Κρήτη

Νέος ΒΟΑΚ: Τρέχουν οι διαδικασίες για το μεγαλεπήβολο έργο της Κρήτης

Ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση για το μεγάλο κομμάτι από Κίσσαμο μέχρι Χερσόνησο, ενώ προχωρά η προώθηση της κατασκευής του τμήματος “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”

Τις παρατηρήσεις, ενστάσεις και προτάσεις τους επί του σχεδιασμού, της χάραξης, των τεχνικών χαρακτηριστικών κ.λπ. του νέου ΒΟΑΚ στο μεγάλο κομμάτι του από Κίσσαμο Χανίων έως τη Χερσόνησο μπορούν να υποβάλλουν πλέον Δήμοι, θεσμικοί φορείς, συλλογικότητες και απλοί πολίτες, καθώς τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου που προωθείται προς υλοποίηση μέσω διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης.

Η μελέτη έχει αναρτηθεί σε διαβούλευση από την Περιφέρεια Κρήτης ως τις 10 Σεπτεμβρίου, ημερομηνία βεβαίως που μπορεί ενδεχομένως να παραταθεί.

Την ίδια ώρα, στη βασική ευθεία φαίνεται ότι περνά πλέον και η προώθηση της κατασκευής του τμήματος “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του νέου ΒΟΑΚ, καθώς βγήκε η σχετική Υπουργική Απόφαση, με την οποία το έργο χαρακτηρίζεται και με τη βούλα πλέον ως έργο εθνικού επιπέδου και ορίζεται η υλοποίησή του με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής...

Ας τα δούμε όμως αναλυτικά. Ως γνωστόν, πριν από ένα 3μηνο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε καταθέσει προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο “Χανιά-Ηράκλειο” του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ., κατασκευαστικού κόστους 1,32 δισ. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με σύμβαση παραχώρησης.

Πλέον ολοκληρώθηκε η διαδικασία έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και μπήκαμε στη φάση της επίσημης διαβούλευσης, φάση ως γνωστόν που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη Δυτική Κρήτη, αφού σε ορισμένες περιοχές, κατά βάση του δήμου Αποκορώνου και του δήμου Ρεθύμνου, έχουν εκφραστεί αντιρρήσεις και αντιδράσεις επί του τεχνικού προφίλ και κυρίως επί της προτεινόμενης χάραξης του προωθούμενου αυτοκινητόδρομου.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης, «η παρούσα δημοτική Αρχή, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις αναφορικά με τη διέλευση του νέου ΒΟΑΚ εντός των ορίων του Δήμου μας, έχει μέχρι σήμερα καταθέσει προς το υπουργείο Υποδομών τις απόψεις της τρεις φορές με τα υπ’ αρ. πρωτ. 2885/19-04-2021, 4413/31-05-2021 και 883/14-06-2021 έγγραφά της, σε μία προσπάθεια έγκαιρης επίλυσης των όποιων πραγματικών προβλημάτων ανακύπτουν, προκειμένου το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο της Κρήτης να γίνει επιτέλους πραγματικότητα».

Συνεχίζοντας, ο ίδιος τόνισε ότι «η περιφερειακή Αρχή της Κρήτης ανάρτησε την 9η Αυγούστου στην ιστοσελίδα της την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τη 10η Σεπτεμβρίου. Στο πλαίσιο αυτό, το Δημοτικό Συμβούλιο θα συνέλθει εγκαίρως, προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά και να καταθέσει επισήμως τις προτάσεις του Δήμου μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο, στην αρμόδια περιβαλλοντική Αρχή του υπουργείου Περιβάλλοντος και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

Τελειώνοντας, ο δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, καλεί «τους δημότες και τους δραστηριοποιούμενους στον Δήμο μας όπως, αφού λάβουν γνώση του έργου, υποβάλουν τις απόψεις τους αρμοδίως, συμπληρώνοντας και αποστέλλοντας το επισυναπτόμενο έντυπο, αλλά και στον Δήμο μας (με κατάθεσή του στο Δημαρχείο ή ηλεκτρονικά στο email: mayor@apokoronas.gov.gr) μέχρι την 25η Αυγούστου, προκειμένου να τις συμπεριλάβουμε στη γνωμοδότησή μας».

Η ταυτότητα του νέου ΒΟΑΚ

Το έργο περιλαμβάνει:

- 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα.

- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.

- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.

- 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και

- αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Ανά τμήμα, το προφίλ του έργου με βάση την ΜΠΕ έχει ως εξής:

- Κίσσαμος-Χανιά (προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης):

* Μήκος αυτοκινητόδρομου: 37,5 χλμ.

* Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.

* 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα.

* Εκτιμώμενο κόστος 180 εκατ. ευρώ.

- Χανιά-Ηράκλειο (Χερσόνησος):

* Μήκος αυτοκινητόδρομου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.

* Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

* 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.

* 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.

* 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.

* 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

* Εκτιμώμενο κόστος 1,32 δισ. ευρώ.

 

ΝΕΑΠΟΛΗ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Προωθείται άμεσα η κατασκευή του

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά πλέον και η δρομολόγηση του τμήματος του νέου ΒΟΑΚ στο κομμάτι Νεάπολη Λασιθίου-Άγ. Νικόλαος, το οποίο ως γνωστόν προωθείται ως δημόσιο έργο.

Στο μέτωπο του συγκεκριμένου τμήματος είχαμε εσχάτως μια κομβική εξέλιξη. Όπως συγκεκριμένα γνωστοποίησε σε ανάρτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης και Οργάνωσης Ζαχαρίας Δοξαστάκης, με την αριθμ. ΓΔΣΥ/209043/2-8-2021 απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (ΦΕΚ 3618/ΤΒ/6-8-2021) εγκρίθηκε ο χαρακτηρισμός του έργου “Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τμήμα: Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου” ως έργου εθνικού επιπέδου.

Η χρηματοδότηση του έργου έχει ενταχθεί στο “Ελλάδα 2.0 - Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας” και το έργο πρέπει να εξελιχθεί και ολοκληρωθεί ταχύτατα για την εκταμίευση των πόρων.

Με την ίδια Υπουργική Απόφαση ορίζονται:

  1. Σύστημα δημοπράτησης του έργο είναι, κατά το άρθρο 50 του N. 4412/2016, “Μελέτη-Κατασκευή”, το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των διαδικασιών ανάθεσης, καθώς και την ωρίμανση των μελετών και των αδειοδοτήσεων.
  2. Η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Έργων (ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ) είναι προϊσταμένη Αρχή, η οποία διαθέτει την εμπειρία και την τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας το έργο. Διευθύνουσα υπηρεσία ορίζεται το Τμήμα Μελετών της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ.
  3. Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών και η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ υποχρεούνται να συνεργάζονται με την ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ, παρέχοντας το ταχύτερο δυνατό οιανδήποτε στοιχεία ζητηθούν στα πλαίσια της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης, καθώς και το σύνολο των ήδη εγκεκριμένων μελετών.

Θυμίζουμε ότι το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, μήκους 15 χλμ., θα δημοπρατηθεί ως τις αρχές του 2022 ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και με εκτιμώμενο κόστος στα 145 εκατομμύρια ευρώ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου θα έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα και θα περιλαμβάνει: 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.

Το οδικό αυτό τμήμα του νέου ΒΟΑΚ περιλαμβάνει 4 κόμβους σε Νεάπολη, Λίμνες, Λακκώνια και Άγιο Νικόλαο. Στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπονται 6 γέφυρες μήκους 865 μέτρων και κόστος κατασκευής στα 73,78 εκατομμύρια ευρώ. Το νέο τμήμα περιλαμβάνει επίσης 11,2 χιλιόμετρα παράπλευρου δικτύου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια