default-image

To colpo grosso με τη Hochtief στο Ελ.Βενιζέλος

Απόψεις
To colpo grosso με τη Hochtief στο Ελ.Βενιζέλος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Οι αποικιοκρατικές συμβάσεις που ζημιώνουν με εκατοντάδες εκατομμύρια το Δημόσιο και χαρίζουν ειδικά προνόμια στους Γερμανούς -και, τώρα, Καναδούς.

Ειδικό προνομιακό καθεστώς απολαμβάνει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και ειδικότερα η Γερμανική Hochtief, εταιρεία που κατασκεύασε το αεροδρόμιο και το συνδιαχείρίστηκε (μαζί με το Ελληνικό Δημόσιο που κατέχει το 55% και τον Όμιλο Κοπελούζο που διατηρεί ποσοστό 5%) μέχρι πριν μερικές ημέρες που ανακοινώθηκε ότι πωλεί το ποσοστό της (μέσω του διεθνούς βραχίονα Hochtief Air Post) σε καναδέζικο fund που διαχειρίζεται χρήματα ασφαλιστικών ταμείων.

Όπως αποκαλύφθηκε στην εκπομπή ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ στο Blue Sky, η Hochtief:

1. Δεν καταβάλλει τον ΦΠΑ που εισπράττει (!), κάνοντας χρήση ειδικών ρυθμίσεων που έγιναν προκλητικά προς όφελός της από τις ελληνικές κυβερνήσεις και, ιδιαίτερα, εκείνη του Κώστα Σημίτη,

2. Δεν αποδίδει δημοτικά τέλη στους 5 δήμους της περιοχής όπου υπάγεται το αεροδρόμιο, κάνοντας, επίσης διασταλτική ερμηνεία σύμβασης και σχετικού νόμου του 1995.

Εκείνο το οποίο πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ενώ οι ελληνικές κυβερνήσεις προσπαθούν να εισπράξουν ακόμα και το τελευταίο ευρώ από οικονομικά εξαντλημένους πολίτες και αναξιοπαθούντες, υπάρχει ένα ποσό που υπολογίζεται μεταξύ 163 εκατ. και 700 εκατ (εξαρτάται από το αν υπολογιστούν οι μη αποδόσεις ΦΠΑ από την εποχή της κατασκευής ή την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου) που παρακρατείται από την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών!

Η εταιρεία αρνείται να καταβάλλει το ποσό με τη δικαιολογία ότι ο νόμος 2338/95 για την κύρωση της σύμβασης κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου προβλέπει ότι η ελληνική κυβέρνηση αναλαμβάνει την υποχρέωση να επιστρέφει στην εταιρεία τον ΦΠΑ που καταβάλλλει στο Δημόσιο.

Όμως, σκοπός της διάταξης ήταν -αρχικώς- να επιστρέφεται ο ΦΠΑ που θα πλήρωνε η ΔΑΑ ΑΕ στους κατασκευαστές, αφού το αεροδρόμιο είναι ιδιοκτησία του κράτους και δόθηκε με παραχώρηση 30 ετών.

ΈΤσι, όταν ξεκίνησαν οι δραστηριότητες του αεροδρομίου, το 2001, οι φορολογικές αρχές ζήτησαν να καταβάλλει η εταιρεία (βασικός πυλώνας της οποίας ήταν η Γερμανική Hochtief) τον ΦΠΑ, κάτι το οποίο αρνήθηκε.

Η εταιρεία προσέφυγε, μάλιστα, στο βρετανικό διαιτητικό δικαστήριο (υπό αγγλικό δίκαιο, όπως προβλεπόταν στη σύμβαση) και δικαιώθηκε πλήρως. Το δικαστήριο, μάλιστα, επισημαίνει ότι δικαιώνει την εταιρεία διότι η ελληνική κυβέρνηση της έδωσε το συγκεκριμένο προνόμιο κατά παράβαση ακόμα και της κοινοτικής νομοθεσίας!

Ένα σημείο που δεν γνωρίζουν παρά ελάχιστοι είναι η εμπλοκή του Χορστ Ράϊχενμπαχ.

Ο επικεφαλής της Task Force 'ηταν διευθυντής του Γραφείου της Επιτρόπου Μόνικα Ματίες που ενέκρινε τη συγχρηματοδότηση του Ταμείου Συνοχής για την κατασκευή του αεροδρομίου. Συνεπώς είναι καλά ενημερωμένος ότι τέτοια απαλλαγή για την ΔΑΑ ΑΕ δεν υφίσταται.

Στην περιπτωση των δημοτικών τελών το σκάνδαλο είναι ακόμα πιο καταφανές.

Αρχικώς και στο πλαίσιο της σύμβασης η ΔΑΑ ΑΕ θεωρήθηκε "αυτοτελής μονάδα" και "κλειστό κύκλωμα" και ανέλαβε να εξυπηρετεί μόνη της ανάγκες φωτισμού και καθαριότητας. Έτσι εξέπεσε το δικαίωμα των όμορων δήμων να εισπράττουν δημοτικά τέλη. Το 2008, όμως, ως όφειλε, η Βουλή ψήφισε νόμο που αναγκάζει τη ΔΑΑ ΑΕ να καταβάλλει τέλη. Ο νόμος, όμως, παρέπεμπε την εφαρμογή του σε ΚΥΑ που έπρεπε να εκδώσουν τα υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομικών και Μεταφορών.

Από το 2008 μέχρι σήμερα η ΚΥΑ δεν έχει υπογραφεί (!), αφήνοντας τη Hochtief να παρανομεί και να μην πληρώνει δημοτικά τέλη. Με παρέμβαση των δήμων της περιοχής η υπόθεση έχει φθάσει στα χέρια των συναρμοδίων Ευρ. Στυλιανίδη, Στ. Καλογιάννη και Χρ. Σταϊκούρα και ουδείς μπορεί, πλέον, να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό του.

Μετά τις αποκαλύψεις στην εκπομπή του Σεραφείμ Κοτρώτσου (και στον Real Fm) και του Γιάννη Λοβέρδου, βουλευτές της αντιπολίτευσης -όπως ο ανεξάρτητος κ. Ν. Νικολόπουλος- καταθέτουν τις επόμενες ημέρες ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News