Λιανεμπόριο: Αύξηση πωλήσεων τους καλοκαιρινούς μήνες

Κρήτη
Λιανεμπόριο: Αύξηση πωλήσεων τους καλοκαιρινούς μήνες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοδική τάση για το λιανεμπόριο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η NielsenIQ

Για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, οι καλοκαιρινοί μήνες ήταν ιδιαίτερα τονωτικοί σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η NielsenIQ. Πιο συγκεκριμένα η αύξηση των πωλήσεων κυμάνθηκαν στο 5,7% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Ωστόσο τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs} στο σύνολό τους παρουσίασαν ελαφρώς πιο συγκρατημένη τάση, στο +5,2%.

Σχετικά με τις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα & ποτά αναπτύχθηκαν με +6,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%.

Οι κατηγορίες εκείνες που με αφορούν φροντίδα και νοικοκυριό σημείωσαν μία πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό, που έγινε στην συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού.

Όσον αφορά την ένδυση, τις ηλεκτρικές συσκευές, τα βιβλία, τα εργαλεία, τα είδη κήπου και αυτοκινήτου καθώς και τον οικιακό εξοπλισμό αποτελούν κατηγορίες που παρουσίασαν εξαιρετικά αυξητική τάση, για την ακρίβεια την πιο θετική, διψήφια τάση, στο +15,9%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν επίσης θετική τάση στο +4,7%.

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών, όπως είναι και αναμενόμενο, οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης (+11,4%), καθώς και της Κρήτης (+11,3%), ενώ το ποσοστό ανάπτυξης για την Πελοπόννησο έφτασε το +7,7%.

Αναλύοντας την πορεία των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, το καλοκαίρι του 2021 εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών, καθώς και των αντιηλιακών είναι αυτές που παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης. Στον αντίποδα, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου για την κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, κατά 38,4%.

Τέλος, όσον αφορά στην φροντίδα περιποίησης του νοικοκυριού, οι Έλληνες καταναλωτές περιόρισαν την δαπάνη τους για τα καθαριστικά σπιτιού, τα οποία έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά 12,7%.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News