Αυτονομία έως και 476 χλμ.
*Ταχεία φόρτιση από 10-80%, 26 min
*Κατανάλωση ανά 100 χλμ., 17 kWh
*Επιτάχυνση τα 0-100 χλμ., 3.6 δευτ.
Οι Σουηδοί πάντα είχαν τον τρόπο να φτιάχνουν καλά αυτοκίνητα, καλά αυτοκίνητα στην πράξη και με έμφαση στους τομείς της ασφάλειας, της τεχνολογίας και της χρηστικότητας. Με το Volvo EX30, το μικρό και 100% ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, δείχνουν στον κόσμο ότι μικρό σε διαστάσεις δεν σημαίνει απαραιτήτως και μειονεκτικό, μια και η γεροδεμένη κατασκευή του, τα προηγμένα τεχνικά του χαρακτηριστικά και τα 3,6 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα πρώτα 0-100, ασφαλώς παραπέμπουν σε κάτι άλλο και σίγουρα μεγαλύτερο από τις διαστάσεις του. Βλέπετε, με μήκος στα 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο στα 2,65 m, οι χώροι του μικρότερου SUV της Volvo υπερκαλύπτουν τόσο τις ανάγκες των επιβατών όσο και των αποσκευών τους.
Το εσωτερικό του EX30 σχεδιάστηκε στα πρότυπα του σουηδικού μινιμαλισμού και είναι απόλυτα σύμφωνο με τη γενική αισθητική του αμαξώματος, το οποίο ακολουθεί τις νέες σχεδιαστικές επιταγές της Volvo, όπως αυτές εκφράστηκαν στο EX90. Η κάθετη οθόνη αφής τύπου τάμπλετ με διαγώνιο 12,3", που μεταξύ άλλων ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το ιδιαίτερης σχεδίασης τιμόνι, η soundbar στο ταμπλό, η πρακτική κονσόλα, οι επιλογές φωτισμού και ήχου, τα ποιοτικά υλικά και η κορυφαία συναρμογή είναι τα κύρια χαρακτηριστικά ενός φωτεινού, ευρύχωρου και εκμεταλλεύσιμου χώρου, ενώ η εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών αποτελεί μια ακόμα απόδειξη του οικολογικού προφίλ της σουηδικής φίρμας.
Ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι και οι τομείς της συνδεσιμότητας, ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας, τομείς που η Volvo έχει συνεργασίες με κολοσσούς και μέσω της εφαρμογής Volvo EX30 app και τις ασύρματες ενημερώσεις σας δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσετε εξ’ αποστάσεως τις λειτουργίες του αυτοκινήτου σας. Να τονίσουμε εδώ πως το EX30 εξοπλίζεται με τα προηγμένα συστήματα ADAS της Volvo, όπως το Αποφυγής σύγκρουσης, το Door Opening Alert και της Ανίχνευσης νύστας ή κούρασης του οδηγού, ενώ με την λειτουργία Park Pilot Assist, το EX30 μπορεί να σταθμεύσει μόνο του, να στρίψει, να επιταχύνει, να επιβραδύνει ή και να σταθμεύσει ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα παράλληλα με το πεζοδρόμιο!
Το Volvo EX30 διατίθεται με επιλογή από τρία συστήματα κίνησης, δύο στην έκδοση Single Motor με ένα ηλεκτροκινητήρα και η άλλη είναι η Twin Motor Performance με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Την βασική κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας 272 PS και 343 Nm ροπής στον πίσω άξονα, μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh και αυτονομία από 344 km μικτή έως 475 km αστική.
Πισωκίνητη και η δεύτερη έκδοση, αλλά εδώ με μπαταρία 69 kWh (Single Motor Extended Range) τεχνολογίας NMC και αυτονομία από 476 km έως 660 km, ενώ η κορυφαία και τετρακίνητη εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 428 PS και 543 Nm και τη μεγάλη μπαταρία των 69 kWh να του εξασφαλίζει μικτή αυτονομία 450 km. και αστική 590. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης και έχουν κόφτη στα 180 χλμ./ώρα, ενώ ξεχωριστή μνεία θα πρέπει να γίνει για τη ζωντάνια και τις επιδόσεις, ιδιαίτερα για τα 0-100 km/h της επιτάχυνσης από στάση σε 3,6’’δευτ. της τετρακίνητης έκδοσης της δοκιμής μας. Τέλος, η οικιακή φόρτιση διαρκεί 6 ή 8 ώρες, ενώ η ταχεία φόρτιση DC από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας φτάνει στα 26 λεπτά.
Τυχεροί για το γεγονός πως η ΒΕΛΜΑΡ Ηρακλείου φρόντισε να έχουμε την τετρακίνητη έκδοση στη δοκιμή μας, έτσι ανακαλύψαμε την “άλλη πλευρά” των Β-SUV και με σύνεση αλλά και διάθεση εξερεύνησης καταφέραμε να ζήσουμε μοναδικές στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης
Με ανάρτηση από γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, δηλαδή αυτό που πιστεύουμε πως θέλει και χρειάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών της κατηγορίας, εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης με δυνατότητα επιλογής σε “Σκληρό”, “Μαλακό” ή “Μέτριο” τιμόνι και πλαίσιο απλά Volvo, το EX30 παρά τα1840 κιλά του συν αυτά του οδηγού και του φωτογράφου, αποδείχθηκε ευχάριστα ζωντανό και ευκολοδήγητο, κορυφαία ευέλικτο και με τόσο premium ποιότητα κύλισης ώστε να κάνει τις κακοτεχνίες του δρόμου γύρω από τον Γιούχτα να σκάσουν απ’ το κακό τους. Τυχεροί για το γεγονός πως η ΒΕΛΜΑΡ Ηρακλείου φρόντισε να έχουμε την τετρακίνητη έκδοση στη δοκιμή μας, έτσι ανακαλύψαμε την “άλλη πλευρά” των Β-SUV και με σύνεση αλλά και διάθεση εξερεύνησης καταφέραμε να ζήσουμε μοναδικές στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης.
Ηλεκτρικό με ξεχωριστή προσωπικότητα και γεμάτο τεχνολογία, το premium e SUV της Volvo δικαιολογεί τον ντόρο που έγινε για αυτό, έτσι δικαίως αναμένεται να πρωταγωνιστήσει τόσο στην κατηγορία των ηλεκτρικών όσο και στα B-SUV γενικότερα με τα 37.572 ευρώ της τιμής του.