default-image

Πειραματικό: Στα θρανία με το μεράκι της επιστήμης

Κρήτη
Πειραματικό: Στα θρανία με το μεράκι της επιστήμης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιπλέον και εις βάθος γνώση έχουν την ευκαιρία να λάβουν οι μαθητές του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, μέσα από τους 9 ομίλους μαθημάτων σε διάφορους τομείς, που πραγματοποιούνται πέραν του σχολικού προγράμματος. Πρόκειται τους ομίλους-εργαστήρια εκμάθησης Κινεζικών, Θεατρικό, το εργαστήρι Μαθηματικών, Πειραματικής Θεμελίωσης Φυσικών Επιστημών, Ρομποτικής, Ορειβασίας, Αστρονομίας, Καλλιτεχνικής Έκφρασης και Δημιουργίας και Αγγλικής Λογοτεχνίας. Όμιλοι που δεν απαιτούν κανένα οικονομικό κόστος για τα παιδιά, παρά μόνο το χρόνο και τη θέλησή τους να συμμετέχουν.

Όμιλοι που τα εφοδιάζουν με πολύτιμες εμπειρίες, δίνοντάς τους παράλληλα την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν το ταλέντο και την κλίση που μπορεί να έχουν. Να λαμβάνουν μέρος σε πανελλήνιους και πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, κατακτώντας σημαντικές διακρίσεις. Όμιλοι ανοικτοί για όποιο παιδί ενδιαφέρεται να τους παρακολουθήσει, χωρίς να είναι κατ' ανάγκη μαθητής Πειραματικού. Γι' αυτό και τα παιδιά ζητούν να συνεχιστούν και να ενισχυθούν, παρά το ότι δεν υπάρχει κρατική βοήθεια γι' αυτό.

Ολυμπιάδα επιστημών

Στο πλαίσιο αυτό, τα παιδιά που ακολουθούν τις θετικές επιστήμες λαμβάνουν μέρος στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών - EUSO, η οποία πραγματοποιείται μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών. Και εκτελείται σε διάφορα στάδια. Το πρώτο στάδιο αφορά τον τοπικό διαγωνισμό, ο οποίος λαμβάνει χώρα σε κάθε μεγάλη πόλη, όπου εδράζονται τα λεγόμενα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ). Αντικείμενα του διαγωνισμού είναι η Φυσική, η Βιολογία και η Χημεία, όπου οι μαθητές εξετάζονται ανά μία ώρα στο κάθε μάθημα εργαστηριακά. Έτσι φέτος προκρίθηκε η ομάδα του Πειραματικού Λυκείου, καθώς και η ομάδα από το Καπετανάκειο, οι οποίες έλαβαν μέρος αρχικά στον πανελλήνιο διαγωνισμό που διεξήχθη στην Αθήνα στις 7 Φεβρουαρίου, όπου το Πειραματικό κατάφερε να λάβει την 6η πανελλήνια διάκριση ανάμεσα σε 400 σχολεία, και την 1η θέση ως προς τη Χημεία.

«Μια ιδιαιτερότητα των Πειραματικών είναι η λειτουργία των Ομίλων Αριστείας, όπου καθηγητές και μαθητές συμμετέχουν εθελοντικά, μετά το ωράριο του σχολείου, με μεγάλο κέφι και χαρά», είπε ο Γιώργος Μαράκης, φυσικός, μιλώντας για τη λειτουργία των ομίλων.

Σήμα κινδύνου

Όμως, παρά τη μεγάλη συμμετοχή των μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (200 στο Λύκειο και 250 στο Γυμνάσιο Ηρακλείου), ελλοχεύει ο κίνδυνος συρρίκνωσής τους. Οι ίδιοι οι καθηγητές αλλά και οι μαθητές, απαντώντας σε αυτό, τονίζουν πως «χρειάζονται όλα τα είδη των σχολείων», ενώ την ίδια ώρα εκφράζουν ξεκάθαρα τη διαμαρτυρία τους για το υπάρχουν εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, αναφέροντας: «Ζητάμε από το υπουργείο Παιδείας, για τις αποφάσεις αναφορικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, να ρωτούν τον απλό καθηγητή. Να υπάρχει δηλαδή διάλογος, ώστε να μπορούμε κι εμείς οι καθηγητές να καταθέτουμε τις προτάσεις μας, με στόχο τη βελτίωση του υφιστάμενου συστήματος», είπε ο καθηγητής χημικός Αντώνης Μαργαρίτης.

Πλώρη στο άγνωστο

«Δυστυχώς στο εκπαιδευτικό μας σύστημα βλέπουμε πάντα να συμβαίνουν ανοργάνωτα πράγματα. Αν δεν υπάρχει υποδομή, εξοπλισμός και ύλη, δεν μπορούμε να προετοιμαστούμε για οποιαδήποτε αλλαγή. Θα είναι δύσκολο για εμάς», δήλωσε η μαθήτρια Ελευθερία Κελεφιώτη-Στρατιδάκη.

«Νιώθω ότι γινόμαστε μπαλάκι των πολιτικών συμφερόντων. Θέλουμε σταθερότητα στο πώς θα διεξαχθούν οι εξετάσεις, με ποια ύλη, ώστε να μπορούμε να προσανατολιστούμε», τόνισε η μαθήτρια Ευτυχία Καλογιαννάκη.

«Όταν μπήκα στο Λύκειο είχα αποφασίσει τι θα ακολουθήσω. Όμως ο περιορισμός που μας επέβαλε το θέμα των προσανατολισμών μας άλλαξε εντελώς τα σχέδια. Ελπίζω τώρα, που έχουν κάνει δηλώσεις από την κυβέρνηση ότι αυτό θα αλλάξει, πως θα διευρύνουν τα πεδία», τόνισε η μαθήτρια Τζωρτζίνα Κυπριωτάκη.

«Η "φουρνιά" μας είμαστε πειραματόζωα. Δοκιμαζόμαστε σε ένα σύστημα άγνωστο, χωρίς να γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι οι υπουργοί πώς θα εφαρμοστεί», τόνισε ο μαθητής Γιώργος Μαργαρίτης.

Τι είπαν στη "Νέα Κρήτη"

«Συμμετέχοντας στον όμιλο, με βοηθάει πολύ στο να εξασκήσω το ενδιαφέρον στις θετικές επιστήμες και να αποκτήσω πολύτιμη εμπειρία».

Γιώργος Μαργαρίτης (μαθητής)

 «Μέσα από αυτά τα έξτρα μαθήματα των ομίλων, αναγνωρίζω την προσπάθεια των καθηγητών, γιατί πραγματικά οι ώρες είναι πολλές και επιμορφωτικές».

Τζωρτζίνα Κυπριωτάκη (μαθήτρια)

«Παρακολουθώντας τους ομίλους αυτούς, μας δίνεται η ευκαιρία να εμβαθύνουμε πιο πολύ στο αντικείμενο, πράγμα που η διδακτική ώρα δε φτάνει να κάνουμε».

Ελευθερία Κελεφιώτη-Στρατιδάκη (μαθήτρια)

«Θεωρώ ότι τα μαθήματα αυτά είναι πολύ βοηθητικά. Αποκομίζουμε γνώσεις που μέσα στην τάξη δεν είναι δυνατόν να λάβουμε. Αφομοιώνουμε καλύτερα τη γνώση».

Ευτυχία Καλογιαννάκη (μαθήτρια)

«Από τον όμιλό μας προέρχονται παιδιά που πήραν μέρος στον πανελλήνιο διαγωνισμό κατασκευών Φυσικής, όπου το σχολείο μας πήρε το 1ο βραβείο ανάμεσα σε 170 πειράματα».

Γιώργος Μαράκης, φυσικός

«Οι καθηγητές που μετέχουμε στους ομίλους αυτούς ερχόμαστε στις 8 το πρωί και φεύγουμε στις 5 το απόγευμα. Το κάνουμε εθελοντικά και αμειβόμαστε όπως όλοι οι συνάδελφοι».

Αντώνης Μαργαρίτης, χημικός

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News