Ειδήσεις

Ποιο είναι τo λαχανικό που ρίχνει την πίεση;

Το έχουμε όλοι στο ψυγείο μας κι όμως λίγοι γνωρίζουμε πως αυτό το γευστικό λαχανικό μπορεί να «ρίξει» την υψηλή πίεση.

Ποιο είναι, όμως αυτό;

Το καρότο, το οποίο διαθέτει μία πλούσια πηγή τόσο φυτικών ινών, όσο και Β-Καροτίνης. Επιπλέον, περιέχει και βιταμίνη C η οποία, με τη σειρά της, είναι πηγή αντιοξειδωτιικών που (έχει αποδειχτεί ότι) βελτιώνουν τον καρδιακό ρυθμό και μειώνουν την πίεση του αίματος.

Σύμφωνα με το today.com, στην αναθεωρημένη και επιβεβαιωμένη λίστα με τις τροφές που ρίχνουν την πίεση, βρίσκονται αυτές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες και Β-Καροτίνη.

Οι φυτικές ίνες υπάρχουν σε φρούτα και λαχανικά όπως μήλα και πορτοκάλια (πριν γίνουν χυμός!), δαμάσκηνα, αβοκάντο, ακτινίδιο, μπρόκολο, αρακάς, μαρούλι, αλλά και τροφές όπως φακές, δημητριακά ολικής άλεσης (βρώμη, κριθάρι, σίκαλη), όσπρια (π.χ. φασόλια, φακές).

Τη Β-Καροτίνη τη συναντάμε σε μεγάλες ποσότητες στα μάνγκο, στο βερίκοκο, στο πεπόνι, στις πιπεριές, στο σπανάκι, στη γλυκοπατάτα και στα λαχανάκια Βρυξελλών.

Όμως, το καρότο τα συνδυάζει και τα δύο!

Να σημειωθεί ότι οι φυσιολογικές τιμές της πίεσης για έναν υγιή ενήλικα είναι κάτω από 120mmHg για τη συστολική (δηλαδή τη «Μεγάλη») και κάτω από 80mmHg για τη διαστολική (δηλαδή τη «Μικρή»). Ο λόγος που είναι σημαντικό να τηρούνται αυτά τα όρια είναι για την αποφυγή καρδιακών παθήσεων ή επεισοδίων.

Πηγή: bovary.gr

Σχόλια