Στέλιος Μαλτεζάκης

UEFA: Ανοικτός διαγωνισμός για ακόμη περισσότερα χρήματα

Μόνο πέρυσι η UEFA είχε έσοδα 2,71 δις. ευρώ από το Champions και Europa League, επισκιάζοντας τα έσοδα της FIFA. Δύσκολος ο αποχωρισμός από την TEAM, αλλά καραδοκούν άλλοι μεγάλοι «παίκτες». Η ανακοίνωση της UEFA

Η UEFA προκήρυξε ανοικτό διαγωνισμό για την αναζήτηση συνεργάτη που θα αναλάβει την εμπορική εκμετάλλευση των εμπορικών δικαιωμάτων των ανδρικών συλλογικών διοργανώσεων της, σε αυτό που η ευρωπαϊκή διοργανώτρια αρχή, αναφέρει ότι αποτελεί «εξέλιξη» της προσέγγισής της για την εμπορική προώθηση και τις πωλήσεις.

Πέρυσι η UEFA ανέφερε έσοδα ύψους 2,73 δισεκατομμυρίων ευρώ από τις ανδρικές συλλογικές διοργανώσεις - ουσιαστικά το Champions League και το Europa League - καθιστώντας το συμβόλαιο πώλησης εύκολα το πιο προσοδοφόρο στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο και επισκιάζοντας τα έσοδα της FIFA.

Η UEFA παράγει το 90% των εσόδων της από τους ανδρικούς συλλόγους. Από την εξέλιξη του Champions League τα εμπορικά δικαιώματα διαχειρίζεται η TEAM Marketing. Το νέο συμβόλαιο πώλησης δικαιωμάτων αφορά τον κύκλο 2024-27, αναφέρει η UEFA σε ανακοίνωσή της στην ιστοσελίδα της:

«Αυτή η διαγωνιστική διαδικασία επιδιώκει να μεγιστοποιήσει τις σημαντικές εμπορικές ευκαιρίες που είναι διαθέσιμες από τη νέα μορφή μετά το 2024 για τις διοργανώσεις συλλόγων της UEFA στο μελλοντικό τοπίο των μέσων ενημέρωσης και των χορηγιών. Τα δικαιώματα περιλαμβάνουν το Champions League, το Europa League, το νέο Europa Conference League, το UEFA Super Cup και το UEFA Youth League. Εκτός από τις πωλήσεις καλύπτουν συμβάσεις για την παροχή διαχείρισης λογαριασμού και συναφών υπηρεσιών».

Δύσκολος ο αποχωρισμός από την TEAM

Η TEAM Marketing, που ιδρύθηκε το 1991, διατηρούσε αποκλειστική εμπορική συνεργασία με την UEFA για τις διοργανώσεις συλλόγων της και ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την πρωτοφανή ανάπτυξη του Champions League. Η TEAM εργάζεται μόνο για τις διοργανώσεις συλλόγων της UEFA στο πλαίσιο της συμφωνίας της με την ευρωπαϊκή διοικητική αρχή και το έχει κάνει μέσω ενός μακροχρόνιου συμβολαίου που λήγει το 2024.

Ο διαγωνισμός για τα δικαιώματα θα πυροδοτήσει μια φρενίτιδα των πρακτορείων αθλητικών δικαιωμάτων γύρω από τα δικαιώματα εκπροσώπησης που δεν έχουν προσφερθεί ποτέ στο παρελθόν σε διαγωνισμό. Ενώ η TEAM θα προσπαθήσει προφανώς να διατηρήσει τα δικαιώματά της - και θα είναι δύσκολο να την εκδιώξει με το ιστορικό των επιτευγμάτων της - όμως, αναμένεται ενδιαφέρον από τους μεγάλους παίκτες των αθλητικών πρακτορείων, συμπεριλαμβανομένων των IMG, Lagardere, Infront και Mediapro.

Αν και το ενδιαφέρον θα είναι ευρύ και ποικίλο, ρεαλιστικά υπάρχουν λίγοι που θα μπορούσαν να αποδώσουν στο επίπεδο που έχει επιτύχει η TEAM και οι γνώστες του κλάδου εκτιμούν ότι αν το συμβόλαιο απομακρυνθεί από την TEAM, τότε πιθανότατα θα πρέπει να αποσπαστεί προσωπικό της TEAM για να συνεργασθεί μαζί της.

Αυτό που φαίνεται πιο πιθανό είναι ότι η UEFA και η Ευρωπαϊκή Ένωση Συλλόγων (ECA) - η ECA θα έχει αναπόφευκτα σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων, καθώς είναι οι σύλλογοί της που παράγουν τα χρήματα για την UEFA - θα επιδιώξουν μια κατάσταση όπου η εκπροσώπηση των δικαιωμάτων θα είναι περισσότερο μια κοινή επιχείρηση με εσωτερική εμπειρογνωμοσύνη που θα χειρίζεται τις βασικές λειτουργίες, αλλά θα συνεργάζεται με ένα πρακτορείο ή πρακτορεία.

«Το αίτημα υποβολής προτάσεων είναι ανοιχτό σε ειδικευμένους οργανισμούς με γνώση και εμπειρία για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών. Η διαδικασία πώλησης σε εμπορικούς εταίρους αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2022, περισσότερο από δύο χρόνια πριν από την έναρξη του κύκλου των διοργανώσεων», αναφέρει το δελτίο τύπου της UEFA.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια