default-image

Μεσαρά: Νέος δρόμος δίνει τέλος στην ταλαιπωρία των κατοίκων

Κρήτη
Μεσαρά: Νέος δρόμος δίνει τέλος στην ταλαιπωρία των κατοίκων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Φως στο τούνελ" της ταλαιπωρίας για τους κατοίκους διαφόρων οικισμών του δήμου Γόρτυνας... Χάρη στην καλή θέληση και φιλοτιμία ιδιοκτητών ακινήτων, που εμφανίζονται συναινετικοί στο να παραχωρήσουν τις ιδιοκτησίες τους, η κυκλοφορία των Ι.Χ. για το χρονικό διάστημα που θα κλείσει ο δρόμος Γέργερης-Αγίας Βαρβάρας λόγω εργασιών στον κάθετο άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς αναμένεται να εξυπηρετηθεί μέσω παράπλευρου εργοταξιακού δρόμου.

Αντιθέτως, δε θα γλιτώσουν την ταλαιπωρία και τα έξτρα χιλιόμετρα φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τον ειδικό παράπλευρο δρόμο που θα διαμορφωθεί μέσα στο εργοτάξιο.

Τα καλά μαντάτα για τους κατοίκους, για τα οποία όμως θα πρέπει να περιμένουμε να οριστικοποιηθούν μέσα στο επόμενο 15νθήμερο, προέκυψαν κατά τη χθεσινή σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων στο εργοτάξιο, που συνοδεύτηκε και από επιτόπια αυτοψία στην περιοχή.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν μηχανικοί της Περιφέρειας Κρήτης, ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης, εκπρόσωποι της εργολήπτριας εταιρείας, ο δήμαρχος Γόρτυνας Νίκος Σχοιναράκης, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης, η περιφερειακή σύμβουλος με καταγωγή από τη Γέργερη Έφη Κουτεντάκη, ο περιφερειακός σύμβουλος Μανόλης Βαρδουλάκης, ο αντιδήμαρχος Ρούβα Αντώνης Πρινιανάκης, ο επικεφαλής της "Λαϊκής Συσπείρωσης" Μιχάλης Μανιαδάκης, οι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων της Νιβρύτου Φραγκής Χριστοδουλάκης και Πανασού Πέτρος Χουστουλάκης, καθώς επίσης και αντιπροσωπία κατοίκων, εκπαιδευτικών και φορέων που διαμαρτύρονται για το κλείσιμο του δρόμου Αγίας Βαρβάρας-Γέργερης.

Η μεσημεριανή σύσκεψη ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα, στέλνοντας μια νότα αισιοδοξίας και εκτόνωσης του εκρηκτικού σκηνικού που είχε διαμορφωθεί τις τελευταίες ημέρες.

Και αυτό γιατί βρέθηκε μια κοινά αποδεκτή λύση, μια "χρυσή τομή" με τη διάνοιξη παράπλευρου εργοταξιακού δρόμου, που θα γλιτώσει τους οδηγούς Ι.Χ. (και όχι τους επαγγελματίες) από την ταλαιπωρία ενός τεράστιου κύκλου δεκάδων χιλιομέτρων.

Ο συγκεκριμένος εργοταξιακός δρόμος προβλεπόταν βάσει του σχεδιασμού του ΟΑΚ να εξυπηρετεί έκτακτες ανάγκες μετακινήσεων.

Ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε στη χθεσινή σύσκεψη, μπορεί με μια βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του να εξυπηρετήσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. Απαραίτητη προϋπόθεση γι' αυτό είναι να επιτρέψουν εμπλεκόμενοι ιδιοκτήτες ακινήτων να διανοιχτεί ο παράπλευρος δρόμος μέσα από τις περιουσίες τους, δίχως να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα και περιμένοντας μετεγενέστερα τις αποζημιώσεις, που φυσικά και θα λάβουν.

Όπως ανέφερε στη "Νέα Κρήτη" ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Α.Ε. Γιώργος Αγαπάκης, «πρόκειται για τρεις ιδιοκτήτες που διατηρούν αγρούς. Προς τιμήν τους, και θέλω πραγματικά να τους ευχαριστήσω, συμφώνησαν καταρχήν να συναινέσουν χωρίς αντίδραση στο να περάσει ο παράπλευρος μέσα από τις περιουσίες τους. Βεβαίως θα πρέπει να επικυρωθεί αυτό και οριστικά. Έχουμε προγραμματίσει νέα σύσκεψη για τις 15 Οκτωβρίου, όταν και θα επισφραγιστούν οι όποιες εξελίξεις.

Νομίζω ότι υπάρχει πλέον κοινός τόπος για να δοθεί μια κοινά αποδεκτή λύση και αναμένουμε...».

Μέσω Αμπελούζου τα βαρέα οχήματα

Τι αναμένουμε λοιπόν επί του πρακτέου, εφόσον επισφραγιστούν προσεχώς τα όσα συμφωνήθηκαν καταρχάς στη χθεσινή σύσκεψη;

Πρώτο και βασικότερο, θα δημιουργηθεί παράπλευρος δρόμος μέσα από το εργοτάξιο, απ' όπου θα περνούν τα Ι.Χ. Ο δρόμος θα έχει σωστά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ώστε να διεξάγεται κανονικά η κυκλοφορία των Ι.Χ.

Μέχρι να δρομολογηθεί το θέμα του παράπλευρου δρόμου δε θα κλείσει ο δρόμος Γέργερης-Αγίας Βαρβάρας, που είναι και το επίμαχο σημείο τριβής για τους κατοίκους και τους φορείς της περιοχής.

Ο παράπλευρος εργοταξιακός δρόμος δε θα εξυπηρετεί λεωφορεία και φορτηγά. Τα βαρέα οχήματα θα κάνουν κύκλο, κινούμενα μέσω Αμπελούζου.

Δεδομένου ότι ο δρόμος μέσω Αμπελούζου έχει κάποια προβλήματα, θα επισπευστούν οι διαδικασίες για άμεσο "λίφτινγκ" στα προβληματικά σημεία. Ο ΟΑΚ Α.Ε. έχει ζητήσει τη συνδρομή της Περιφέρειας και θα δρομολογηθούν άμεσα, όπως διαβεβαίωσε ο κ. Αγαπάκης, εξελίξεις...

Στις 15 Οκτωβρίου θα γίνει ξανά σύσκεψη, προκειμένου να ενημερωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι για την πορεία των εργασιών.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News