Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης ήταν μόλις 5 ημέρες στον σταθμό της Λάρισας

Ελλάδα
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης ήταν μόλις 5 ημέρες στον σταθμό της Λάρισας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο 59χρονος σταθμάρχης είχε πιάσει δουλειά στον κομβικό σταθμό της Λάρισας στις 25 Φεβρουαρίου

Ο59χρονος είχε πιάσει δουλειά στον κομβικό σταθμό της Λάρισας στις 25 Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει ότι όταν έγινε το δυστύχημα βρισκόταν για μόλις 5η ημέρα στη συγκεκριμένη θέση και αφέθηκε μόνος του στη βάρδια να διαχειριστεί την κυκλοφορία των τρένων. Το επιβεβαιώνει ο δικηγόρος του, Στέφανος Παντζαρτζίδης στο Reader.gr.

Όπως ανέφερε, ο συνήγορός του, κατηγορούμενος τον μήνα που προηγήθηκε εργαζόταν σε μικρούς σταθμούς, είχε λάβει την πιστοποίησή του λίγο μετά την άφιξη του 2023 και πριν πέντε ημέρες, μέσα δηλαδή στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας ανέλαβε υπηρεσία που θεωρείται από τις πιο δύσκολες και κομβικές του σιδηροδρομικού δικτύου. Αυτά έχει καταθέσει και στις Αρχές.

«Ηταν η κακιά ώρα»

Ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, κατά την προανακριτική του απολογία παραδέχθηκε χτες ότι έκανε λάθος αποδίδοντάς το στην «κακιά ώρα». Σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Με εντολή του εισαγγελέα Eφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, που από την πρώτη στιγμή εποπτεύει τις έρευνες, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή του επίσης ο εισαγγελέας πρωτοδικών παρίσταται διαρκώς στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας, η οποία θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση της υπόθεσης ως προς τις αιτίες και τους υπεύθυνους της τραγωδίας.

Σύμφωνα τώρα με την εντολή που έδωσε από την πρώτη στιγμή του πολύνεκρου δυστυχήματος ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, οι έρευνες θα πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα και προς κάθε κατεύθυνση ούτως ώστε να βρεθούν οι αιτίες και να αποδοθούν οι ευθύνες της πρωτοφανούς τραγωδίας.

Ο αχθοφόρος που έγινε σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης είναι 60 ετών και εκπαιδεύτηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα για να αναλάβει τη συγκεκριμένη θέση. Ο ίδιος ισχυρίστηκε πως γύρισε το κλειδί στον πίνακα ελέγχου προκειμένου το μοιραίο τρένο να πάει στη σωστή πορεία, ωστόσο οι γραμμές δεν άλλαξαν επειδή «δεν λειτούργησε το σύστημα». Οπως έγραψε νωρίτερα το Reader, ο 60χρονος ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του ως σταθμάρχης στις 24 Ιανουαρίου 2023 και ανέλαβε καθήκοντα, ενώ το μοιραίο δυστύχημα έγινε 28 Φεβρουαρίου 2023. Μάλιστα είχε κάνει και σχετική ανάρτηση γράφοντας «καλή μας αρχή». Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άνδρας εργαζόταν στο παρελθόν σαν αχθοφόρος στον ΟΣΕ και στη συνέχεια εργαζόταν για 10 χρόνια στο υπουργείο Παιδείας, στο τμήμα όπου μετέφερε βιβλία στα σχολεία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News