«Τσουχτερό» το πετρέλαιο θέρμανσης στην Κρήτη

Οικονομία
«Τσουχτερό» το πετρέλαιο θέρμανσης στην Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα ύψη οι τιμές στην Κρήτη - Η φορολογία κρατά ψηλά τις τιμές στην Ελλάδα, παρά την πτώση του αργού πετρελαίου

Ελάχιστα μειώνεται η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στην Κρήτη - έχοντας τις τελευταίες μέρες διαμορφωθεί σε έναν μέσο όρο γύρω στο 1,12 ευρώ το λίτρο - σε αντίθεση με τη μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών. Η μεγάλη “παγίδα” για τους Έλληνες καταναλωτές φαίνεται πως είναι η φορολόγηση τόσο μέσω του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης όσο και του... ΦΠΑ επί αυτού, δηλαδή η ελληνική κυβέρνηση, που κατά τα λοιπά έχει κατά το παρελθόν ως αξιωματική αντιπολίτευση σηκώσει “τη σημαία της επανάστασης” στο συγκεκριμένο ζήτημα, κρατάει την ελληνική “πατέντα”, που ονομάζεται “φόρος στον φόρο” σε ισχύ μέχρι σήμερα, με τα ελληνικά νοικοκυριά να έχουν μόνο τις καιρικές συνθήκες για σύμμαχό τους!

Μπαίνοντας χθες στο Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, διαπιστώσαμε στο πετρέλαιο θέρμανσης αρκετές τιμές στα 1,10 ευρώ το λίτρο, τιμές κάτω από τα 1,10 και συγκεκριμένα 1,095 ευρώ το λίτρο, αλλά οι περισσότερες είναι στα 1,11 και 1,12 ευρώ το λίτρο. Με βάση την πτώση των τιμών στη διεθνή αγορά, δεν τις λες και χαμηλές... Και αντί να υπενθυμίσουμε και πάλι τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν στην αντιπολίτευση, ας αρκεστούμε σήμερα στη σχετική ανακοίνωση της ΠΟΠΕΚ.

Ελάχιστα μειώνεται η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στην Κρήτη, έχοντας τις τελευταίες μέρες διαμορφωθεί σε έναν μέσο όρο γύρω στα 1,12 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τη μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών.

Όλο αυτό το παιχνίδι ξεσκεπάζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), που επιμένει να καλεί την κυβέρνηση να μειώσει επιτέλους τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα επίπεδο του 2011, αν θέλει από τη μια να ζεσταθεί το κοκκαλάκι των πολιτών αυτής της χώρας, και από την άλλη να αυξηθεί η κατανάλωση και να εισρεύσουν έσοδα στα ταμεία του κράτους.

«Οι τιμές του αργού πετρελαίου Βrent έχουν από την 1η Οκτωβρίου καθημερινά πτωτική πορεία αθροιζόμενη συνολικά σε ποσοστό 30% περίπου», αναφέρει η ΠΟΠΕΚ.

«Η Ελλάδα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε. στις 19/11/2018, σε σύγκριση με τη μέση τιμή των κρατών της Ε.Ε., είναι ακριβότερη στην αμόλυβδη βενζίνη κατά 0,135 €, στο πετρέλαιο κίνησης κατά 0,037 € και στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 0,214 €. Η αιτία των υψηλών τιμών οφείλεται στην υψηλή φορολόγηση των καυσίμων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις τσέπες των Ελλήνων εξαθλιωμένων οικονομικά καταναλωτών»!

Ακολούθως, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επισημαίνει για πολλοστή φορά ότι η υψηλή φορολόγηση των καυσίμων δεν εξυπηρετεί την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης, που τόσο έχουμε ανάγκη, δεν αυξάνει αποδεδειγμένα τα δημόσια έσοδα, είναι όμως το βασικό κίνητρο της ανεξέλεγκτης παράνομης διακίνησης πετρελαιοειδών προϊόντων.

«Εμείς καλούμε όλους όσους επικαλούνται κατά τη λήψη των αποφάσεών τους ως προϋπόθεση την κοινωνική τους ευαισθησία, να προχωρήσουν άμεσα στη μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα και να την επιβεβαιώσουν εμπράκτως ιδιαίτερα στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Οι κοινωνικά ευαίσθητοι ας εισηγηθούν επιτέλους ότι δεν είναι δυνατόν ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης των καυσίμων να επιβαρύνεται και με ΦΠΑ 24%», καταλήγει η ανακοίνωση.

«Καμία άλλη λύση δεν υπάρχει»

Ζητούν μείωση του ΕΦΚ οι πρατηριούχοι

«Αυτή η φορολογία έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση. Ο κόσμος δεν μπορεί να καταναλώσει. Δεν μπορεί να αγοράσει το προϊόν. Και δεν είναι μόνο στην κατανάλωση. Γιατί, όπως ξέρετε, το καύσιμο είναι ένα προϊόν το οποίο κινεί όλη την οικονομία της χώρας. Και οι μεταφορικές επιχειρήσεις και τα ξενοδοχεία και όλοι έχουν ανάγκες καυσίμων. Οπότε, με αυτή τη λογική, αν μειωθούν οι τιμές στα καύσιμα θα έχουμε αύξηση στην οικονομία», όπως τόνισε μιλώντας στο Ράδιο 9,84 χθες και στην Αγγέλα Δουλγεράκη ο ταμίας της ΠΟΠΕΚ Γιάννης Μαυράκης.

Στο ερώτημα για τα ποσοστά μείωσης της κατανάλωσης σε σχέση με πέρυσι, ο Γιάννης Μαυράκης δήλωσε: «Στοιχεία συνήθως παίρνουμε για ένα χρόνο πίσω. Οπότε και αυτή τη δεδομένη στιγμή δεν μπορούμε να έχουμε ακριβή στοιχεία. Σίγουρα όμως οι μειώσεις της κατανάλωσης στα καύσιμα είναι γύρω στο 5-6%, αλλά στο πετρέλαιο θέρμανσης, επειδή είναι ακόμα και ο καιρός καλός, έχουν αρκετά μεγάλες μειώσεις»...

Και συνεχίζοντας υπενθύμισε: «Πάγια θέση της Ομοσπονδίας είναι ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης πρέπει να επιστρέψει στα επίπεδα του 2011, που ήταν 60 ευρώ το χιλιόλιτρο, όταν σήμερα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ειδικά στο πετρέλαιο θέρμανσης, είναι 280 ευρώ το χιλιόλιτρο και μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό. Η Ελλάδα μάλιστα σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε. έχει στο πετρέλαιο θέρμανσης διαφορά 20 λεπτά το λίτρο πιο ακριβά. Και μιλάμε για τις χώρες κυρίως τις βόρειες, δηλαδή Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία. Αλλά ο μέσος όρος αυτή τη στιγμή είναι 20 λεπτά πιο πάνω στην Ελλάδα»...

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια αύξηση της παραγωγής στις χώρες του Οργανισμού Εξαγωγών Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών. Το πετρέλαιο θέρμανσης είναι ένα χρηματιστηριακό προϊόν. Και από τη στιγμή που έχουμε αύξηση της προσφοράς, υπάρχει τον τελευταίο 1,5 μήνα μια πτώση της τιμής. Επειδή όμως έχουμε έναν σταθερό ΕΦΚ, αυτή η πτώση της τιμής διεθνώς του βαρελιού δεν έχει περάσει στην πτώση, γιατί επηρεάζει ένα ποσοστό της τιμής που διαμορφώνεται στη διεθνή αγορά», λέει ο Γιάννης Μαυράκης και καταλήγει: «Αυτή τη στιγμή ο καιρός δεν είναι κακός. Ακόμα τα επίπεδα είναι σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Οπότε δεν υπάρχει ζήτηση. Σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές θέρμανσης που επιλέγει ο καταναλωτής, θα ήθελα να τους πω, αν αποφασίσουν να χρησιμοποιούν τζάκι, να προσπαθήσουν τα ξύλα τα οποία χρησιμοποιούν να είναι καθαρά. Να αποφύγουμε καρκινογόνα. Να μην καίμε τα πάντα»...

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News