Μετά την περίπου “κρυφή” αυτοψία που πραγματοποίησε το κλιμάκιο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου σε ακίνητο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου, στην περιοχή των Μαλάδων, προκύπτουν οι εξής (εύλογες) απορίες, με βάση τα κάτωθι δεδομένα:
1ο δεδομένο: Το επίμαχο ακίνητο δεν ανήκει στο Κράτος αλλά σε μία Ένωση προσώπων, η οποία διαπραγματεύεται τη μίσθωσή του από το Κράτος.
Ερώτημα: Ποιος και με ποια διαδικασία νομιμοποιήθηκε να εκπροσωπεί την Ένωση στις διαβουλεύσεις με το υπουργείο Μετανάστευσης; Η Γενική Συνέλευση ή το Δ.Σ.;
Πότε συνεδρίασε το αποφαινόμενο όργανο για να δώσει τέτοια σοβαρή εξουσιοδότηση;
Υπάρχει και αν ναι, ποιος πολιτικός παράγοντας πίσω απ’ όλα και πώς μέλη του Δ.Σ., που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με υποθέσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, δε σύρονται τελικά και σε μια τέτοια απόφαση;
Δεν ισχύει το “άλλη η πλειοψηφία κι άλλος ο πρόεδρος”, εδώ είναι ομού και ποιοι συσχετισμοί και κουμπαριές μπορεί να παίζουν ρόλο;
►Διαβάστε επίσης: Καλοκαιρινός για Δομή Μεταναστών: "Όχι στις Μαλάδες, για συγκεκριμένους λόγους" (vid)
2ο δεδομένο: Τα μέλη της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου είναι και δημότες οι περισσότεροι ή κάτοικοι του Δήμου Ηρακλείου. Είναι αυτονόητο ότι κατά τη διαπραγμάτευση της συμφωνίας με το υπουργείο Μετανάστευσης αναμένεται να ληφθεί υπόψη από τους εκπροσώπους της Ένωσης η αρνητική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου, που εκφράζει όλους τους δημότες Ηρακλείου (και μέλη της Ένωσης).
Ερώτημα: Γιατί δεν ελήφθη υπόψη από την ΕΑΣΗ η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου, που είναι το μόνο συλλογικό όργανο που εκφράζει το σύνολο των δημοτών (και των περισσότερων μελών της ΕΑΣΗ); Ή άλλη η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και άλλα λένε πίσω από τις κλειστές πόρτες δημοτική Αρχή και πλείστοι των επικεφαλής;
Ομοίως, η Περιφέρεια τι ρόλο παίζει, του “τροχονόμου” ή και αυτή σιωπηρά έχει “ανάψει πράσινο φως”;
3ο δεδομένο: Σκοπός της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου (και κάθε συνεταιριστικής οργάνωσης) είναι η εξυγίανση και οργάνωση της πρωτογενούς παραγωγής.
Ερώτημα: Με ποια λογική αποφασίστηκε από την ΕΑΣΗ η χρήση του επίμαχου κτηρίου για σκοπούς αλλότριους με το σκοπό της ΕΑΣΗ;
Προβλέπεται κάτι τέτοιο στο καταστατικό της λειτουργίας της; Ή ποντάρουν στα μπικικίνια από μια τέτοια δομή για να ρεφάρουν, ακόμη και σε βάρος των δημοτών της ευρύτερης περιοχής;
4ο δεδομένο: Εξετάζονται άλλα δύο σημεία από το υπουργείο Μετανάστευσης για τη δημιουργία δομής προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών στον νομό Ηρακλείου.
Ερώτημα: Ποια είναι αυτά τα άλλα δύο προτεινόμενα σημεία; Με ποιον γίνονται οι σχετικές συνεννοήσεις; Συμμετέχουν εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας σε αυτές τις επαφές;
►Διαβάστε επίσης: Πιέσεις, αντιδράσεις και πολιτικό μπρα ντε φερ για τη δομή μεταναστών στο Ηράκλειο - Τι λένε οι βουλευτές
5ο δεδομένο: Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία του υπουργείου Μετανάστευσης:
Το 75% των συνολικών αφίξεων στην Κρήτη αφορά στα Χανιά. Το 17,5% των συνολικών αφίξεων στην Κρήτη αφορά στα νότια Ρεθύμνου και Ηρακλείου (Αγία Γαλήνη, Καλά Λιμάνια). Το 7,5% των συνολικών αφίξεων στην Κρήτη αφορά στα νότια της Βιάννου έως Ιεράπετρα.
Επίσης, μέχρι στιγμής έχουν επιδοτηθεί για ανθρωπιστικές δράσεις οι Δήμοι Χανίων, Αγίου Βασιλείου Ρεθύμνης και Φαιστού με ποσά που αγγίζουν το 1 εκατομμύριο ευρώ.
Γιατί αυτές οι περιοχές δεν εξετάζονται για τις δομές, η συζήτηση για Αμάρι πότε και από ποιους τελείωσε; Ομοίως για Μεσαρά; Άγιο Βασίλειο;
Ερώτημα: Με ποια λογική εξετάζεται η δημιουργία δομής στη βόρεια πλευρά της Κρήτης, που δεν έχει καμία εμπλοκή με τις ροές μεταναστών; Υπάρχει π.χ. Μεσαριτάρχης, που όχι μόνο κόβει “μαχαίρι” τη συζήτηση, αλλά παίζει και ρόλο πίσω από τις κουίντες για να πάει η δομή στους Μαλάδες;
6ο δεδομένο: Η τεχνική εξέταση των κριτηρίων επιλογής οδηγεί σε αυτόματο αποκλεισμό του κτηρίου της ΕΑΣΗ. Είναι ή όχι σωστό αυτό;
Ερώτημα: Πώς τέθηκε αυτή η λύση στο τραπέζι; Υπάρχει κάποια υπόγεια διαδρομή στις επαφές της διοίκησης της ΕΑΣΗ με το υπουργείο Μετανάστευσης, που προωθεί τη συγκεκριμένη επιλογή “με το αζημίωτο”; Εμπλέκονται και πολιτικές κουμπαριές μήπως;
7ο δεδομένο: Ο Ευρωπαίος εισαγγελέας εξετάζει ήδη παράτυπες συμβάσεις του υπουργείου Μετανάστευσης.
Ερώτημα: Μήπως θα πρέπει να ενημερωθεί και για το θέμα της συμφωνίας των Μαλάδων;
