Κρήτη

Self test - σχολεία: Γιατί προκλήθηκε απίστευτη σύγχυση

Δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή του κωδικού επαλήθευσης στη χειρόγραφη δήλωση για τα self test των μαθητών

Μη υποχρεωτική - γεγονός που καθιστά για μια ακόμη φορά υπεύθυνο το υπουργείο Παιδείας για την σύγχυση που επικράτησε - είναι η αναγραφή του κωδικού επαλήθευσης πάνω στη χειρόγραφη δήλωση COVID-19, που συμπληρώνουν και υπογράφουν οι γονείς, πριν στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Όπως αποκαλύπτει η “Νέα Κρήτη” σήμερα, χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν πέσει θύματα παραπληροφόρησης από το υπουργείο, αφού με το ξεκίνημα της χρονιάς επικράτησε απίστευτο μπέρδεμα, στο όνομα μιας... προφορικής και μόνο οδηγίας, που είχε δοθεί προς τους διευθυντές των σχολείων!


Με το άνοιγμα των σχολείων και με μεγάλη έκπληξη, οι Ηρακλειώτες γονείς ενημερώθηκαν από δεκάδες σχολικές μονάδες πως για την είσοδο των παιδιών τους στο σχολείο, κατά τον έλεγχο του αυτοδιαγνωστικού τεστ, «απαραίτητος είναι ο αριθμός-κωδικός πραγματοποίησης του αυτοδιαγνωστικού τεστ»!


Χρειάστηκαν αμέτρητα τηλεφωνήματα και απαντήσεις στους απορημένους γονείς, προκειμένου να καταλάβουν για ποιον κωδικό επρόκειτο. Οι διευθυντές, λοιπόν, τους ενημέρωναν πως πρόκειται για τον κωδικό επαλήθευσης του εγγράφου που αναγράφεται πάνω δεξιά στην εκτυπωμένη Σχολική Κάρτα για COVID-19, όταν αυτή εκτυπώνεται έπειτα από την είσοδο στη δεύτερη επιλογή της πλατφόρμας self-testing.gov.gr (εκείνη κατά την οποία γίνεται αυθεντικοποίηση του χρήστη με τους κωδικούς TAXISnet κ.ά.).


Η "ΝΚ" έχει στη διάθεσή της και παρουσιάζει σήμερα το έγγραφο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο οποίο αναφέρεται ρητά ότι, σύμφωνα με σχετικό γνωμοδοτικό σημείωμα από το Γραφείο Νομικής Υποστήριξης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. και Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, η αναγραφή του QR code επί της χειρόγραφης σχολικής κάρτας COVID δεν είναι υποχρεωτική και «άρα οι μαθητές/τριες γίνονται δεκτοί χωρίς αυτόν».

Απίστευτη σύγχυση

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οδηγίες του self-testing.gov.gr, οι γονείς και οι κηδεμόνες ή οι ενήλικοι μαθητές μπορούν να δηλώνουν θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα self test και να εκδίδουν τη Σχολική Κάρτα για COVID-19 με δύο τρόπους: Ο πρώτος είναι συμπληρώνοντας τη Σχολική Κάρτα για COVID-19 (σύμφωνα με το υπόδειγμα που υπάρχει σε μορφή PDF), και ο δεύτερος συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα “Σχολική Κάρτα για COVID-19”, για την πρόσβαση στην οποία χρειάζονται οι κωδικοί της ΓΓΠΣΔΔ (ΤAXISnet).


Η προφορική λοιπόν οδηγία προς τις σχολικές μονάδες έλεγε ότι οι γονείς-κηδεμόνες των παιδιών θα πρέπει πλέον να δηλώνουν το αρνητικό αποτέλεσμα του self test στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω των κωδικών του TAXISnet, οπωσδήποτε. Ότι δηλαδή θα πρέπει να ακολουθούν πάντοτε τη δεύτερη επιλογή (από τις δύο που επιτρέπει το self-testing.gov.gr), ότι η πρώτη επιλογή δεν είναι πλέον σε ισχύ και ότι οι γονείς θα πρέπει να εκτυπώνουν μονάχα τη - μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας - συμπληρωμένη Σχολική Κάρτα για COVID-19, η οποία θα φέρει πάνω τους κωδικούς επαλήθευσης του εγγράφου. Τη δε χειρόγραφη Σχολική Κάρτα για COVID-19 θα μπορούν να προσκομίζουν μόνον εάν δεν μπορούν να εκτυπώσουν την άλλην, αλλά σε αυτήν την περίπτωση οι γονείς θα πρέπει να συμπληρώνουν με το χέρι τους τον κωδικό επαλήθευσης του εγγράφου, που υπάρχει στην εκτυπωμένη μέσω των κωδικών TAXISnet Σχολική Κάρτα για COVID-19 πάνω στη χειρόγραφη Σχολική Κάρτα για COVID-19. Διαφορετικά, η χειρόγραφα συμπληρωμένη Σχολική Κάρτα για COVID-19 δε θα θεωρείται έγκυρη από τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας.
Η οδηγία προξένησε αμέσως απορία σε πολλούς γονείς. Διότι, πρώτον, η σχετική ΚΥΑ (τεύχος Β 4187/10.09.2021) δεν αναφέρει τέτοια υποχρέωση. Και δεύτερον, μια τέτοια οδηγία όχι μόνο δε συνεισφέρει σε κάποιον σκοπό (π.χ. την καλύτερη προστασία της δημόσιας υγείας), αλλά αντιθέτως δημιουργεί σοβαρότατα και δισεπίλυτα ζητήματα που περιπλέκουν την είσοδο των παιδιών στα σχολεία τους.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γονείς

Το βασικότερο πρόβλημα που δημιούργησε η περίεργη αυτή οδηγία ήταν η αδυναμία πολλών γονέων να βρουν τον κωδικό επαλήθευσης εγγράφου και να τον συμπληρώσουν στη χειρόγραφη βεβαίωση, καθώς κάτι τέτοιο απαιτεί πρόσβαση στο διαδίκτυο. Συν του ό,τι χρειάζεται πάντα και η διαθέσιμη ηλεκτρονική συσκευή και φυσικά, απαιτούνται γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή, που προφανώς ένα μεγάλο μέρος των γονέων δε διαθέτει.
Αλλά ακόμα και αν ο γονιός έχει... “μάστερ” στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τι γίνεται σε ένα πρωινό πρόβλημα σύνδεσης στο σπίτι του; Δε θα στείλει εκείνη τη μέρα το παιδί του στο σχολείο; Ή θα πρέπει να στείλει τους προσωπικούς κωδικούς του TAXISnet σε φίλους και συγγενείς για να του εκτυπώσουν εκείνοι τα ανάλογα έγγραφα;


Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν από το γραφειοκρατικό μπέρδεμα. Είναι η δεύτερη χρονιά που στην εκπαίδευση είναι υποχρεωτικός ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self testing) των μαθητών για να εισέρχονται στις τάξεις. Γιατί όλο αυτό το μπλέξιμο; Θα δώσει κάποιος υπεύθυνος μια υπεύθυνη απάντηση; Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι το υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα επίσημα μια εξήγηση για όλη αυτή την ιστορία και φυσικά, το έγγραφο από τη Θεσσαλονίκη που εξασφαλίσαμε και αποκαλύπτουμε εμείς θα μπορούσε να είναι μία επίσημη ενημέρωση εκπαιδευτικών και γονέων, από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, για να μην ξαναδημιουργηθούν ανάλογα παρατράγουδα.

«Όχι στην αξιολόγηση»

Στο μεταξύ, η διοίκηση της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου, ενόψει της σύγκλησης της συνεδρίας των συλλόγων, καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συνταχθούν με τις αποφάσεις του κλάδου και να ενημερώσουν τους συλλόγους για τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ. Βάσει των αποφάσεων αυτών, «καλούνται να δηλώσουν απεργία-αποχή από τη διαδικασία της αξιολόγησης και να προασπιστούν τις συλλογικές, δημοκρατικές, εργασιακές και μορφωτικές κατακτήσεις και τα δικαιώματά μας, που κατεδαφίζονται με τον αντιδραστικό Νόμο 4823/2021. Τον νόμο που συμπληρώνει τον επίσης αντιλαϊκό Νόμο 4692/20 και ακυρώνει τόσο τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, όσο και τον ρόλο του εκπαιδευτικού ως παιδαγωγού και ελεύθερα σκεπτόμενου δασκάλου, με συνείδηση της αποστολής και των δικαιωμάτων του», σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕΛΜΕ.
Καλεί, επίσης, τους διευθυντές «να αντισταθούν στις... υποδείξεις των προϊσταμένων τους για άσκηση πίεσης προς τους συναδέλφους, με στόχο την αποδοχή του αντιδραστικού μέτρου της αξιολόγησης, και να μη γίνουν οι φορείς για την καλλιέργεια κλίματος εκφοβισμού των συλλόγων, μέσω της αντιδημοκρατικής και αντισυνταγματικής εγκυκλίου που μετατρέπει το συνδικαλιστικό δικαίωμα σε... πειθαρχικό αδίκημα».
Τονίζει ότι η εν λόγω εγκύκλιος (Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10.9.2021) αποτελεί το πιο ισχυρό τεκμήριο της αντιδημοκρατικής, αντεργατικής και αντιδραστικής πολιτικής που τηρεί το ΥΠΑΙΘ, αφού επιβεβαιώνει στην πράξη ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η κατάργηση θεμελιωδών συνδικαλιστικών, συλλογικών και συνταγματικά αναγνωρισμένων δικαιωμάτων.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ τονίζει ότι οι διευθυντές/τριες των σχολείων πρέπει να παραμείνουν ισότιμα μέλη των συλλόγων διδασκόντων, πρώτοι μεταξύ ίσων, παιδαγωγοί, δάσκαλοι και συνάδελφοι, και να μη γίνουν χειραγωγοί και managers, ιδιότητες που όχι μόνο δε συνάδουν με τον ρόλο του συνειδητού και δημοκρατικού εκπαιδευτικού, αλλά επιπλέον προσβάλλουν την ιστορία, τις κατακτήσεις, τις αξιώσεις και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και ευρύτερα λαϊκού κινήματος.
Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε όλους τους διευθυντές/τριες να αρνηθούν να μετατραπούν σε μηχανισμό άσκησης πίεσης των συναδέλφων και επιβολής των πιο αντιδραστικών μέτρων της μεταπολιτευτικής περιόδου».

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια