Είναι... «θέμα χρόνου» το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Κρήτη
Είναι... «θέμα χρόνου» το αεροδρόμιο στο Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέες δεσμεύσεις Σπίρτζη: Εντός τριμήνου η έναρξη διαγωνισμών για το νέο ΒΟΑΚ

«Θέμα ελάχιστου χρόνου» χαρακτήρισε για... μία φορά ακόμη, χτες Κυριακή, την εισαγωγή προς έγκριση στη Βουλή τής σύμβασης για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Χαρακτήρισε, μάλιστα, τις εκκρεμότητες στο συγκεκριμένο έργο πνοής για το νησί μας ως τέτοιες που κινδύνευαν να γίνουν ανέκδοτο... Μίλησε συγκεκριμένα για «ξεκλείδωμα» μεγάλων έργων στο επόμενο χρονικό διάστημα, χωρίς να αφήσει έξω από τις θετικές ανακοινώσεις του ούτε το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, δεσμευόμενος ότι εντός τριμήνου ξεκινούν οι διαγωνισμοί του ΒΟΑΚ!

Αναλυτικότερα, ο Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής» είπε, ανάμεσα στα άλλα, ότι είναι θέμα ελάχιστου χρόνου το «ξεπάγωμα» του δρόμου Πάτρας - Πύργου και η εισαγωγή προς έγκριση στη Βουλή των συμβάσεων που αφορούν έργα που εκκρεμούσαν επί χρόνια και «κινδύνευαν να γίνουν... ανέκδοτο», και πιο συγκεκριμένα του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης και του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.

Απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης, ο κ. Σπίρτζης κάνει λόγο για κακό χειρισμό των έργων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και σημειώνει ότι «η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου απαντά στη Ν.Δ. και τον παλαιοκομματισμό. Εξηγεί γιατί τα δημόσια έργα της χώρας, με τον τρόπο που τα χειρίστηκαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, περνούν πλέον από πολύ προσεκτικό και λεπτομερή έλεγχο από τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

«Ευτυχώς για τη χώρα και τον τεχνικό κόσμο υπάρχει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την επανάληψη τέτοιων φαινομένων», προσθέτει ο κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι υπάρχει στρατηγικό σχέδιο υποδομών που υπηρετεί την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τη γεωπολιτική της αναβάθμιση και τις κοινωνικές ανάγκες, και στο πλαίσιο αυτό «τα έργα δε χωρίζονται σε “μικρά” ή “μεγάλα”, αλλά σε χρήσιμα για τις ανάγκες των υγειών παραγωγικών δυνάμεων».

Αναφέρει ακόμα ότι τα έργα δε συμβασιοποιούνται αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και οι αναγκαίες αρχαιολογικές εργασίες.

Σε ό,τι αφορά τα έργα των συγκοινωνιών στη χώρα μας, τόνισε ότι ξεκίνησε ο διαγωνισμός της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας και του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, ενώ εντός τριμήνου ξεκινούν οι διαγωνισμοί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), της παράκαμψης Χαλκίδας, των πρόδρομων εργασιών των επεκτάσεων του μετρό στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης και του εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλονίκης.

Τέλος, ερωτηθείς για τα μηνύματα που λαμβάνει από τα αναπτυξιακά συνέδρια, ο υπουργός Υποδομών αναφέρει ότι «το κυρίαρχο μήνυμα που προκύπτει από το διάλογο με την κοινωνία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους τοπικούς φορείς και τις κινήσεις πολιτών είναι η ανταπόκριση όλων για ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο που εκπονείται με την κοινωνία, με ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες, με στόχο να προχωρήσουμε στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, στη δίκαιη ανάπτυξη που οραματίστηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας».

Πάντως, σε ό,τι αφορά το ΒΟΑΚ, από τον περασμένο Φεβρουάριο υποτίθεται ότι θα ξεκινούσαν οι σχετικοί διαγωνισμοί. Για να δούμε τώρα...

Η προσωρινή τιμή αποζημίωσης

Την ίδια ώρα, με τρελούς ρυθμούς τρέχουν πλέον οι διαδικασίες των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις του νέου αεροδρομίου Καστελίου, διαδικασίες που κινούνται με το ειδικό νομικό πλαίσιο των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων.

Μετά τα δύο πρώτα ΦΕΚ για απαλλοτριούμενες περιουσίες, τα οποία εκδικάστηκαν στις αρχές Ιανουαρίου, και για τα οποία αναμένεται με πολλή αγωνία η δικαστική απόφαση διότι θα αποτελέσουν τον «μπούσουλα» για τις τελικές τιμές των αποζημιώσεων, εκδόθηκαν άλλα 3 ΦΕΚ για εκατοντάδες ιδιοκτήτες απαλλοτριούμενων εκτάσεων.

Οι ιδιοκτήτες που αναφέρονται στα ΦΕΚ καλούνται να προσέλθουν στο Μονομελές Εφετείο Ανατολικής Κρήτης στις 10 το πρωί της αυριανής μέρας, Τρίτης 17 Απριλίου. Το δικαστήριο - με βάση το ειδικό νομικό πλαίσιο 7Α των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων - θα ορίσει την προσωρινή τιμή αποζημίωσης, που βάσει του συγκεκριμένου νομικού πλαισίου απελευθερώνει τα απαλλοτριούμενα για τις ανάγκες του έργου ακίνητα, με τους εμπλεκόμενους ιδιοκτήτες να περιμένουν βεβαίως κατόπιν τις τελικές τιμές αποζημιώσεων. Τιμές τις οποίες μπορούν είτε να κάνουν αποδεκτές είτε να τις προσβάλλουν νομικά αν τις θεωρήσουν χαμηλές.

Αύριο, δηλαδή, το δικαστήριο θα αποφασίσει για τις συγκεκριμένες εκτάσεις και περιουσίες, που αφορούν τα 3 νέα ΦΕΚ που εκδόθηκαν, τι ποσοστό (μίνιμουμ 70%) επί της τιμής αυτής θα δοθεί ως άμεση αποζημίωση για να συντελεστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση. Από την πλευρά του Δημοσίου, στόχος είναι η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και των αποζημιώσεων να έχει ολοκληρωθεί ως τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, ώστε με την ψήφιση της σύμβασης από τη Βουλή να μπούμε στη φάση των κατασκευαστικών εργασιών.

Για τα εγκαίνια της νέας πτέρυγας στο «Ν. Καζαντζάκης»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, έρχεται στο μεταξύ στο Ηράκλειο, σύμφωνα με πληροφορίες, που τον θέλουν να παρίσταται στα εγκαίνια της νέας πτέρυγας του αεροδρομίου Ηρακλείου, τα οποία θα γίνουν στις 30 Απριλίου. Και ως εκ τούτου, αναμένεται τις ανακοινώσεις του αυτές, για το τεράστιας σημασίας έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι, όπως και το έργο του ΒΟΑΚ - που εξαιτίας της κατάστασής του μέχρι σήμερα δεν έχουμε σταματήσει στο νησί να θρηνούμε θύματα στους δρόμους - να τις επαναλάβει και στην Κρήτη.

Οι απαλλοτριώσεις των ιδιοκτησιών που αφορούν τις εκτάσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία του αεροδρομίου Καστελίου μπαίνουν, άλλωστε, σε φάση υλοποίησης.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News