antonis gkortzis

Αντώνης Γκορτζής: Ένα σημαντικό βιβλίο για την επιχειρηματική ηθική και δράση

Βιβλίο
Αντώνης Γκορτζής: Ένα σημαντικό βιβλίο για την επιχειρηματική ηθική και δράση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το βιβλίο φέρει τον εύγλωττο τίτλο “Επιχειρηματική ηθική και δράση”

Με πλουσιότητα και “γεμάτη” θητεία στο επιχειρείν, το μάρκετινγκ και την εταιρική διαχείριση, αλλά και σε σχετικούς φορείς, ο Αντώνης Γκορτζής έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική αγορά. Αποφάσισε πλέον να μεταδώσει τους καρπούς της συγκεντρωμένης εμπειρίας του από τα τόσα χρόνια στην αγορά, με ένα βιβλίο το οποίο ακουμπά ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα, την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Το βιβλίο φέρει τον εύγλωττο τίτλο “Επιχειρηματική ηθική και δράση”.

Όπως σημειώνει και ο ίδιος σχετικά, «η επιχειρηματικότητα και η κοινωνία λειτουργούν ανεξάρτητα και πρέπει να διασφαλίσουμε, με αμοιβαία κατανόηση και υπεύθυνη συμπεριφορά, ότι ο ρόλος της επιχειρηματικότητας στη διαδικασία οικοδόμησης ενός καλύτερου μέλλοντος αναγνωρίζεται και ενθαρρύνεται. Η καλή εταιρική φήμη γίνεται όλο και περισσότερο εργαλείο για την αύξηση του τζίρου και των κερδών και δικαιολογεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των εταιρειών να δείξουν ότι είναι και καλοί “πολίτες”. Στόχος είναι η αναγνώριση των επιχειρήσεων που έχουν προσφέρει κοινωνικό έργο και η κινητοποίηση ακόμα περισσότερων προς την ίδια κατεύθυνση.

Λόγω της μακρόχρονης παρουσίας μου στο επίκεντρο των εξελίξεων του επιχειρηματικού χώρου, γνωρίζαμε ότι πολλές επιχειρήσεις ήδη πριν πολλές δεκαετίες προσέφεραν κοινωνικό έργο, συχνά σιωπηρά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ολλανδία υπάρχει ειδικός υπουργός για την Κοινωνική Υπευθυνότητα. Πολλές εταιρείες, ιδίως πολυεθνικές, έχουν συμπεριλάβει τον κοινωνικό ρόλο στη φιλοσοφία, το όραμα και την αποστολή της εταιρείας, και έχουν υιοθετήσει κώδικες συμπεριφοράς Κοινωνικής Υπευθυνότητας.

Κατά συνέπεια, οι εταιρείες αυτές διαθέτουν συγκριτικά πλεονεκτήματα, που κάποιοι άλλοι, δήθεν επιχειρηματίες, αδυνατούν να καταλάβουν. Δε γνωρίζουν καν ότι, κατά τον συγγραφέα και την έρευνα που έχει υπόψη του, επτά στους δέκα Ευρωπαίους επιλέγουν ή πιστεύουν ότι επιλέγουν προϊόντα με βάση τη συμπεριφορά της επιχείρησης, στο πλαίσιο της κοινωνίας των πολιτών.

Πέραν του καθεαυτού “προϊόντος”, οι καταναλωτές επιλέγουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική ευαισθησία στις σχέσεις με τους εργαζομένους, την περιβαλλοντική προστασία, την εκπαίδευση, την ισότητα ευκαιριών που έχει να επιδείξει η επιχείρηση.

Οι υπεύθυνες εταιρείες θα είναι οι αυριανές κερδοφόρες εταιρείες. Οι πελάτες τους θα τις εμπιστεύονται περισσότερο. Οι υπάλληλοί τους θα έχουν μεγαλύτερο αίσθημα αφοσίωσης και περισσότερα κίνητρα. Οι ηθικά ευαίσθητοι επενδυτές-καταναλωτές θα τις επιλέγουν. Επίσης, εκτός των άλλων, στόχος ενός συστήματος κοινωνικής υπευθυνότητας είναι να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας και να εξασφαλίσει την ευημερία του εργαζομένου, και πολλά στελέχη επιχειρήσεων καλά θα έκαναν να διαβάσουν το περιεκτικό βιβλίο μου».

vivlio
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News