Κρήτη

Θανατηφόρα τροχαία: Αιματοβαμμένα Σάββατα με τους περισσότερους νεκρούς στην Κρήτη

Η "ακτινογραφία" των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη από αρχές του 2019

Το Σάββατο αποδεικνύεται η μέρα με τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη τους τελευταίους 10 μήνες, από αρχές δηλαδή του 2019 μέχρι και σήμερα.  

Σάββατο βρήκαν τραγικό θάνατο 14 άνθρωποι ενώ οι ώρες που σημειώθηκαν τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα ήταν οι πρωινές, από τις 9 έως και τις 11.

Η απώλεια 52 ανθρώπων στην άσφαλτο, από αρχές του χρόνου έως και την 17η Οκτωβρίου, μέχρι σήμερα καθιστά την Κρήτης, ως μία από τις πιο αιματοβαμμένες περιοχές στην χώρας στα δυστυχήματα ενώ οι αριθμοί δείχνουν ότι τα τελευταία χρόνια το νησί κρατάει μία σταθερή αυξητική τάση ως προς τον αριθμό των νεκρών.

Και όλα αυτά ενώ μάχη για την ζωή τους δίνει στην εντατική μονάδα Παίδων του ΠΑΓΝΗ, το 5χρονο κορίτσι που τραυματίστηκε σοβαρά στο θανατηφόρο τροχαίο της 13ης Οκτωβρίου  στην Σκαλέτα, όπου και έχασε την ζωή της μία 80χρονη γυναίκα. Το μικρό αδελφάκι του όπως και η μητέρα του παραμένουν στο ΠΑΓΝΗ , όπου και νοσηλεύονται εκτός κινδύνου.

 Την ίδια ώρα στην εντατική του Βενιζέλειου νοσοκομείου παραμένει για 13η μέρα ο 27χρονος ντελιβεράς που ενεπλάκη σε τροχαίο στις Μεσαμπελιές, η γυναίκα του οποίου είναι έγκυος και σε λίγο καιρό θα φέρει στον κόσμο το πρώτο τους παιδί.

Ενώ στα Χανιά, την πιο γενναία μάχη της ζωής του δίνει 28χρονος μοτοσυκλετιστής μετά το σοβαρό τροχαίο ατύχημα στο οποίο ενεπλάκη το βράδυ της Δευτέρας στην περιοχή Καμπάνι Ακρωτηρίου.

Ο τραυματίας γλίτωσε από θαύμα τον ακρωτηριασμό στο πόδι και νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Χανίων.

Η ακτινογραφία των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη από αρχές του 2019

Σύμφωνα με στοιχεία από το Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ, από τα 52 άτομα , τα 40 ήταν άντρες και τα 12 ήταν γυναίκες. 17 από αυτά ήταν ηλικίας 18-25 ετών , 13 άτομα ήταν ηλικίας 26-35 ετών , 8 άτομα 36-55 ετών και 14 από τα θύματα ήταν στην ηλικιακή ομάδα 55 ετών και πάνω

Στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης το 2019 έχασαν την ζωή τους 14 άτομα, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο 23 άτομα και εντός πόλεως 16 άτομα.

Ο μεγαλύτερος αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων σημειώθηκαν στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, με συνολικά 27 νεκρούς.

Στο δήμο Ηρακλείου από τα τροχαία υπήρξαν 10 θύματα, στη Χερσόνησο 7, στο δήμο Φαιστού 6, στο δήμο Μινώα Πεδιάδος 3 και στο δήμο Μαλεβιζίου 1 νεκρός.

Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, μέχρι σήμερα υπήρξαν 16 νεκροί , στο Λασίθι, 6 νεκροί και στο Ρέθυμνο 3 νεκροί.

Σε ότι αφορά τον τύπο των τροχαίων , 24 από αυτά ήταν συγκρούσεις, εκτροπές και σε  7 περιπτώσεις παράσυρση πεζών.

Στην ανάγκη για έργα συντήρησης του ΒΟΑΚ αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Αρναουτάκης που χθες σε σύσκεψή στην Αθήνα ενημερώθηκε ότι αρχές Νοεμβρίου, αναμένεται επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη για την παρουσίαση του συνολικού σχεδίου που έχει συνολικά για το έργο  η κυβέρνηση.

Συνάντηση για την πρόληψη των τροχαίων

Χθες το πρωί,  ο πρόεδρος του ΕΚΗ, κ. Βοργιάς όσο και η γενική γραμματέας Ελένη Μανουσάκη συναντήθηκαν με τον αστυνομικό διευθυντή Ηρακλείου Νίκο Σπυριδάκη, τον διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου Μανόλη Μουρτζάκη και τον πρόεδρο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Γιώργο Πικράκη, προκειμένου να συζητήσουν ζητήματα ασφάλειας των διανομέων τροφίμων και προϊόντων.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΕΚΗ, Στέλιος Βοργιάς, «σε πρώτη φάση τα γιλέκα που θα μοιραστούν θα είναι 100 και στόχο έχουν να γίνουν σήμα κατατεθέν για τους διανομείς, ενώ θα μοιράσουμε και ταινίες αντανάκλασης, προκειμένου να κολληθούν στα κιβώτια μεταφοράς των προϊόντων».

Το κυριότερο, όμως, είναι - σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης - ότι δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο όχι μόνο για τα γιλέκα και τις ταινίες αντανάκλασης, αλλά ούτε και για τα κιβώτια μεταφοράς προϊόντων στα δίκυκλα των διανομέων. Η τοποθέτησή τους σε πολλές περιπτώσεις επηρεάζει την ευστάθεια των οδηγών διανομέων.

Η ηγεσία της τοπικής ΕΛ.ΑΣ. εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη της για τα μέτρα ασφαλείας που πρότεινε το ΕΚΗ, ενώ δεσμεύτηκαν να βοηθήσουν και εκείνοι από την πλευρά τους ώστε να υπάρξει νομοθετικό πλαίσιο που να επιβάλει τη χρήση των πράσινων γιλέκων, την τοποθέτηση αντανακλαστικής ταινίας, και να προβλέπονται οι προδιαγραφές εγκατάστασης και κατασκευής των κιτίων μεταφοράς και προϊόντων.

Όπως έγινε γνωστό, η προσπάθεια της διοίκησης του ΕΚΗ δε θα σταματήσει με τη διανομή των πράσινων γιλέκων, αλλά θα ασκήσει πίεση και στον υπουργό Εργασίας για το επίμαχο αυτό ζήτημα.

Αυξάνονται και τα μπλόκα

Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε στο Ηράκλειο αυξημένη την παρουσία της Τροχαίας με μπλόκα εντός και εκτός πόλης, στην εθνική οδό, όπως και μέσα στην πόλη σε κεντρικούς δρόμους, αλλά και συνοικίες. Η αλήθεια είναι ότι η πρόληψη είναι καλύτερη, πάντοτε σε σχέση με την καταστολή.

Σχόλια