσεις έχουν φτιαχτεί με χρηματοδότηση από την Ε.Ε ενώ ο ίδιος έχει λάβει ειδική μέριμνα για σπάνιο, προστατευόμενο κέδρο που υπάρχει στο σημείο.

Ο νέος ΒΟΑΚ, με βάση την προωθούμενη χάραξη περνά ακριβώς από τη δική του περιουσία και τον εκδιώχνει αφού αναγκαστικά πρέπει να απαλλοτροιωθεί η περιουσία του και να γκρεμιστούν φυσικά οι εγκαταστάσεις που με τόσο κόπο έφτιαξε…

Όπως μας εξήγησε, είναι το σημείο της χάραξης, στο φαράγγι του Πετρέ ουσιαστικά, που προβλέπεται η κατασκευή τούνελ μήκους 1,5 χιλιομέτρου.

Ο κ. Δαμανάκης όπως μας γνωστοποίησε, έχει ασχοληθεί πολύ με το θέμα που άλλωστε τον «καίει» άρδην. Έχει υποβάλλει παρατηρήσεις και ενστάσεις στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης  επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο παραχώρησης του τμήματος του νέου ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο Χανίων έως τη Χερσόνησο.

Κάτι που έχουν αντίστοιχα πράξει άλλωστε και άλλοι ιδιοκτήτες που έχουν την ίδια τύχη.

Από εκεί και πέρα όμως τίποτε. Το υπουργείο Υποδομών δεν έχει δείξει καμία ανταπόκριση ή διάθεση πραγματικής διαβούλευσης, αγνοώντας επιδεικτικά αποφάσεις των τοπικών αυτοδιοικητικών  οργάνων που προτείνουν μια διαφορετική χάραξη του ΒΟΑΚ. Μάλιστα μας παρέπεμψε και στην ορθολογική εναλλακτική χάραξη του ΒΟΑΚ, που έχει προτείνει γνωστό μελετητικό γραφείο, μετά από ανάθεση που του έκανε ο δήμος Ρεθύμνου, με τη σύμφωνη γνώμη - σημειωτέον - όλων των δημοτικών παρατάξεων...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια