default-image

Τα ποσοστά αποτυχίας ανά μάθημα στην Α’ Λυκείου

Ελλάδα
Τα ποσοστά αποτυχίας ανά μάθημα στην Α’ Λυκείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα στοιχεία για τα ποσοστά των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση φέτος, οπότε και ίσχυσε για πρώτη φορά η Τράπεζα Θεμάτων, και αντίστοιχα περυσινά στοιχεία που η προαγωγή των μαθητών έγινε με τον προηγούμενο νόμο, κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, κληθείς να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου για το ζήτημα της Τράπεζας Θεμάτων.

Ο υφυπουργός είπε ότι το υπουργείο στηρίζει το θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων, πρόσθεσε όμως ότι κατατίθεται άμεσα στη Βουλή τροπολογία για το ζήτημα της προαγωγής.

Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής αυτού του θεσμού, όπως είπε ο υφυπουργός, το υπουργείο ξεκίνησε έρευνα μέσα από τις αρμόδιες υπηρεσίες και συγκέντρωσε τα βαθμολογικά στοιχεία της φετινής Α' Λυκείου και της περυσινής Α' Λυκείου.

«Οι μαθητές της Α' Λυκείου που έδωσαν εξετάσεις με το περσινό σύστημα, χωρίς την Τράπεζα Θεμάτων, είχαν μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας, κάτω από το 10, από ό,τι φέτος με την Τράπεζα Θεμάτων», είπε ο υφυπουργός και παρέδωσε τα στοιχεία «ως απάντηση σε όσους αμφισβητούν την Τράπεζα Θεμάτων».

Αναφερόμενος στο ποσοστό των μαθητών που παραπέμπονται για επανεξέταση το Σεπτέμβριο, ο κ. Δερμεντζόπουλος είπε ότι η δεύτερη φάση της έρευνας δείχνει ότι τα ποσοστά αυτά θα φτάσουν κάπου στο 20% με 23%. Τα στοιχεία πιθανότατα θα δημοσιοποιηθούν αύριο.

Ο κ. Δερμεντζόπουλος δεν αμφισβήτησε τις επισημάνσεις της ΟΛΜΕ ότι τα ποσοστά αυτά ήταν στο 6% πέρυσι, είπε όμως ότι θα κατατεθεί τροπολογία που θα βελτιώνει το νόμο αλλά δε θα αλλοιώνει το πνεύμα. Πιθανόν να χρειάζεται βελτίωση ο τρόπος προαγωγής, είπε, και δέχτηκε ότι υπάρχει κάποια στρέβλωση διότι ένας μαθητής του 19 μέσο όρο μπορεί να κοπεί επειδή σε κάποιο μάθημα είναι κάτω από τη βάση. Αυτά όμως θα τα διορθώσει τροπολογία που θα έρθει για συζήτηση στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα, όπως ανακοίνωσε.

Από τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός, προκύπτει ότι το ποσοστό των μαθητών με γραπτά στην Α' Λυκείου κάτω από τη βάση κινήθηκε:

• Στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία το 2013-14 σε ποσοστό 31% και πέρυσι σε ποσοστό 36%

• Στη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία το ποσοστό φέτος ήταν 10% και πέρυσι ήταν 16%

• Στη Νέα Ελληνική Γλώσσα φέτος το ποσοστό ήταν 14% και πέρυσι 16%

• Στην Ιστορία φέτος το ποσοστό ήταν 37% και πέρυσι ήταν 38%

• Στην Άλγεβρα φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 57%

• Στη Γεωμετρία φέτος το ποσοστό ήταν 47% και πέρυσι ήταν 56%

• Στη Φυσική φέτος το ποσοστό ήταν 50% και πέρυσι ήταν 56%

• Στη Χημεία φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 53%

• Στη Βιολογία φέτος το ποσοστό ήταν 41% και πέρυσι ήταν 34%.

Καταθέτοντας τα παραπάνω στοιχεία ο υφυπουργός σχολίασε ότι φέτος οι μαθητές που έγραψαν κάτω από το 10 ήταν λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις όσων μιλούν για «Βατερλό» με την Τράπεζα Θεμάτων.

Είχε προηγηθεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος που είπε ότι η Τράπεζα Θεμάτων οδηγεί σε σφαγή χιλιάδες μαθητές της Α' Λυκείου και ότι το σύστημα απέτυχε, ότι πρέπει να επανέλθει η προαγωγή των μαθητών με το παλαιό σύστημα και κυρίως να μη μετρήσει ο βαθμός της Α' Λυκείου στις εισαγωγικές.

Τροπολογία για τη βαθμολόγηση των γραπτών της Α' Λυκείου

Την ερχόμενη εβδομάδα πιθανότατα κατατίθεται στη Βουλή τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, μέσω της οποίας αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης των φετινών εξετάσεων των μαθητών της Α' Λυκείου που έμειναν μετεξεταστέοι για το Σεπτέμβριο ή απορρίφθηκαν.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, «η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της Ελληνικής Γλώσσας (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των Μαθηματικών (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες».

Για το λόγο αυτό, όπως είπε ο κ. Δερμεντζόπουλος, το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα περιλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α' Λυκείου, σύμφωνα με την οποία στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δε θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επιμέρους κλάδων.

«Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά τον αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α' Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς», τόνισε ο κ. Δερμεντζόπουλος.

Πάντως, σύμφωνα με το υπουργείο, «με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α' Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, «η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α' Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News