Χαρακτηριστικό παράδειγμα ως προς αυτό αποτελεί το συγκεκριμένο διαγώνισμα στο οποίο ένα από τα μη λογοτεχνικά κείμενα ανήκει στην κατηγορία της συνέντευξης.
Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι ότι τα ερωτήματα που αφορούν στη θεωρία της Γλώσσας (Θέμα Β) καλύπτουν τα πιο σημαντικά κομμάτια της ύλης. Η κλειστού τύπου ερώτηση (Β1) χρειάζεται προσοχή, καθώς ζητείται τεκμηρίωση της σωστής ή της λανθασμένης επιλογής με αναφορές σε συγκεκριμένα χωρία του κειμένου. Πρέπει, δηλαδή, να εντοπιστεί η συγκεκριμένη φράση που αποδίδει με ακρίβεια το νόημα. Η παράθεση εκτενών χωρίων δεν ενδείκνυται.
Το ερώτημα της Λογοτεχνίας (Θέμα Γ) είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα διατύπωσης ερμηνευτικού σχολίου και προσωπικής άποψης. Ενδιαφέρον, ωστόσο, έχει ο τρόπος με τον οποίο εκφέρονται οι κειμενικοί δείκτες. Χρησιμοποιείται, δηλαδή, η διατύπωση: "αξιοποιώντας στοιχεία περιεχομένου και μορφικές επιλογές" σύμφωνα με την οποία προαπαιτείται η αξιοποίηση και των δύο κατηγοριών των κειμενικών δεικτών - περιεχομένου και μορφής - για την ερμηνεία του ποιήματος. Αν και δε γίνεται, επίσης, αναφορά στο πλήθος των κειμενικών δεικτών, είναι αυτονόητο ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν τουλάχιστον τρεις.
Αναλυτικά το διαγώνισμα ΕΔΩ ή στο τέλος του άρθρου
Τέλος, στο Θέμα Δ ο τύπος του κειμένου (επίσημη επιστολή) που ζητείται να συνταχθεί είναι ο πιο απαιτητικός. Το περιεχόμενο, η δομή και τα στοιχεία μορφής του κειμένου πρέπει να συγκροτηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στην επικοινωνιακή περίσταση. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η εκφραστική ευρηματικότητα αποτιμάται πάντα θετικά.
Μελετήστε προσεκτικά το συγκεκριμένο διαγώνισμα! Δοκιμάστε τις δυνάμεις σας. Σας ευχόμαστε επιτυχία!