Το Παράρτημα Λασιθίου της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης (ΠΕΑΕΑΕ-ΔΣΕ) ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα ΜΜΕ, ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να αναγερθεί στο πάρκο «Μίνως» της Ιεράπετρας, το μνημείο τιμής στους ήρωες αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, υλοποιώντας την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πάρθηκε στις 26 Απριλίου του 2017, έπειτα από πρόταση της επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Μαρίας Κοτσιφάκη.

«Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράπετρας είχε αποφασίσει ομόφωνα στις 26 Απριλίου του 2017, μετά από εισήγηση της Λαϊκής Συσπείρωσης, για τη δημιουργία μνημείου Εθνικής Αντίστασης. Μέχρι τώρα υπάρχει στην είσοδο της Ιεράπετρας, μόνο μια στήλη που υπενθυμίζει τα γεγονότα που έγιναν σε αυτό το σημείο τον Μάρτη του 1945. Η Ιεράπετρα έχει μια σημαντική παράδοση στην Εθνική Αντίσταση, έχει ήρωες, έχει νεκρούς αγωνιστές που πρόσφεραν και στο τέλος έδωσαν ακόμα και τη ζωή τους, γι’ αυτόν τον αγώνα. Για ελευθερία, για Δημοκρατία, για το δίκιο και την αξιοπρέπεια του λαού μας. Όπως έχει γίνει σε τόσους άλλους Δήμους, όπως π.χ. στην Καισαριανή, στο Χαϊδάρι και σε άλλους μικρότερους Δήμους, που έχουν φτιάξει μικρά μνημεία και τιμούν τους ανθρώπους της Εθνικής Αντίστασης, τους Λαϊκούς ήρωες, που βγήκανε μέσα από το λαό και παλέψανε για το λαό, έτσι θα γίνει και στην Ιεράπετρα, που μέχρι σήμερα δεν έχει ένα τέτοιο μνημείο.
Τότε λοιπόν πριν 9 χρόνια πάρθηκε ομόφωνα η απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά ήταν υπό διαμόρφωση το πάρκο «Μίνως» και αργότερα έγινε η επικαιροποίηση. Μαζί με τις τεχνικές υπηρεσίες είδαμε που πρέπει να τοποθετηθεί αυτό το μνημείο και έχουμε καταλήξει στο κατάλληλο σημείο, μετά και από τη συνάντηση που είχαμε με τον δήμαρχο Ιεράπετρας κ Μανόλη Φραγκούλη. Το μνημείο φτιάχνεται από έναν γλύπτη Πανελλήνιας αναγνώρισης. Είναι ο κ Βλάσσης Άγγελος που έκανε το αντίστοιχο μνημείο στη Θεσσαλονίκη, μετά που βρέθηκαν οι ομαδικοί τάφοι. Έχουμε προτείνει στον καλλιτέχνη να υπάρχουν ανάγλυφες οι μορφές του Ναπολέοντα Σουκατζίδη, της Μαρίας Λιουδάκη και της Μαρίας Δρανδάκη. Είναι δυο λαϊκές ηρωίδες που πέρα από την προσφορά στην Παιδεία και στα γράμματα της Μαρίας Λιουδάκη, η Μαρία Δρανδάκη ήταν μια μοδίστρα που μέσα από το ραφτάδικο της διακινούσαν όλη τη δουλειά, μέσα από τη λαϊκή αλληλεγγύη, την περίοδο που ο κόσμος πεινούσε και βασανίζονταν από τον κατακτητή και από τους δοσίλογους αργότερα. Αφού συνελήφθησαν μαζί μαρτύρησαν και μαζί. Αυτή είναι η αρχική μας πρόταση και περιμένουμε να δούμε το μνημείο όταν θα το τελειώσει ο καλλιτέχνης που το έχει αναλάβει», μας είπε η κ. Μαρία Κοτσιφάκη.
Ο πρώην βουλευτής Λασιθίου κ Κωστής Δερμιτζάκης, πρόσθεσε ότι «πρόκειται για μια σημαντική απόφαση που έφτασε η ώρα να πάρει σάρκα και οστά. Είναι το χρέος ημών των νεότερων προς αυτούς που αγωνίστηκαν πραγματικά και έδωσαν τη ζωή τους και έκαναν τεράστιες θυσίες για να είναι η πατρίδα μας ελεύθερη… Για να υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη και για να επικρατήσει το δίκιο. Η σημερινή είναι ημερομηνία ορόσημο γιατί τώρα ξεκινούμε την προσπάθεια, ενημερώνουμε τον κόσμο για να κρατήσουμε ζωντανή την ιστορική μνήμη .
Όταν ήμουν αντιδήμαρχος Πολιτισμού είχα κάνει ένα γκάλοπ σε παιδιά κάτω των 20 ετών και είδα ότι δεν γνώριζαν τον Ναπολέοντα Σουκατζίδη, τη Μαρία Λιουδάκη και τη Μαρία Δρανδάκη. Τότε μου έδωσαν το έναυσμα να ξεκινήσω μια σειρά εκδηλώσεων στη μνήμη αυτών των ηρώων, που πρέπει να αποτελούν τα πρότυπα για τη νεολαία. Σιγά Σιγά προσπαθούμε να βγάλουμε στην επιφάνεια την ιστορική μνήμη γιατί τα πρότυπα που προβάλλονται σήμερα στη νεολαία μας δεν είναι αυτά που πρέπει, ώστε να κρατηθούμε όρθιοι και αν κρατήσουμε την αξιοπρέπεια μας…

Ξεκινάμε από το Πάρκο «Μίνως» την ενημέρωση στη Δημοκρατική Κοινωνία της Ιεράπετρας που έχει πολλούς αγώνες πίσω της και πιστεύουμε ότι θα αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια», μας είπε μεταξύ άλλων ο κ Κωστής Δερμιτζάκης, πλαισιωμένος από την ομάδα εργασίας του Παραρτήματος Λασιθίου της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ).