Κρήτη

Λύτρωση για 2 σημαντικά οδικά έργα της Κρήτης - Παραδίδονται στην κυκλοφορία

Μέσα στον Μάρτιο παραδίδονται σε χρήση ο δρόμος Γουρνών - Χερσονήσου και η γέφυρα στο Χαμέζι Σητείας

«Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης» λέει ο λαός, αλλά για δύο πολύ σημαντικά όσο και πολύ... “ταλαιπωρημένα” οδικά έργα της Κρήτης ο Μάρτιος όχι μόνο δε θα είναι γδάρτης, αλλά ίσα-ίσα αναμένεται να φέρει την πολυπόθητη... “λύτρωση”!

Για του λόγου το αληθές, στις 20 Μαρτίου βάσει προγραμματισμού είναι να παραδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία το νέο τμήμα Γουρνών-Χερσονήσου του ΒΟΑΚ, κάτι που θα σημάνει και το τέλος στην ταλαιπωρία του κόσμου που τους τελευταίους μήνες κινείται αναγκαστικά μέσω της παλιάς εθνικής οδού, ενώ στις 15 Μαρτίου εκπνέει η παράταση που έχει δοθεί και θα πρέπει να παραδοθεί το έργο στη γέφυρα Χαμεζίου στη Σητεία.

Μετά από αρκετές περιπέτειες, τα δύο αυτά οδικά μέτωπα πηγαίνουν πολύ καλά και είναι έτοιμα να κλείσουν. Στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, όπως ανέφερε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο διευθύνων σύμβουλος Φώτης Καζάσης, υπάρχει αισιοδοξία πως τα χρονοδιαγράμματα του Μαρτίου θα τηρηθούν στην πράξη και πως θα κερδηθεί το κρίσιμο “στοίχημα” να παραδοθούν σε χρήση πριν μπούμε στην τουριστική σεζόν και το τμήμα Γουρνών-Χερσονήσου και το τμήμα στο Χαμέζι, με τη μεγαλύτερη γέφυρα στην Κρήτη...

Ας τα δούμε αναλυτικά:

Το νέο τμήμα Γουρνών-Χερσονήσου του ΒΟΑΚ είχε κλείσει τον περασμένο Νοέμβριο για τις τελευταίες απαιτούμενες εργασίες. Έκτοτε η κυκλοφορία εκτρέπεται μέσω της παλιάς εθνικής οδού.

Το φθινόπωρο ήταν που μπήκε αίσιο τέλος στην εμπλοκή που είχε παρουσιαστεί με τα αρχαιολογικά ευρήματα στις σπηλαιώσεις του δρόμου, στο ύψος του Αποσελέμη.

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε το “πράσινο φως” για την κατάχωση των νέων μινωικών ευρημάτων που εντοπίστηκαν κοντά στις σπηλαιώσεις. Έτσι ξεπεράστηκε η εμπλοκή με την Αρχαιολογία και κατέστη δυνατό να προχωρήσουν ταχύτερα οι εργασίες.

Από τον Νοέμβριο, όταν και έκλεισε ξανά το νέο οδικό τμήμα του ΒΟΑΚ, οι οδηγοί αναγκαστικά παρακάμπτουν τον ΒΟΑΚ και κινούνται μέσω της παλιάς εθνικής οδού, από τον κόμβο των Γουβών μέχρι τον κόμβο Καστελίου.

Τα βάσανα απ’ ό,τι φαίνεται τελειώνουν!

Όπως ανέφερε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Φώτης Καζάσης, «στις 20 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί να δοθεί σε χρήση το βόρειο τμήμα του δρόμου, με την κίνηση δηλαδή από Άγιο Νικόλαο προς Ηράκλειο. Στις 20 Μαρτίου έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί αντίστοιχα σε χρήση το νότιο τμήμα, για την κίνηση δηλαδή των οχημάτων από Ηράκλειο προς Άγιο Νικόλαο.

Άρα στις 20 Μαρτίου θα έχουμε συνολική παράδοση του κύριου δρόμου.

Όταν παραδοθεί το νέο τμήμα του ΒΟΑΚ, θα κλείσει η παλιά εθνική οδός για να γίνουν αναγκαίες εργασίες.

Θεωρώ ότι μπορεί να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και να έχουμε αποπεράτωση πριν μπει η τουριστική σεζόν και προτού βεβαίως την εκπνοή της σχετικής προθεσμίας αποπεράτωσης, που είναι για τον Μάιο, με βάση την παράταση που έχει δοθεί στην ανάδοχο κοινοπραξία.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι, όπως ξέρετε, αν το οδικό έργο “Γούρνες-Χερσόνησος” του ΒΟΑΚ ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα, η χώρα μας θα επιβραβευτεί με ένα μπόνους 120 εκατ. ευρώ, το οποίο θα μπορέσει να αξιοποιήσει για να υλοποιήσει και άλλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας», σημείωσε ακόμα ο κ. Καζάσης.

Το έργο

Η υπό εξέλιξη εργολαβία, βάσει της σύμβασης ύψους 57,3 εκατ. ευρώ, αφορά στην αναβάθμιση του οδικού τμήματος Γουρνών-Χερσονήσου (μήκους 9,2 km περίπου) του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στον ν. Ηρακλείου και περιλαμβάνει:

  1. την αναβάθμιση του εν λόγω τμήματος επί μήκους 7,9 km περίπου, από διατομή μονού κλάδου πλάτους 12,50 μ. ανά κατεύθυνση σε διατομή διπλού κλάδου πλάτους 21,60 μ. (2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα) εκτός από την περιοχή της άνω διάβασης Αγριανών, όπου η διατομή θα είναι 18,80 μ. (2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα),
  2. την κατασκευή νέας χάραξης 1,3 km περίπου, διατομής διπλού κλάδου, πλάτους 21,60 μ. (2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα),
  3. την κατασκευή παράπλευρου δικτύου συνολικού μήκους περίπου 9 km και την αποκατάσταση κάθετου δικτύου συνολικού μήκους περίπου 5,5 km,
  4. τη βελτίωση των ανισόπεδων κόμβων Γουρνών και Καστελίου,
  5. την κατασκευή γεφυρών-μεγάλων τεχνικών (4 γέφυρες, 7 κάτω διαβάσεις, 5 άνω διαβάσεις), μικρών τεχνικών και τοίχων αντιστήριξης,
  6. έργα αποχέτευσης-αποστράγγισης ομβρίων, και
  7. έργα Η/Φ, μετατοπίσεων δικτύων ΟΚΩ, τοποθέτησης ηχοπετασμάτων, πρασίνου και σήμανσης-ασφάλισης.

Στις 15 Μαρτίου παραδίδεται το “γεφύρι της Άρτας”

Στις 15 Μαρτίου αναμένεται να παραδοθεί η πολύπαθη γέφυρα στο Χαμέζι Σητείας, που δικαίως έχει χαρακτηριστεί και ως το σύγχρονο κρητικό “γιοφύρι της Άρτας”!

Μετά από ένα καλοκαίρι που αναγκαστικά αναλώθηκε σε γραφειοκρατικές διαδικασίες ένεκα της υποκατάστασης του αρχικού εργολάβου, το “στοιχειωμένο” εργοτάξιο στο Χαμέζι απέκτησε ξανά “πνοή” στα μέσα του φθινοπώρου.

Η διαδικασία υποκατάστασης του αρχικού εργολάβου, της εταιρείας “Κλέαρχος Ρούτσης”, ολοκληρώθηκε. Ο νέος εργολάβος, η κοινοπραξία “Δομική-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ” (η οποία σημειωτέον είναι επίσης ανάδοχος στα δύο μεγάλα οδικά έργα της ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς και του τμήματος Γουρνών-Χερσονήσου του ΒΟΑΚ), εγκαταστάθηκε τον Οκτώβριο στο εργοτάξιο και έχει ξεκινήσει τις πρώτες εργασίες.

Ο νέος ανάδοχος είχε κανονικά περιθώριο να τελειώσει το έργο μέχρι τα τέλη του 2018. Ωστόσο, δόθηκε νέα παράταση από τον ΟΑΚ Α.Ε. μέχρι τις 15 Μαρτίου.

Τη στιγμή αυτή, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Α.Ε., «η εργολαβία είναι στο τελικό της στάδιο. Η βασική εναπομείνασα εκκρεμότητα αφορά στο διαχωριστικό στηθαίο που θα τοποθετηθεί πάνω στη γέφυρα. Είμαστε στο στάδιο της έγκρισης της πρότασης που έχει καταθέσει ο ανάδοχος για το στηθαίο. Το εξετάζουμε με πολλή προσοχή διότι τεχνικά είναι πιο πολύπλοκο και “ευαίσθητο” το ζήτημα του στηθαίου, επειδή μιλάμε ακριβώς για κοιλαδογέφυρα και δη μεγάλη.

Θεωρώ ότι θα τα καταφέρουμε και εδώ, και θα ολοκληρωθεί το έργο τον Μάρτιο», τόνισε ο κ. Καζάσης.

Όπως βεβαίως έσπευσε να διευκρινίσει ο ίδιος, «μιλάμε για την πρώτη φάση του έργου που αφορά στα 2 εκατ. ευρώ και καλύπτει την ολοκλήρωση του ημικόμβου της Σκοπής και της γέφυρας, προκειμένου να γίνει λειτουργική και να κυκλοφορείται. Θα κυκλοφορείται με κάποιους περιορισμούς σε ό,τι αφορά τους κυκλοφοριακούς φόρτους και συγκεκριμένα δε θα είναι επιτρεπτή η ταυτόχρονη διέλευση πολλών βαρέων οχημάτων.

Μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του έργου, για την οποία θα διατεθεί το ποσό των 4 εκατ. ευρώ, όπου προβλέπεται να γίνει η ενίσχυση της αναδομής των μεσόβαθρων κάτω από τη γέφυρα, το έργο θα δοθεί σε πλήρη κυκλοφορία για όλα τα οχήματα...».

Σχόλια