Αγορά Ηράκλειο, Χριστούγεννα

Χειμερινές εκπτώσεις: Ζεσταίνεται η αγορά του Ηρακλείου! - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές της Κρήτης

Οικονομία
Χειμερινές εκπτώσεις: Ζεσταίνεται η αγορά του Ηρακλείου! - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές της Κρήτης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ψηλά τον πήχη βάζει ο εμπορικός κόσμος, που προσπαθεί να “ρεφάρει” από τα περιορισμένα έσοδα των γιορτών

Ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για τις χειμερινές εκπτώσεις, με έναρξη μεθαύριο Δευτέρα 13 Ιανουαρίου, ενώ πρόκειται να διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, με την αγορά να αναθερμαίνεται σύμφωνα με τους αισιόδοξους ισχυρισμούς των επιχειρηματιών του Ηρακλείου ακόμα κι αν παραμένουν οι δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. 

Οι γιορτινές προσφορές των προηγούμενων ημερών έληξαν, με τους καταναλωτές να επισκέπτονται ήδη την αγορά για διερευνητικές ματιές, ενώ την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου κ. Μενέλαος Σκουλούδης παροτρύνει τους καταναλωτές να βοηθήσουν τα τοπικά καταστήματα. 

Ταυτόχρονα, οι εμπορικοί σύλλογοι ανακοίνωσαν ότι οι ιδιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν τα καταστήματά τους προαιρετικά τις δύο πρώτες Κυριακές των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 και τις 26 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 π.μ. έως τις 6 μ.μ. Έτσι λοιπόν, η αγορά είναι πανέτοιμη και αισιόδοξη να υποδεχτεί τις χειμερινές εκπτώσεις, με τον κ. Σκουλούδη να συμβουλεύει τους καταναλωτές τα εξής: «Οι καταναλωτές θεωρώ δεν πρέπει να ξεγελιούνται από τα υψηλά ποσοστά των προσφορών, όπως τα γνωστά σε όλους 70%-80% των μεγάλων εταιρειών, καθώς οι τιμές σαφώς είναι χαμηλές, αλλά η ποιότητα ενδεχομένως να είναι χαμηλότερη». 

Ο ίδιος παροτρύνει τους καταναλωτές να κυκλοφορήσουν στην αγορά του Ηρακλείου και να επισκεφτούν και τις ντόπιες επιχειρήσεις. 
«Είναι σημαντικό να γνωρίζουν τι αγοράζουν, γι’ αυτό κι εγώ προτείνω σε όλους να διερευνήσουν τις επιλογές τους και να επισκεφτούν και τοπικές επιχειρήσεις, όπου η ποιότητα των προϊόντων είναι εμφανώς καλύτερη, ενώ ταυτόχρονα είναι σημαντικό να ενισχύουμε και την τοπική οικονομία, μέσω μιας πρακτικής που τα χρήματα ανακυκλώνεται εντός του νησιού μας», σημείωσε. 

Προσδοκίες των επιχειρήσεων 

Ωστόσο, η έναρξη των πρώτων εκπτώσεων για το 2025 “γεννά” υψηλές προσδοκίες για τα ταμεία των επιχειρήσεων, δεδομένου ότι μέχρι και πριν λίγες μέρες οι καταναλωτές έκριναν τις χειμερινές αγορές περιττές, αφού οι χαμηλές θερμοκρασίες κατέφθασαν αργοπορημένα στο νησί μας. Επομένως, οι κάτοικοι του Ηρακλείου προβλέπεται να ξεχυθούν στους δρόμους, ώστε να καλύψουν τις χειμερινές τους ελλείψεις σε αγαθά. 

«Οι καταναλωτές ενδεχομένως να περιμένουν τις χειμερινές εκπτώσεις, ώστε να εκπληρώσουν όλες τις αγορές τους, καθώς μόλις ξεκίνησε ο χειμώνας και οι ανάγκες είναι αυξημένες, αφού το διάστημα Σεπτέμβριος-Νοέμβριος ήταν... νεκρό, δεδομένου ότι στην Κρήτη υπήρχε ακόμα καλοκαίρι», είπε ο κ. Σκουλούδης, ενώ συμπλήρωσε: «Παλαιότερα, οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούσαν αργότερα, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να έχουν πραγματοποιήσει ήδη τις απαραίτητες αγορές τους, ενώ τώρα η πρόωρη έναρξη των προσφορών δίνει την ευκαιρία στους καταστηματάρχες να δουν μια “άσπρη μέρα” στα ταμεία τους, αλλά και στους καταναλωτές επιτέλους να αντικρίσουν γενναιόδωρες εκπτώσεις». 

Βέβαια, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η πρόσφατη λήξη των προηγούμενων προσφορών ενδεχομένως να μην επιτρέπει στους καταναλωτές να κινηθούν σε επιπλέον έξοδο, δημιουργώντας έτσι μια αμφιβολία στους ιδιοκτήτες, οι οποίοι παρ’ όλα αυτά φαίνεται να είναι αισιόδοξοι, ευελπιστώντας σε μια αυξημένη κινητικότητα, με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου να προσκαλεί όλους τους καταναλωτές στην αγορά του Ηρακλείου, καθώς, όπως δηλώνει και ο ίδιος, «η ακρίβεια δυστυχώς υπάρχει. Γι’ αυτό είναι μια καλή ευκαιρία για όλους να κινηθούν σε αγορές με προσιτές τιμές». 

Από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 

Με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων του 2025, η προέδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, Ιωάννα Μελάκη, συμβουλεύει και καθοδηγεί τους καταναλωτές για τις εκπτώσεις, ώστε να πραγματοποιήσουν έξυπνες και σωστές αγορές, προτείνοντας τα εξής: «Οι καταναλωτές πρέπει πρώτα να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα), αλλά και την ποιότητα των προϊόντων και συγκρίνουμε πάντα όμοια προϊόντα, καθώς ζούμε σε διαδικτυακή εποχή και οι επιχειρήσεις θα φροντίσουν να μας γεμίσουν τα μυαλά με τα προϊόντα τους. Εδώ χρειάζεται η δέουσα προσοχή, δεν επηρεαζόμαστε από τη φθηνή τιμή του προϊόντος, ιδιαίτερα όταν δε γνωρίζουμε τι πρακτικές χρησιμοποιεί η ιντερνετική επιχείρηση. Στη συνέχεια, προτείνουμε να ψωνίζουμε προϊόντα που τα έχουμε ανάγκη, εμείς και τα μέλη της οικογένειάς μας και όχι επειδή συναντήσαμε κάποιο εκπτωτικό προϊόν, που μπορεί να μην το χρησιμοποιήσουμε και ποτέ στη ζωή μας». 

«Είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι στις εκπτώσεις επιτρέπονται οι αλλαγές μόνο στην εκπτωτική περίοδο, ενώ στις προσφορές δε γίνονται αλλαγές. Παράλληλα, αποφεύγουμε να αγοράζουμε προϊόντα με πιστωτική κάρτα, εκτός εάν η έκπτωση είναι τόσο μεγάλη, που οι επιβαρύνσεις του πιστωτή είναι ελάχιστες. Πιο συγκεκριμένα, αγοράζω ένα προϊόν με έκπτωση 20% και μου χρεώνει ο πιστωτής μου 20% και άλλες επιβαρύνσεις, δεν έχω να επωφεληθώ τίποτα επί της συγκεκριμένης αγοράς, επί της ουσίας δεν ωφελούμαστε. Και, τέλος, πρέπει να ζητάμε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Διότι σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αντικαταστήσουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη», κατέληξε ο κ. Σκουλούδης. 
 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News