default-image

Μπάχαλο με τους μετεξεταστέους της Α' Λυκείου

Κρήτη
Μπάχαλο με τους μετεξεταστέους της Α' Λυκείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Περίπου 20.000 μαθητές της Α' λυκείου, πανελλαδικά, έμειναν φέτος μετεξεταστέοι σε κάποιο μάθημα. Όμως, κάποιοι από αυτούς, τελικά... δεν έχουν μείνει! Ο κίνδυνος να διαβάζουν όλο το καλοκαίρι ένα μάθημα στο οποίο νομίζουν ότι έχουν μείνει είναι ορατός. Πολύ πιθανό είναι και το ενδεχόμενο πολλά παιδιά να κάνουν καλοκαιρινά φροντιστήρια σε μαθήματα που τελικά έχουν περάσει! Πώς γίνονται όλα αυτά; Μα, με την προσεγμένη εκπαιδευτική πολιτική, φυσικά... Κάποιο από τα θερινά τμήματα της Βουλής ψήφισε "βελτιωτική" ρύθμιση του υφυπουργού Παιδείας Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου, σύμφωνα με την οποία μειώνονται ακόμη περισσότερο οι μαθητές που μένουν μετεξεταστέοι για το Σεπτέμβριο. Το γεγονός ότι ο υφυπουργός είναι νέος τον έκανε ενδεχομένως να παραβλέψει κάποια βασικά.

Όπως: Όταν αλλάζεις για τέταρτη φορά μέσα σε μερικές εβδομάδες τον τρόπο προαγωγής από την α' τάξη στη β', υπάρχει μια πολιτική ευθύνη την οποία πρέπει κάποιος να αναλάβει. Όταν αποφασίζεις να κάνεις τέτοιες δουλειές μέσα στο καλοκαίρι, πρέπει να συνυπολογίσεις το γεγονός ότι τα σχολεία είναι κλειστά. Ακόμα κι αν βρεις τρόπο να γυρίσεις τους καθηγητές στο σχολείο για να ξαναβγάλεις τους βαθμούς, πρέπει να βρεις τρόπο να ειδοποιήσεις και τα παιδιά. Τα παιδιά που έφυγαν από τα σχολεία τους νομίζοντας ότι είναι μετεξεταστέοι και τελικά μπορεί να μην είναι, αν βγάζουν μέσο όρο βαθμολογία 12,5.

Το 4κις εξαμαρτείν!

Το θέατρο του παραλόγου με τον τρόπο υπολογισμού των βαθμολογιών της α' λυκείου δεν έχει τελειωμό. Αφού πρώτα αποφάσισαν να "τσεκουρώσουν" τα παιδιά, στη συνέχεια η "σφαγή" τους φάνηκε μεγάλη και προσπάθησαν να σώσουν κάποιους, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζουν το βαθμό προαγωγής, όχι μια αλλά τέσσερις (!) φορές.

Ο "Νέστωρ"

Αρχικά, το πρόγραμμα "Νέστωρας" του υπουργείου Παιδείας, μέσω του οποίου υπολογίζονται οι βαθμοί στα γυμνάσια και στα λύκεια, προγραμματίστηκε ως εξής: Για να προαχθεί ένας μαθητής από την α' λυκείου στη β' θα έπρεπε να έχει 10 σε κάθε κλάδο μαθημάτων, αλλά και σε κάθε μάθημα χωριστά 10. Μετά αλλάζει ο αλγόριθμος: Για να προαχθεί ένας μαθητής από α' λυκείου στη β' θα έπρεπε να έχει μέσο όρο 10 σε Φυσική, Χημεία και Βιολογία, που πλέον για την προαγωγή νοούνται ως ένα μάθημα. Μετά ο αλγόριθμος αλλάζει ξανά: Γίνεται κλάδος και νοούνται ως ένα μάθημα για την προαγωγή τα Αρχαία, τα Νέα Ελληνικά και η Νεοελληνική Λογοτεχνία, στα οποία πλέον ο μαθητής προάγεται αν έχει μέσο όρο βαθμολογίας 10 και στα τρία (αντί 10 στο κάθε ένα ξεχωριστά). Το ίδιο γίνεται και για Άλγεβρα-Γεωμετρία.

Μέσος όρος 12,5

Όμως, φαίνεται πως όλα αυτά δε... λείαιναν τη σφαγή αρκετά. Και έτσι ήρθε και η τέταρτη αλλαγή μέσα στο κατακαλόκαιρο. Η αλλαγή αυτή βοηθά τους μαθητές με μέσο όρο 12,5 να μη μένουν σε κανένα μάθημα. Αυτό που ψηφίστηκε Βουλή, αλλά χωρίς διευκρινίσεις για το πώς θα εφαρμοστεί σε κλειστά σχολεία, προβλέπει: Για να προαχθεί ο μαθητής της Α' Λυκείου στην επόμενη τάξη θα πρέπει να έχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα, να έχει τουλάχιστον 8 σε ένα από τα μαθήματα Άλγεβρα και Γεωμετρία και τουλάχιστον 8 σε ένα από τα μαθήματα των Αρχαίων, της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας.

Επιπροσθέτως, για να προαχθεί θα πρέπει ο μέσος όρος στα 8 κλαδικά μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών να είναι τουλάχιστον 12,5. Τα 8 μαθήματα από τα οποία θα πρέπει να προκύψει ο μέσος όρος του 12,5 από την προφορική και τη γραπτή βαθμολογία είναι: Άλγεβρα, Γεωμετρία, Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Φυσική, Χημεία και Βιολογία.

Άρνηση βαθμολόγησης

Το παρασκήνιο που προηγήθηκε της τέταρτης αλλαγής ήταν μεγάλο. Πολλά σχολεία αρνούνταν να βγάλουν βαθμολογία, τόσο εξαιτίας του ευτελισμού της διαδικασίας όσο και διότι η εντολή της τρίτης βαθμολόγησης δινόταν με εγκύκλιο και όχι με νόμο. Έτσι το υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε να περάσει τις αλλαγές στη βαθμολόγηση από τη Βουλή. Και με την ευκαιρία έκανε και την τελευταία αλλαγή. Η οποία, σύμφωνα με καθηγητές του Ηρακλείου, δεν αναμένεται να βοηθήσει όσο πιστεύεται.

Σχετικά με τους μαθητές, που πάντα πληρώνουν τη νύφη, η έγκαιρη ενημέρωσή τους σχετικά με το αν μένουν μετεξεταστέοι ή περνάνε τίθεται εν αμφιβόλω. Στα σχολεία επίσημη ενημέρωση μέχρι χθες δεν υπήρχε. Λογικά, μόλις γίνουν από τους προγραμματιστές του υπουργείου οι αλλαγές στον αλγόριθμο του "Νέστωρα" θα μπορούσε να αρχίσει η διαδικασία επαναβαθμολόγησης. Το πρόβλημα είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας μόνο κάθε Πέμπτη, οπότε χρειάζονται άλλες εγκύκλιοι και άλλες διαδικασίες. Στο μεταξύ, οι μαθητές της α' λυκείου μπορούν απλώς να αγωνιούν...

Της Ελένης Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News