Ελλάδα

Ριχάρδος: Φέρεται να απαιτούσε από παρουσιαστές επιπλέον χρόνο στις εκπομπές τους με... επιπλέον χρήματα

Ικανοποίηση από την Ένωση Καταναλωτών Κρήτης για την εξάρθρωση της “Μαφίας του Χρυσού”

Αρχηγικό ρόλο φέρεται να είχε στα κυκλώματα λαθρεμπορίας χρυσού που εξαρθρώθηκαν πριν από λίγα 24ωρα από την Αστυνομία ο γνωστός ιδιοκτήτης αλυσίδας ενεχυροδανειστηρίων, Ριχάρδος.

Στο μεταξύ, την ώρα που ο γνωστός ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας - ο οποίος ανέλαβε την υπεράσπιση του Ριχάρδου - υποστηρίζει ότι ο εντολέας του έχει «πάλλευκο ποινικό μητρώο», η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εκφράζει την ανακούφισή της για την εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης από την Αστυνομία, προσθέτοντας ότι «οι ενεχυροδανειστές παραμονεύουν σαν ύαινες».


Σύμφωνα με τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί από τις διωκτικές Αρχές, ο Ριχάρδος φέρεται να είχε τριπλό ρόλο στην οργάνωση. Ειδικότερα, ο εκ των βασικών κατηγορουμένων φέρεται ότι συγκάλυπτε τη δράση των επιχειρησιακών μελών της οργάνωσης μέσω της επιχείρησής του, ότι τροφοδοτούσε την οργάνωση με χρυσό από το δίκτυο καταστημάτων του, καθώς και ότι συνέβαλε στη νομιμοποίηση παράνομων εσόδων.


«Βασικό του εργαλείο στην επίτευξη των ρόλων του ήταν η ομαλή λειτουργία, η επέκταση και εντέλει η εγκαθίδρυση στη συνείδηση των πολιτών της εταιρείας ως ηγέτιδα δύναμη στον χώρο, μέσω της οποίας αποκτούσε νομιμοφάνεια η εγκληματική οργάνωση και κατά συνέπεια επεκτεινόταν ασφαλώς η δράση της», φέρεται να αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο διαβιβαστικό έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ.


Ας σημειωθεί ότι σε άλλο σημείο του εγγράφου αναφέρεται πως η εταιρεία “Ενεχυροδανειστήρια Ριχάρδος” δαπανούσε υπέρογκα ποσά, προερχόμενα από την οργάνωση, για προωθητικές ενέργειες που ήταν κυρίως διαφημίσεις σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς, με κεντρικό πρόσωπο τον συνδιευθύνοντα Ριχάρδο.


Σύμφωνα με τις Αρχές, ο εκ των βασικών κατηγορουμένων ήταν «άριστος γνωστής του marketing και με χρηματοδότηση από τα ταμεία της εγκληματικής οργάνωσης προέβαινε συνεχώς σε προωθητικές ενέργειες με μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας».


Σύμφωνα, μάλιστα, με την ΕΛ.ΑΣ., ο Ριχάρδος φέρεται να απαιτούσε από συγκεκριμένους παρουσιαστές επιπλέον χρόνο στις εκπομπές τους, πληρώνοντας επιπλέον χρήματα, υπόθεση που προτείνεται να ερευνηθεί περαιτέρω από τις οικονομικές υπηρεσίες.

Ο “Χοντρός” ήταν... συν-αρχηγός

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέλη της “Μαφίας του Χρυσού” αποκαλούσαν τον Ριχάρδο στις τηλεφωνικές τους συνομιλίες με το προσωνύμιο “Χοντρός”. Σύμφωνα με τις Αρχές, ο “Χοντρός” ήταν η νόμιμη “βιτρίνα” του ενός εκ των δύο κυκλωμάτων και συναρχηγός της μαζί με τον Σύριο, που φέρεται ως ο επιχειρησιακός αρχηγός.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, ο “Χοντρός” ήταν ο αρχηγός του πρώτου κυκλώματος, το οποίο διαχειριζόταν συνολικά 130 ενεχυροδανειστήρια, χυτήρια, αλλά και φασματογράφους καθαρότητας. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα δύο κυκλώματα συνδέονταν, χωρίς ωστόσο το ένα να “μπαίνει στα χωράφια” του άλλου. Εξάλλου, τα δύο κυκλώματα φέρονται να διαχειρίζονταν συνολικά από 300 έως 400 καταστήματα συλλογής χρυσού.
Στο μεταξύ, το δικηγορικό γραφείο του γνωστού ποινικολόγου Αλέξη Κούγια, ο οποίος ανέλαβε την υπεράσπιση του Ριχάρδου, εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι ο κατηγορούμενος έχει «πάλλευκο ποινικό μητρώο».
«Το δικηγορικό μας γραφείο ανέλαβε το έργο της προβολής των υπερασπιστικών δικαιωμάτων του μεγαλύτερου επιχειρηματία νόμιμων εξαγωγών χρυσού και διαχειρίσεως 100 ιδιόκτητων ενεχυροδανειστηρίων, τα οποία λειτουργούν με νόμιμη άδεια σε όλες τις πρωτεύουσες όλων των νομών της χώρας, κ. Ριχάρδου Μ.Ο., εντολέας μας, και οι συνεργάτες του γραφείου μας θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε την ελληνική Δικαιοσύνη, ώστε να κατανοήσει τόσο την προσωπικότητα του εντολέως μας, ο οποίος έχει πάλλευκο ποινικό μητρώο και ουδέποτε έχει απασχολήσει την ελληνική Δικαιοσύνη, όσο και τη νομιμότητα των επιχειρηματικών του ενεργειών, οι οποίες ελέγχονται από όλους τους θεσμικούς φορείς της χώρας», αναφέρεται στην εν λόγω ανακοίνωση.

«Παραμονεύουν σαν ύαινες»

Εξάλλου, με αφορμή τη μεγάλη επιτυχία της ΕΛ.ΑΣ. και την εξάρθρωση των δύο κυκλωμάτων της “Μαφίας του Χρυσού”, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εξέδωσε ανακοίνωση, μέσω της οποίας αφενός ευχαριστεί την Αστυνομία για το έργο της, και αφετέρου προτρέπει τους πολίτες να αποφεύγουν τα ενεχυροδανειστήρια χρυσού, καθώς «οι ενεχυροδανειστές παραμονεύουν σαν ύαινες».
«Νιώθουμε ανακούφιση για την εξάρθρωση του κυκλώματος ενεχυροδανειστηρίων “Ριχάρδος”, αλλά και ευγνωμοσύνη για το έργο της Ελληνικής Αστυνομίας και την ευχαριστούμε. Συγχρόνως απευθύνουμε έκκληση στους φτωχοποιημένους Έλληνες καταναλωτές, έστω και τώρα να αποφύγουν τα ενεχυροδανειστήρια χρυσού και άλλων πολύτιμων μετάλλων, προκειμένου να καλύψουν ανάγκες της καθημερινότητας, γιατί επί της ουσίας, αδυνατώντας να βρουν τα χρήματα να τα πάρουν πίσω, τα χάνουν για λίγα ευρώ», αναφέρεται αρχικά στην ανακοίνωση της Ένωσης.
«Το θέμα μάς είχε απασχολήσει ως Ένωση από τις αρχές του έτους 2012 και το φέραμε προς ενημέρωση των καταναλωτών μας, αλλά και των αρμόδιων Αρχών. Σε ενημερωτικά δελτία Τύπου προσπαθήσαμε να ενημερώσουμε τους καταναλωτές για τα βήματά τους, προκειμένου να μην πέσουν θύματα εκμετάλλευσης “επιτηδείων”, όταν αποφασίσουν να παραδώσουν τα χρυσαφικά τους στα ενεχυροδανειστήρια. Θέλαμε να προσεγγίσουμε το θέμα, ώστε οι καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι, μα προπάντων ενημερωμένοι.
Δυστυχώς, οι καταγγελίες που φτάνουν σε μας παγκρήτια, αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικές είναι. Η εκμετάλλευση από τις επιχειρήσεις αυτές είναι τραγική, αφού ουσιαστικά “γδύνουν” τους ανυποψίαστους καταναλωτές, που βρίσκονται σε οικονομική δυσκολία, και “παζαρεύουν “οικογενειακά κειμήλια μιας ζωής για λίγα ευρώ», αναφέρεται εν συνεχεία στην επίμαχη ανακοίνωση.
«Η αλήθεια είναι ότι οι ανάγκες των καιρών μάς σπρώχνουν σε τέτοιες επιχειρήσεις, με το σκεπτικό και την ελπίδα ότι η φτώχια μας είναι περαστική. Ωστόσο, το αποτέλεσμα στις περισσότερες φορές έχει τραγική κατάληξη, γιατί η “φτώχια δεν έχει οπισθοχώρηση” και έτσι χάνουμε τα χρυσαφικά μας, αφού οι ενεχυροδανειστές παραμονεύουν σαν ύαινες, να εξαντλήσουμε τον ορισθέντα χρόνο για να τα χάσουμε.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ως κοινωνική οργάνωση, αγγίζοντας καθημερινά τη φτώχια των πολιτών, αλλά και το άγχος, τον εκβιασμό που βιώνουν καθημερινά από αυτό το “αλισβερίσι”, δημόσια ζητά την προστασία των καταναλωτών από την Πολιτεία, και καλεί τους καταναλωτές να είναι άκρως προσεκτικοί, να παίρνουν παραστατικά από αυτές τις συναλλαγές, να προσέρχονται στα γραφεία της Ένωσης ζητώντας ενημέρωση, αλλά και, αν νιώσουν ότι εξαπατήθηκαν, να το καταγγέλλουν στα τηλέφωνα 28210/92.66, 28210/92.306 (Χανιά), 28420/20.140 (Ιεράπετρα) και 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή)», αναφέρεται, εν κατακλείδι, στην ανακοίνωση.

Σχόλια