Η λειψυδρία δεν αποτελεί πλέον ένα μελλοντικό σενάριο, αλλά μια πιεστική πραγματικότητα που απαιτεί άμεσες, σοβαρές και καλά τεκμηριωμένες αποφάσεις. Αυτό οι δήμαρχοι το γνωρίζουν καλά, όπως το γνωρίζουν και οι ίδιοι οι πολίτες. Το ζήτημα της αξιοποίησης των πηγών του Αλμυρού - μια συζήτηση 20ετίας και πλέον - έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, απασχολώντας ολοένα και περισσότερους πολίτες, φορείς και ειδικούς.
Το θέμα της λειψυδρίας και της μελέτης για τον Αλμυρό επρόκειτο να συζητηθεί σήμερα, ως αποκλειστικό θέμα, σε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μαλεβιζίου, ωστόσο η πρόγνωση για έντονα καιρικά φαινόμενα οδήγησαν σε αλλαγή του σχεδιασμού. Το θέμα θα συζητηθεί τελικά σε επόμενη συνεδρίαση.
Στο μεταξύ, ο Αλμυρός ποταμός προβάλλεται όλο και πιο έντονα ως βασική - αν όχι μοναδική - λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης. Ωστόσο, η προσέγγιση αυτή δεν είναι χωρίς αντιρρήσεις. Επιστημονικές και περιβαλλοντικές φωνές επισημαίνουν τις πιθανές συνέπειες, ιδιαίτερα όταν γίνεται λόγος για διαδικασίες όπως η αφαλάτωση, λόγω των συνεπειών που προοικονομούνται για το περιβάλλον. Πάντως, η κυβέρνηση φαίνεται πως προκρίνει την επιλογή της αξιοποίησης των πηγών του Αλμυρού, με τον Δήμο πάντως να... υπενθυμίζει ότι η όποια απόφαση πρέπει να ληφθεί με τη συνεργασία της Αυτοδιοίκησης και να μην τεθεί εν αμφιβόλω ο δημόσιος χαρακτήρας των πηγών.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι ζητούμενο δεν είναι απλώς να βρεθεί μια λύση, αλλά να επιλεγεί η σωστή λύση. Μια λύση που θα συνδυάζει την επάρκεια νερού με τον σεβασμό στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητα για τις επόμενες γενιές. Κι αυτή η απόφαση θα πρέπει να συνοδεύεται - αν μη τι άλλο - από επιστημονική τεκμηρίωση.
