Βιαστικοί εποχούμενοι όπως κάθε πρωί μετατρέπουν σε πίστα αγώνων την παραλιακή του Καράβολα, κάποιοι κάνουν το καθημερινό τους τρέξιμο, όχι για να προλάβουν κάτι αλλά για τις απαραίτητες δόσεις της ενδορφίνης τους ώστε να αντέξουν άλλη μια μέρα, η υπάλληλος του αρτοποιείου έκπληκτη με ρωτάει τι είναι αυτό το σταφιδοτρίβιδο που της ζητώ, έχω βγει στο δρόμο για Αστυράκι, ίσως το μοναδικό χωριό της Κρήτης με δικό του φανάρι να ρυθμίζει την κυκλοφορία, στο Αηδονοχώρι ο φίλος σκυλάκος, σαν μαθητής πίσω απ’ τα κάγκελα σχολείου που βλέπει ποδηλάτες να περνάνε, μου ρίχνει ένα λυπημένο βλέμμα, μάλλον έχει καταλάβει προς τα που πάω, η ανηφόρα από Ανώγεια για Κορίτσι αναδεικνύει τα οδηγικά χαρίσματα του Dacia Sandero και η πλήρης απουσία κίνησης λόγω της απουσίας αιγοπροβάτων κάνει τα πράγματα ακόμα πιο ευχάριστα, στρίβω και μπαίνω στο Κορίτσι, ένα από τα πολλά οροπέδια του Ψηλορείτη, δυστυχώς έρημο αυτή εποχή, κάτι σαν το παλιό ευφυολόγημα, “Άδειο κουρείο Σάββατο απόγευμα”.

Στη νότια πλευρά του ακοίμητος φρουρός ο επιβλητικός Σκίνακας ορθώνει τα 1.752 μέτρα του ύψους του, μια εντυπωσιακή ορθοπλαγιά για ανάβαση όταν έχει καλυφθεί από τα χιόνια, δυστυχώς φέτος, ελάχιστα χιόνια του έχουν απομείνει κυρίως στις υπήνεμες πλαγιές και στις δολίνες, φτάνω στα Πετραδολάκια και στη διασταύρωση για τον προορισμό μας, τον δρόμο για τον Σκίνακα.

Στενός, σαν φίδι ελίσσεται και ανεβοκατεβαίνει ανάμεσα στις πλαγιές που τον περικλείουν, αρχίζει η ανηφόρα για πάνω, μια ανηφόρα γράδο και παράσημο για τους ποδηλάτες που τολμούν να την αντιμετωπίσουν, αφήνω στην άκρη του δρόμου το Sandero και ξεκινώ την ανάβαση για την κορυφή.
Η επιλογή μου είναι να ανέβω από την νοτιοανατολική πλευρά και να κατέβω από τη δυτική, μια ελεύθερη ανάβαση, ακριβώς όπως το αίσθημα ελευθερίας που χαρίζει το βουνό, ιδιαίτερα όταν είναι Δευτέρα και είσαι μόνος, στην κυριολεξία μόνος.

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, η πορεία που επιλέγεις είναι κατά περίπτωση και ελίσσεται ανάμεσα σε δολίνες με χιόνι και σε ελκυστικές γρανιτένιες πλαγιές που θυμίζουν κάτι από Γκίγκιλο, κάπου κάπου εμφανίζεται ένα γιδόστρατο, το οποίο όμως γρήγορα σβήνει και χάνεται όπως εμφανίστηκε, κι άλλη δολίνα κι άλλη χιονούρα κι άλλη πλαγιά και ξαφνικά ανάμεσα στα βράχια, το χιόνι και το γαλάζιο του ουρανού, δυο λευκοί θόλοι να σηματοδοτούν το επικείμενο τέλος της ανάβασης.

Οι νέες, ανατολικές εγκαταστάσεις, μια Komatsu μπουλντόζα γεμάτη σκουριά αλλά ετοιμοπόλεμη, έτοιμη να τα δώσει όλα και να καθαρίσει για χάρη της αστρονομίας, φτάνω στο απάγκιο του παλιού πέτρινου Αστεροσκοπείου.
Η θέα ολούθε που θα λέγε κι ο ανεπανάληπτος Μπρίλης να μαγεύει, ο ήλιος που καίει, η ψυχή πασπαλισμένη με αστερόσκονη να πάλλεται από χαρά, σαν πιτσιρίκος σε κατάστημα με παιγνίδια δε θέλεις να φύγεις, να μείνεις εδώ και να στείλεις κάτω ένα “αντ’ αυτού” σαν δικαιολογητικό γραμμένο πίσω από μια φωτογραφία με ότι βλέπουν τα μάτια σου κι αισθάνεται η καρδιά σου εκείνη τη στιγμή κι όσοι καταλάβουν.

Κάθοδος ευθεία κάτω απ’ τη νοτιοδυτική πλευρά, σύντομα ανακαλύπτω με έκπληξη το παλιό μονοπάτι σε σχετικά καλή κατάσταση, αυτό που οδηγούσε στο διάσελο, Φαράγγι Ζαρού, Σκίνακας, Νίδα, Κορίτσι, η θέα με τις κορφές του Ψηλορείτη, τη Νίδα, τις αμέτρητες δολίνες που εναλλάσσονται με λόφους, λιβάδια, οροπέδια και δρόμους, λίγο το πράσινο και η πέτρα να περισσεύει, όλα ένας καμβάς που καμιά φωτογραφική μηχανή, βίντεο ή χρωστήρας δεν μπορεί να αποδώσει.

Συμπέρασμα, κορυφές σαν το Σκίνακα αν δεν υπήρχαν, θα έπρεπε να τις φτιάξουμε.






Dacia Sandero, το Νο 1 μοντέλο σε πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Ένα αδιαφιλονίκητο success story, δύο εκδόσεις που χτίζουν το μύθο της Dacia ως μια από τις πιο ολοκληρωμένες και value for money προτάσεις στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά. Η γκάμα Dacia Sandero & Sandero Stepway από το 2017 είναι πρώτη σε πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη αφήνοντας πίσω πολλά ηχηρά ονόματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειώστε πως η γκάμα Sandero & Sandero Stepway πλαισιώνεται με 5 έτη εργοστασιακής εγγύησης, και 3 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.
