Κόσμος

Κομισιόν: Εξετάζει νομοθετική πράξη για την καλύτερη ρύθμιση της «ψηφιακής οικονομίας»

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα εκατομμύριο επιχειρήσεις της ΕΕ ήδη στηρίζονται στην πώληση των αγαθών και των υπηρεσιών τους μέσω διαδικτυακών πλατφόρμων

Σε ένα  πιο διαφωτιστικό πλαίσιο λειτουργίας για τις ψηφιακές πλατφόρμες στοχεύει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Στόχος της ΕΕ, μέσα από τη νέα νομοθετική πράξη, είναι η νομοθεσία της Ένωσης να συμβαδίζει με τις διαδικτυακές εξελίξεις. «Μία από τις πιο σημαντικές εξελίξεις των τελευταίων 20 χρόνων είναι η άνοδος των διαδικτυακών πλατφόρμων, στις οποίες περιλαμβάνονται διαδικτυακές αγορές, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καταστήματα εφαρμογών (app stores), ιστότοποι σύγκρισης τιμών, καθώς και μηχανές αναζήτησης», αναφέρει σε σχετικό κείμενό του το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

“Η Οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο ακρογωνιαίος λίθος της ψηφιακής ενιαίας αγοράς, εγκρίθηκε το 2000, όταν δημιουργήθηκαν οι πλατφόρμες, όπως το Amazon, το Google, το Booking.com και ενώ το Facebook, το Airbnb και το Instagram δεν υπήρχαν καν”,  αναφέρουν  οι ευρωβουλευτές.

Παράλληλα, το Κοινοβούλιο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη σημασία της οικονομίας της πλατφόρμας:  “Διευκολύνοντας τις διασυνοριακές συναλλαγές εντός και εκτός της Ε.Ε., οι πλατφόρμες έφεραν σημαντικά οφέλη στους καταναλωτές και δημιούργησαν νέες ευκαιρίες για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και τους εμπόρους”, σημειώνει χαρακτηριστικά.

 Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα εκατομμύριο επιχειρήσεις της Ε.Ε. ήδη στηρίζονται στην πώληση των αγαθών και των υπηρεσιών τους μέσω διαδικτυακών πλατφόρμων, ενώ πάνω από το 50% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω διαδικτυακών αγορών, πραγματοποιούν διασυνοριακές πωλήσεις.

Περί κινδύνων

Ωστόσο, πέρα από τις ευκαιρίες, οι online πλατφόρμες οδηγούν σε μια σειρά από προκλήσεις που μπορούν να συνοψιστούν στην έκθεση  των καταναλωτών σε παράνομα αγαθά, δραστηριότητες και περιεχόμενο, ενώ υπάρχει δυσκολία και στο γεγονός ότι η διαδικτυακή αγορά κυριαρχείται από μεγάλες πλατφόρμες, που δυσκολεύει νέες επιχειρήσεις να «εισέλθουν στο διαδικτυακό κόσμο»

Με τη νέα νομοθεσία, ο κύριος στόχος είναι οι καταναλωτές να νιώθουν εξίσου ασφαλείς όταν προβαίνουν σε αγορές στο Διαδίκτυο στον ίδιο βαθμό που θα ήταν σε παραδοσιακά καταστήματα. Με άλλα λόγια ό,τι κρίνεται παράνομο εκτός σύνδεσης, να είναι παράνομο και στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, το Κοινοβούλιο δίνει σαφές μήνυμα ότι οι πλατφόρμες οφείλουν να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αντιμετώπιση εμπόρων που πωλούν πλαστά ή μη ασφαλή προϊόντα.

Οι ευρωβουλευτές προτείνουν επίσης:

  • Οι πλατφόρμες, μετά από καθιέρωση κανόνα, οφείλουν να εμποδίζουν τις εταιρείες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους για να πουλήσουν επικίνδυνα προϊόντα ή για να διαδώσουν ψευδείς πληροφορίες
  • Το δικαίωμα των καταναλωτών να ενημερώνονται, αν μια υπηρεσία έχει μεγαλύτερο έλεγχο και δικαίωμα εξαίρεσης, ενώ η στοχευμένη διαφήμιση θα πρέπει να ρυθμίζεται πιο αποτελεσματικά.
  • Με παρέμβαση του DSA, θα πρέπει να διευκολύνεται η είσοδος νέων εταιρειών στην αγορά, με αντιμετώπιση της έλλειψης ανταγωνισμού που επιφέρει η κυριαρχία μεγάλων ψηφιακών εταιρειών, οι οποίες θα εμποδίζονται να λειτουργούν ως πύλες πρόσβασης στην αγορά.  

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια