Ελλάδα

Χάρης Μαμουλάκης: Θα επιβληθούν διόδια στον ΒΟΑΚ και γύρω από την πόλη του Ηρακλείου;

Ερώτηση σχετικά με το εάν σκοπεύει η κυβέρνηση της ΝΔ να επιβάλει διόδια ακόμη και στα 32 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ πέριξ της πόλης του Ηρακλείου, κατέθεσε ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης

Ερώτηση σχετικά με το εάν σκοπεύει η κυβέρνηση της ΝΔ να επιβάλει διόδια ακόμη και στα 32 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ πέριξ της πόλης του Ηρακλείου, κατέθεσε ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με τη συνυπογραφή 16 Βουλευτών. Τη συγκεκριμένη Ερώτηση την κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

«Η άρνηση της Κυβέρνησης να εξετάσει διαφορετικές χρηματοδοτικές δυνατότητες ώστε να εξαιρεθούν οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού από αυτή την επιλογή, πέρα από το ότι είναι κοινωνικά άδικη, αναμένεται να δημιουργήσει και θεσμικά εμπόδια κατά την ολοκλήρωση του έργου» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Σκοπεύει ο κ. Μητσοτάκης να βάλει διόδια και στα τμήματα μπροστά από τα αστικά κέντρα και ειδικότερα, στα 32 χιλ. πέριξ της πόλης του Ηρακλείου          ; Με βάση το σημερινό σχεδιασμό του Υπουργείου, η χρήση του ΒΟΑΚ για τους οδηγούς που μετακινούνται από και προς την ενδοχώρα του νομού Ηρακλείου θα γίνεται με ή χωρίς την καταβολή διοδίων; Κατά την εκτίμηση του Υπουργείου, η επιβολή διοδίων μπροστά από την πόλη του Ηρακλείου είναι συμβατή με την Ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας μας, να παρέχει στους πολίτες εναλλακτικές οδικές διαδρομές άνευ της καταβολής διοδίων για όλες τους τις μετακινήσεις; Ο αρμόδιος Υπουργός οφείλει απαντήσεις. Και θα συνεχίσουμε τις πιέσεις, μέχρι να δοθούν.».

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, είναι πλέον σαφές σε όλους ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ σκοπεύει να επιβάλει διόδια για όλους στο πολυαναμενόμενο, καθυστερημένο και απαραίτητο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Όμως, ο «ενιαίος» ΒΟΑΚ τον οποίο παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης υιοθετώντας πλήρως το σχεδιασμό ως προς την χάραξη και την αρχιτεκτονική του διαγωνισμού της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, δεν αποτελεί ενιαίο έργο, ούτε και προβλέπει μεγάλης κλίμακας κατασκευαστικές εργασίες για το σύνολο της διαδρομής του.

Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων - ΜΠΕ του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο, το φυσικό αντικείμενο του έργου στην πραγματικότητα αποτελείται από δύο διαφορετικά τμήματα: Το Σούδα - Ατσιπόπουλο και το Κόμβος Αμαρίου - Λινοπεράματα. Η ίδια η αναρτημένη προς δημόσια διαβούλευση ΜΠΕ εξαιρεί από τις προβλέψεις της τα κομμάτι Ατσιπόλουπουλο - Κόμβος Αμαρίου που περνάει από την πόλη του Ρεθύμνου και την παρακείμενη τουριστική ζώνη και τα 25 από τα 32 συνολικά, χιλιόμετρα που εκκινούν από την περιοχή των Λινοπεραμάτων και φτάνουν μέχρι την εκκίνηση του αποπερατωμένου κατά το ήμισυ νέου ΒΟΑΚ που αποτελεί το φυσικό αντικείμενο της έτερης, υπό προκήρυξης μέσω ΣΔΙΤ, διαγωνιστικής διαδικασίας για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ.

Με τις παραπάνω παραδοχές, είναι ασαφές για ποιο λόγο οι κάτοικοι του νησιού θα πρέπει να πληρώνουν διόδια για την χρήση των τμημάτων του ΒΟΑΚ πέριξ των 3 μεγάλων αστικών κέντρων του νησιού στο βαθμό μάλιστα που στα συγκεκριμένα 32 χλμ., στην περίπτωση της πόλης του Ηρακλείου, δε θα υλοποιηθούν καθόλου τεχνικά έργα πέρα από αυτά τις ενοποίησης των απαραίτητων υποδομών με τα νέα τμήματα του δρόμου.

Οι παραπάνω παρατηρήσεις αποκτούν μεγαλύτερη σημασία δεδομένης της ευρωπαϊκής δέσμευσης της χώρας, όχι μόνο να σεβαστεί το ειδικό καθεστώς των νησιωτικών περιοχών της, αλλά και την υποχρέωση να αδειοδοτήσει την δημιουργία διοδίων μόνο άπαξ και εφόσον οι κάτοικοι των σχετικών περιοχών έχουν βιώσιμες εναλλακτικές οδεύσεις για τη μετακίνηση από και προς όλους τους προορισμούς των περιοχών στις οποίες τοποθετούνται διόδια. Σήμερα, η μετακίνηση από και προς το μεγαλύτερο κομμάτι της ενδοχώρας του νομού Ηρακλείου γίνεται μέσα από την χρήση του ΒΟΑΚ και των κόμβων του και ενδεχόμενη επιβολή διοδίων κατά την είσοδο από και προς αυτόν στο ύψος της πόλης του Ηρακλείου, δεν θα επιβάρυνε μόνο την οριζόντια μετακίνηση στο νησί, αλλά και την κάθετη μετακίνηση μεταξύ της πόλης του Ηρακλείου και της ενδοχώρας, όπως και θα δημιουργούσε υποχρέωση καταβολή διοδίων για πολλά από τα προάστια πέριξ της εν λόγω πόλης.

Αξίζει να αναφερθεί πως πριν από σχεδόν δύο εβδομάδες και συγκεκριμένα στις 7 Οκτωβρίου, με κοινή κοινοβουλευτική Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης και ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Νίκος Ηγουμενίδης, με τη συνυπογραφή του αρμόδιου Τομεάρχη Νίκου Παππά, ζήτησαν να ενημερωθούν σε τι παραδοχές στηρίζει η Κυβέρνηση της ΝΔ, την πρόβλεψή της για διόδια ύψους 0,063 € / χιλιόμετρο στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης - ΒΟΑΚ.

Όπως αναφέρεται στη Κοινοβουλευτική παρέμβαση, στις 20/9/21 συζητήθηκε στη Βουλή η Ερώτηση με θέμα: «Ερωτηματικά για τη χρηματοδότηση και το κόστος διοδίων του ΒΟΑΚ». Κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας, ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών ανέφερε ότι τα διόδια που θα πληρώνουν οι Κρητικοί, είναι όσο και τα διόδια που πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες, ήτοι 0,063 € ανά χιλιόμετρο.

Στο δελτίο τύπου μεταξύ άλλων επισημαίνεται: «Με δεδομένη τη βεβαιότητα με την οποία ανακοινώθηκε το ύψος των διοδίων που θα κληθούν να καταβάλουν οι χρήστες του ΒΟΑΚ, το χρηματοδοτικό κενό, αλλά και τη μεθοδολογία που είθισται να χρησιμοποιείται για τη διερεύνηση της βιωσιμότητας ενός έργου, οι Βουλευτές ζήτησαν  ενημέρωση από τον αρμόδιο Υπουργό, για μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων και ειδικότερα:

  1. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της Κυβέρνησης, διόδια θα υπάρχουν σε όλα τα επιμέρους τμήματα του ΒΟΑΚ ή θα αφορούν μόνο στα τμήματα που θα υλοποιηθούν με σύμβαση Παραχώρησης;
  2. Έχει εκπονηθεί μελέτη εκτίμησης κυκλοφοριακού φόρτου για το ΒΟΑΚ;
  3. Έχει εκπονηθεί μελέτη εκτίμησης εσόδων από την επιβολή διοδίων;
  4. Προκύπτει η βιωσιμότητα και η χρηματοδοσιμότητα του έργου από την επιβολή διοδίων ύψους 0,063 € ανά χιλιόμετρο;
  5. Εξετάζει το ενδεχόμενο να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης;

Παράλληλα, οι Βουλευτές ζητούν να κατατεθεί στη Βουλή αντίγραφο της μελέτης κυκλοφοριακού φόρτου και εκτίμησης εσόδων από την επιβολή διοδίων στο ΒΟΑΚ».

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια