Τα παιδιά στις μέρες μας δεν πίνουν τόσο πολύ όσο παλιά. Βγαίνουν ραντεβού χωρίς να πιουν αλκοόλ και κάνουν βραδιές παιχνιδιών χωρίς αλκοόλ. Αλλά ξέρετε ποιος εξακολουθεί να πίνει; Οι γονείς και οι παππούδες τους.
Ενώ η γενιά Z και οι millennials μειώνουν την κατανάλωση αλκοόλ τους, σε πολλούς από εμάς έχει διαφύγει ότι οι παλαιότερες γενιές αντιτίθενται στην τάση. Φτάνουν στη σύνταξη, έχουν οικονομίες για να ξοδέψουν και απολαμβάνουν έναν μικρό γύρο νίκης στη ζωή - συνοδευόμενο από ένα ποτήρι κρασί (ή τρία).
Μια πρόσφατη ανάλυση από το Ινστιτούτο Bank of America για τα έξοδα στις πιστωτικές κάρτες των πελατών διαπίστωσε ότι τα συνολικά έξοδα στα μπαρ τον Ιανουάριο ήταν αυξημένα κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ομάδα που ευθύνεται για την αύξηση: οι baby boomers, οι οποίοι αύξησαν τις δαπάνες τους κατά 4% και φαίνεται να επιλέγουν το μπαρ αντί να πάνε σε εστιατόριο. Ενώ η γενιά Z και οι millennials εξακολουθούν να ξοδεύουν μεγαλύτερο συνολικό ποσό στα μπαρ, οι λογαριασμοί τους συρρικνώνονται.
Η γενιά Z, για παράδειγμα, μείωσε τις δαπάνες της στα μπαρ και τα καταστήματα αλκοολούχων ποτών τον Ιανουάριο κατά 15% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023. Οι νέοι «αποσύρονται» από το αλκοόλ και οι baby boomers δεν ακολουθούν το παράδειγμά τους.
«Το ενδιαφέρον αυτού είναι ότι ένα μεγαλύτερο ποσοστό του προϋπολογισμού των baby boomers ξοδεύεται στα μπαρ», δήλωσε ο Joe Wadford, οικονομολόγος στο Bank of America Institute.
Οι έρευνες
Μια έρευνα καταναλωτών από την CGA by NIQ, μια εταιρεία ερευνών για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, διαπίστωσε ότι η μέση μηνιαία δαπάνη σε μπαρ και εστιατόρια από άτομα ηλικίας 21 έως 34 ετών μειώθηκε από 166 δολάρια το φθινόπωρο του 2023 σε 154 δολάρια το φθινόπωρο του 2024.
Κατά την ίδια χρονική περίοδο, οι δαπάνες των ατόμων άνω των 55 ετών αυξήθηκαν από 129 σε 170 δολάρια.
Το ποσοστό των Αμερικανών άνω των 55 ετών που δηλώνουν ότι πίνουν αλκοόλ αυξήθηκε από 49% στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε 59% σήμερα, διαπίστωσε το Gallup, ενώ μεταξύ των ατόμων μεταξύ 18 και 34 ετών, μειώθηκε από 72% σε 62%.
Το ποσοστό των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας που λένε ότι μερικές φορές το παρακάνουν έχει επίσης αυξηθεί κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, ενώ για όλους τους άλλους έχει μειωθεί. Οι ηλικιωμένοι πότες πίνουν επίσης πιο συχνά.
Μια ανάλυση του Business Insider σε στοιχεία του Bureau of Labor Statistics διαπίστωσε ότι οι δαπάνες για αλκοολούχα ποτά έχουν μειωθεί στις περισσότερες ηλικιακές ομάδες από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 - εκτός από τα άτομα άνω των 65 ετών.
Συνολικά, οι μεγαλύτεροι εξακολουθούν να πίνουν λιγότερο από τους νεότερους, αλλά οι γενιές κινούνται προς αντίθετες κατευθύνσεις.
Τι συμβαίνει λοιπόν
Πρώτον, οι baby boomers ξοδεύουν πολλά χρήματα στο αλκοόλ εδώ και χρόνια, και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει με το πάτημα ενός κουμπιού, ειδικά τώρα που τα παιδιά τους έχουν φύγει από το σπίτι.
Έχουν χρόνο και χρήματα για να ξοδέψουν και θέλουν να ξοδέψουν κάποια από αυτά σε αλκοόλ - και μάλιστα σε καλό.Τώρα που μπορούν να το αντέξουν οικονομικά, αγοράζουν καλύτερα κρασιά και λικέρ υψηλής ποιότητας, αποφεύγοντας τις φτηνές επιλογές της νεανικής τους ηλικίας.
«Βρίσκονται σε αυτή την περίοδο της ζωής τους που είναι σαν να λένε: «Έχω χρήματα, νιώθω καλά, οι άνθρωποι ζουν περισσότερο και υγιέστερα. Ταξιδεύω περισσότερο σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές», δήλωσε η Kate Bernot, επικεφαλής αναλύτρια της Sightlines, η οποία ερευνά τη βιομηχανία αλκοόλ.
«Απλά βρίσκονται σε αυτή την περίοδο όπου η αγορά ωραίων πραγμάτων ακούγεται καλή».
Οι νεότεροι ενήλικες έχουν διάφορες δυσκολίες όσον αφορά την οικονομική τους κατάσταση. Προσπαθούν να αγοράσουν σπίτια ή είναι επιβαρυμένοι με δάνεια.
Έχουν να πληρώσουν αυτοκίνητα, έξοδα για τη φροντίδα των παιδιών τους και φοιτητικά χρέη. Οι baby boomers, οι νεότεροι από αυτολυς που γεννήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 60, είναι απαλλαγμένοι από πολλά από αυτά τα έξοδα. Έχουν αποκομίσει τα οφέλη από την άνοδο των τιμών των κατοικιών και την άνθηση του χρηματιστηρίου.
Αν είστε 23 ετών και παλεύετε να πληρώσετε το νοίκι σας, μπορεί να μην έχετε άλλη επιλογή από το να ανταλλάξετε μια βραδινή έξοδο στην πόλη με μια ήσυχη βραδιά στο σπίτι για να εξοικονομήσετε χρήματα.
Ένας 65χρονος που δεν έχει δουλειά αύριο για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια και έχει κάποια λεφτά στην άκρη, δεν θα το σκεφτεί αυτό. Καθώς η γενιά Z και οι millennials αποκτούν περισσότερες οικονομικές υποχρεώσεις, οι baby boomers μεγαλώνουν χωρίς αυτές.
Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι μπορεί να μην ακούνε ή να μην γνωρίζουν τόσο καλά τις επιπτώσεις της μέτριας κατανάλωσης αλκοόλ στην υγεία όσο οι νεότεροι. Μεγάλωσαν σε μια εποχή που κάποια ποσότητα αλκοόλ θεωρούνταν υγιής - δύο ποτήρια κόκκινο κρασί το βράδυ υποτίθεται ότι έκανε καλό στην καρδιά τους.
Έχουν βαθιά ριζωμένες συνήθειες που δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν γρήγορα.
«Ήταν πάντα αρκετά μεγάλοι καταναλωτές αλκοόλ από τότε που μπήκαν σε νόμιμη ηλικία κατανάλωσης, οπότε απλά συνεχίζουν αυτά τα μοτίβα, και τώρα απλά έχουν χρήματα και χρόνο», δήλωσε ο Bernot.
Πηγή: Business Insider