Κρήτη

Παντρεύεσαι; Δες ποια είναι τα δικαιώματά σου για τη μίσθωση νυφικού

Προς αποφυγή… παρεξηγήσεων & για να θυμάσαι ευχάριστα την ημέρα του γάμου σου

Πολλές φαίνεται να είναι οι καταγγελίες που φτάνουν στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και όλα δείχνουν πως νύφες περνούν μεγάλη ταλαιπωρία λίγο πριν το γάμο τους.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, πολλές φορές δημιουργούνται προβλήματα μεταξύ καταναλωτών και οίκων νυφικών αναφορικά με την ενοικίαση του νυφικού: είτε η νύφη άλλαξε γνώμη είτε πήγε στην επιχείρηση και δεν υπήρχε το φόρεμα που παρήγγειλε για τη μεγάλη ημέρα της ζωής της.

Γι’ αυτό το λόγο, δηλαδή για αποφυγή παρεξηγήσεων και για να γνωρίζουν οι γυναίκες και οι επιχειρήσεις τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, η Ένωση διευκρινίζει:

1. Συμφωνητικό: Υπογράφουμε αμφότεροι, συμφωνία ενοικίασης. Ο καταναλωτής οφείλει να την διαβάσει προσεκτικά και να μην υπογράφει συμφωνητικό με όρους που περιέχουν καταχρηστικότητα.

Οι όροι πρέπει να είναι σαφείς ως προς το ποσό της μίσθωσης, τον χρόνο μίσθωσης και το ποσό αποζημίωσης.

Το ποσό των ασφαλειών πληρωμής δεν πρέπει να υπερβαίνει το 50% της αρχικής του αξίας.

2. Προκαταβολή: Όταν μας ζητείται προκαταβολή για την τήρηση των όρων του συμβολαίου, θα πρέπει να επιστρέφεται από την επιχείρηση όταν τηρούνται οι όροι.

Προσοχή! Επιθεωρήστε το επιλεγμένο νυφικό. Εάν περιέχει ελαττώματα, αυτό θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται στη σύμβαση.

3. Δεν πραγματοποιείται η ενοικίαση εάν ο καταναλωτής, για τον οποιονδήποτε λόγο,  διαφοροποιείται και αρνείται να κάνει χρήση του νυφικού. Ενημερώσει έγκαιρα την επιχείρηση εάν δεν είναι όρος που τον ευνοεί στην σύμβαση και η προκαταβολή εκπίπτει υπέρ της επιχείρησης.

4. Φορολογικά στοιχεία: Πάντα θα πρέπει να υπάρχουν τα αντίστοιχα φορολογικά στοιχεία για να μπορέσει ο καταναλωτής να διεκδικήσει τα δικαιώματα του ενώπιον των Αρχών.

Υποχρεώσεις των επιχειρήσεων νυφικών:

-Να ενημερώσουν με πληρότητα τον καταναλωτή, προφορικά ή εντύπως.

-Να υπάρχει πινακίδα επί του είδους με την τιμή και λοιπές προδιαγραφές.

-Να εκδίδουν Δελτίο Παραγγελίας (είναι λογιστικό στοιχείο και φέρει αρίθμηση), με πλήρη στοιχεία (Στοιχεία επιχείρησης πλήρης, ημερ. που έλαβε χώρα  η παραγγελία, Κωδικός του  είδους, τόπος, στοιχεία του πελάτη-καταναλωτή, το ποσό της ενοικίασης σε ευρώ, αναλυτικά και τελικό τυχόν προκαταβολή. Το εν λόγω Δελτίο Παραγγελίας θα πρέπει να υπογράφεται από τον παραγγέλοντα και να παίρνει αντίγραφο.

-Να συνάπτει συμφωνητικό όπου θα αναφέρεται ο χρόνος παράδοσης και τυχόν μετατροπές.

Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εύχεται την τήρηση των παραπάνω και από τους δύο (επιχείρηση-καταναλωτής) προς αποφυγή διενέξεων σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός για τη ζωή του καταναλωτή.

Σχόλια