kausima

Νέο ευρω -χαράτσι από το 2027 στα καύσιμα

Παραπολιτικά
Νέο ευρω -χαράτσι από το 2027 στα καύσιμα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δε μας αρκεί η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων και η αισχροκέρδεια των εταιρειών εμπορίας, θα έχουμε κι ένα “καπέλο” φόρου από την Ε.Ε., το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 λεπτά ανά λίτρο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να... τιμωρεί τους απλούς Ευρωπαίους πολίτες για να πετύχει τους μεγαλεπήβολους και μη ρεαλιστικούς στόχους για την “πράσινη μετάβαση”. Και στο πλαίσιο αυτό, από το 2027 θα επιβληθεί ένα νέο “χαράτσι” στις τιμές των καυσίμων. 

Δηλαδή δε μας αρκεί η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων και η αισχροκέρδεια των εταιρειών εμπορίας, θα έχουμε κι ένα “καπέλο” φόρου από την Ε.Ε., το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 λεπτά ανά λίτρο. 

Και μάλιστα στην Ελλάδα που όχι μόνο έχει τους χαμηλότερους μισθούς στην Ε.Ε. των 27, αλλά έχει και τις υψηλότερες τιμές καυσίμων, αφού επιβαρύνονται με τερατώδη φορολόγηση, η οποία μπήκε ως “έκτακτη ανάγκη” με το πρώτο μνημόνιο και έκτοτε... έχουν “ξεχάσει” να την εκλογικεύσουν. 

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της Ε.Ε. για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών. 

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο. 
Σύμφωνα με το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι, με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα “καπέλο” περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου στην αντλία.

Ωστόσο, μιας και οι στόχοι δεν αναμένεται να επιτευχθούν, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δε θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν οι Βρυξέλλες, επομένως οι τιμές στα καύσιμα θα παρουσιάσουν αύξηση, κατά πάσα πιθανότητα μεγαλύτερη των 10 λεπτών/λίτρο. 

Η αύξηση αυτή ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση της Ελλάδας, που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα. Τη μακράν υψηλότερη σε όλη την Ε.Ε. 
 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News