Ελλάδα

Αγώνες ρητορικής: Ζητούμενο η όξυνση της κριτικής

Με διαχρονικό ζητούμενο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών, εκπαιδευτικοί επιστράτευσαν την αρχαιολελληνική ρητορική τέχνη επί τούτου, η οποία και έχει αναβιώσει στο σύγχρονο σχολείο στην Ελλάδα.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές, έμαθαν στην πράξη πως να επικοινωνούν αληθινά όσα θέλουν να εκφράσουν και πως να κρατούν ζωντανό το ενδιαφέρον σε μια εποχή που η σωστή επικοινωνία είναι εξόχως δύσκολη...

Μαθητές και εκπαιδευτικοί στο Ρέθυμνο είχαν την ευκαιρία με βιωματικό τρόπο να μάθουν πρακτικές σωστής επικοινωνίας μέσα από τη ρητορική τέχνη. Το σχετικό εργαστήριο, έδειξε στην πράξη πως μπορεί κάποιος να εκφραστεί με αυτοπεποίθηση και σιγουριά και μέσα από τον αυθεντικό του εαυτό να περάσει στον συνομιλητή ή και το κοινό τα μηνύματά του.

Η έλλειψη χρόνου και γνώσης, το συναίσθημα και άλλοι παράγοντες δυσχεραίνουν την ουσιαστική επικοινωνία, όμως οι οδηγίες πλέον από το υπουργείο παιδείας, ενθαρρύνουν τις εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας, όπως σχολιάζει η σχολική σύμβουλος φιλολόγων Ρεθύμνου, Αγγελική Καψάσκη, με τη ρητορική τέχνη που ήταν ευρέως διαδεδομένη στην αρχαία Ελλάδα, να κερδίζει πλέον έδαφος στα σύγχρονα σχολεία μέσα από την αναβίωσή της.

Θέατρο, αφήγηση, λογοτεχνία, λεξιλόγιο και πολλά ακόμα πλεονεκτήματα στη φαρέτρα της ρητορικής τέχνης μπορούν να αναδυθούν από τον επίδοξο ρήτορα για να δώσει το στίγμα του με άρτιο τρόπο στα πλαίσια ενός γόνιμου διαλόγου, κάτι που μπορεί να γίνει και μέσα στην τάξη από μαθητές σε μαθητές και για το σύνολο των μαθημάτων και όχι μόνο των θεωρητικών, όπως διασαφηνίζει η Βάλια Λουτριανάκη, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για τη Ρητορική στα Σχολεία.

Ρεπορτάζ: Ματθαίος Καπετανάκης

Σχόλια