Τέλος στην βενζίνη με μόλυβδο

Κόσμος
Τέλος στην βενζίνη με μόλυβδο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καθώς έχει μολύνει τον αέρα, το έδαφος και το πόσιμο νερό

Το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ θέλοντας να σηματοδοτήσει και επίσημα το τέλος της βενζίνης με μόλυβδο από όλο τον πλανήτη έκανε την εξής ανακοίνωση σήμερα:

«Όταν τα πρατήρια καυσίμων στην Αλγερία σταμάτησαν να παρέχουν βενζίνη μόλυβδου τον Ιούλιο, η χρήση βενζίνης μόλυβδου έληξε παγκοσμίως. Αυτή η εξέλιξη ακολουθεί μια εκστρατεία σχεδόν δύο δεκαετιών από την παγκόσμια σύμπραξη για καθαρά καύσιμα και οχήματα υπό την ηγεσία του UNEP».

Μέχρι τη δεκαετία του 1970, σχεδόν όλη η βενζίνη που παραγόταν σε όλο τον κόσμο περιείχε μόλυβδο. Όταν το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ (UNEP) ξεκίνησε την εκστρατεία του για την εξάλειψη του μόλυβδου στη βενζίνη το 2002, ήταν μια από τις πιο σοβαρές περιβαλλοντικές απειλές για την ανθρώπινη υγεία .

Το 2021 σηματοδότησε το τέλος της μολυβδούχου βενζίνης παγκοσμίως, αφού έχει μολύνει τον αέρα, τη σκόνη, το χώμα, το πόσιμο νερό και τις καλλιέργειες τροφίμων.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η βενζίνη με μόλυβδο προκαλεί καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο και καρκίνο. Επηρεάζει επίσης την ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, ιδιαίτερα βλάπτει τα παιδιά.

Η απαγόρευση της χρήσης βενζίνης με μόλυβδο εκτιμάται ότι θα αποτρέψει περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους ετησίως, θα αυξήσει τους δείκτες νοημοσύνης μεταξύ των παιδιών, θα εξοικονομήσει 2,45 τρισεκατομμύρια δολάρια για την παγκόσμια οικονομία και θα μειώσει τα ποσοστά εγκληματικότητας.

«Η επιτυχής επιβολή της απαγόρευσης της βενζίνης με μόλυβδο είναι ένα τεράστιο ορόσημο για την παγκόσμια υγεία και το περιβάλλον μας», δήλωσε ο Inger Andersen, Εκτελεστικός Διευθυντής του UNEP. «Ξεπερνώντας έναν αιώνα θανάτων και ασθενειών που επηρέασαν εκατοντάδες εκατομμύρια και υποβάθμισαν το περιβάλλον παγκοσμίως, είμαστε ενθαρρυμένοι να αλλάξουμε την πορεία της ανθρωπότητας προς το καλύτερο μέσω μιας επιταχυνόμενης μετάβασης σε καθαρά οχήματα και ηλεκτρική κινητικότητα ».

Μέχρι τη δεκαετία του 1980, οι περισσότερες χώρες υψηλού εισοδήματος είχαν απαγορεύσει τη χρήση βενζίνης μολύβδου, αλλά μέχρι το 2002, σχεδόν όλες οι χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων μελών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), χρησιμοποιούσαν ακόμα βενζίνη μολύβδου.

Το τέλος της βενζίνης με μόλυβδο αναμένεται να υποστηρίξει την υλοποίηση πολλαπλών στόχων αειφόρου ανάπτυξης , συμπεριλαμβανομένης της καλής υγείας και ευεξίας (SDG3), καθαρού νερού (SDG6), καθαρής ενέργειας (SDG7), βιώσιμων πόλεων (SDG11), κλιματικής δράσης (SDG13) ) και ζωή στη στεριά (SDG15). Προσφέρει επίσης μια ευκαιρία για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων , ειδικά σε αστικά περιβάλλοντα, τα οποία έχουν υποβαθμιστεί ιδιαίτερα από αυτόν τον τοξικό ρύπο. Τέλος, σηματοδοτεί σημαντική πρόοδο ενόψει της φετινής Διεθνούς Ημέρας Καθαρού Αέρα για τον γαλάζιο ουρανό στις 7 Σεπτεμβρίου.

Με πληροφορίες από: in.gr

(φωτογραφία: pexels)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News