Κατά τις εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη, όλα τα κόμματα πλην Ν.Δ. πίεζαν για να έρθει να εξεταστεί ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2016 έως το 2021, ο Φίλιππος Τσαλίδης. Η κυβερνητική πλειοψηφία αρνήθηκε σθεναρά να τον καλέσει. Και χθες διαπιστώσαμε και ακριβώς για ποιο λόγο συνέβη αυτό: Ο Τσαλίδης είναι ο άνθρωπος που θα κατέθετε ότι ο τότε υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ήταν απολύτως ενήμερος για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τους κινδύνους που αυτή εγκυμονούσε.
Ο Φίλιππος Τσαλίδης κλήθηκε να καταθέσει στον ανακριτή Λάρισας στις 22 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της διερεύνησης του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Στην κατάθεσή του, στοιχεία της οποίας διέρρευσαν χθες σε ειδησεογραφικά sites, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβεβαίωσε ότι η εποπτεία του Οργανισμού, παρά την ιδιωτικοποίησή του από το 2017, γίνεται από το υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων, τονίζοντας πως «κατά τη διάρκεια της θητείας μου συνομιλούσα με τον εκάστοτε γενικό γραμματέα Μεταφορών και τον εκάστοτε υπουργό».
Τι δε λειτουργούσε
Ερωτώμενος από τον ανακριτή για την κατάσταση του δικτύου επί των ημερών του, για την οποία ενημέρωνε το υπουργείο, ο Τσαλίδης είπε πως δε γινόταν καταγραφή των συρμών σε πραγματικό χρόνο, πως δε φαινόταν η κίνηση του κάθε συρμού ανά κατεύθυνση, πως δε λειτουργούσε το σύστημα GSM-R, ενώ τονίζει ακόμη πως, παρά το γεγονός ότι είχαν εγκατασταθεί συστήματα ΕTCS, δε λειτουργούσαν γιατί αυτό προϋποθέτει ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης.
Όλα αυτά βεβαίως δείχνουν και γιατί η κυβερνητική πλειοψηφία στην Εξεταστική Επιτροπή βιάστηκε να τελειώσει την έρευνα πριν ολοκληρωθεί ο φάκελος του ανακριτή Λάρισας, ο οποίος περιέχει στοιχεία που “βάζουν στον τάκο” συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα της Νέας Δημοκρατίας και συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης Μητσοτάκη.