Ε. Σχοιναράκη: «10 χρόνια θέλαμε ένα κέντρο χωρίς αυτοκίνητα»

Δημοτικές
Ε. Σχοιναράκη: «10 χρόνια θέλαμε ένα κέντρο χωρίς αυτοκίνητα»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προτάσεις του συνδυασμού «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ Αξίζει» για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Ηρακλείου

Η υποψήφια Δήμαρχος Ηρακλείου, κ. Ευαγγελία Σχοιναράκη - Ηλιάκη, με αφορμή τη χθεσινή συνάντηση για το κυκλοφοριακό ζήτημα στο κέντρο του Ηρακλείου που διοργανώθηκε μετά από πολλά χρόνια αναμονής, δήλωσε τα εξής:

«Εδώ και 10 χρόνια το κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου της πόλης μας διογκώνεται, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρεί κατοίκους και επισκέπτες, σε καθημερινή βάση. Στόχος είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης, ασφαλούς και φιλικής πόλης, με γνώμονα τις φυσικές ομορφιές, τον υπάρχοντα πολεοδομικό σχεδιασμό, την ανάγκη των πολιτών (παιδιών, μητέρων, ΑμεΑ, κάθε πεζού) για ακίνδυνες μεταβάσεις και περιηγήσεις, την αυξημένη επαγγελματική δραστηριότητα και την πρόσθετη τουριστική κίνηση.

Ο Συνδυασμός «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ Αξίζει», από τις 11 Απριλίου, έχει ανακοινώσει τους στρατηγικούς άξονες για το κυκλοφοριακό ζήτημα του Ηρακλείου, μετά από διαβούλευση με κατοίκους, εμπόρους, ΑμεΑ και επαγγελματίες. Το παραθέτουμε ξανά για να υπενθυμίσουμε ότι τα προβλήματα πρέπει να λύνονται με σχέδιο και αποτελεσματικότητα, άμεσα και όχι μετά από 10 χρόνια, παραμονές των εκλογών.»

Προτάσεις του συνδυασμού «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ Αξίζει» για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Ηρακλείου.

Οι κύριοι στόχοι του Προγράμματος είναι η κανονικότητα στις αστικές μετακινήσεις, η διασφάλιση της προσβασιμότητας σε οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης για όλους τους εργαζομένους στο κέντρο του Ηρακλείου, η βελτίωση της προστασίας και της ασφάλειας, η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, η ενίσχυση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος, η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, η μείωση του κόστους μετακίνησης και η ενισχυμένη παροχή αποτελεσματικών σχεδίων για την αλλαγή χαρακτήρα της πόλης, με φιλικό και ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό.

Συγκεκριμένα, οι προτάσεις του «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ Αξίζει»περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Σχεδιασμό ενός κύριου οδικού δικτύου, βάσει του οποίου οι οδηγοί των οχημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν και να σταθμεύσουν σε καθορισμένους χώρους, χωρίς περιττές μετακινήσεις, με ασφάλεια και με τη χρήση της τεχνολογίας.
  • Μετατροπή όλων των οδών τοπικής σημασίας σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, μονής κατεύθυνσης, για να αποτρέπονται οι διελεύσεις διπλής κατεύθυνσης, μέσω αυτών.
  • Το δίκτυο οδών ήπιας κυκλοφορίας θα εξυπηρετεί την πρόσβαση στις παρόδιες ιδιοκτησίες του κέντρου με χαμηλές ταχύτητες και θα συνδυάζει αρμονικά την κίνηση των πεζών με τη χρήση ποδηλάτων και αυτοκινήτων.
  • Προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου, με κίνητρα από τον Δήμο Ηρακλείου, με τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου κίνησης, στο κέντρο της πόλης (ποδηλατόδρομοι, οριοθετημένοι διάδρομοι κίνησης στους πεζόδρομους, οδοί ήπιας κυκλοφορίας).
  • Προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς για τις καθημερινές μετακινήσεις.
  • Εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου «έξυπνου» συστήματος κυκλοφορίας (ITS), με στόχους:

-Τη διαχείριση σηματοδοτών και παροχή προτεραιότητας σε λεωφορεία και οχήματα εκτάκτου ανάγκης.

-Την έξυπνη διαχείριση πρόσβασης πεζοδρομημένων ζωνών στο κέντρο της πόλης, με έξυπνες τεχνολογικές εφαρμογές. Η έξυπνη διαχείριση πρόσβασης είναι πολύ σημαντική για την τροφοδοσία, την πρόσβαση των κατοίκων σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης εκτός οδού και, γενικότερα, για τον έλεγχο της εισόδου οχημάτων στους πεζοδρόμους, σε 24ωρη βάση.

  • Πληροφόρηση των οδηγών για κενές θέσεις σε χώρους στάθμευσης εκτός οδού δημόσιας χρήσης, ώστε να εξασφαλίζεται η μείωση των διαδρομών για αναζήτηση θέσης και να βελτιώνεται το οικολογικό αποτύπωμα της πόλης.
  • Δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης των ποδηλάτων σε όλα τα σημεία συνάθροισης του κοινού, στο κέντρο της πόλης.
  • Δημιουργία χώρων ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων, με τοποθέτηση αυτόματων μηχανημάτων πληρωμής, σε συγκεκριμένες θέσεις, στην περίμετρο της πόλης του Ηρακλείου.
  • Διασφάλιση της στάθμευσης των κατοίκων, με μετατροπή των θέσεων στις οδούς ήπιας κυκλοφορίας σε θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων.
  • Δημιουργία θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης επισκεπτών, με πληρωμή τέλους στάθμευσης, επιτρεπόμενης χρονικής διάρκειας έως τρεις ώρες.
  • Έλεγχος φωτεινής σηματοδότησης, πράσινο κύμα, σε συνεργασία με το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ για ταχύτερη διέλευση των λεωφορείων στους οδικούς άξονες.
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News