Από την ερχόμενη Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις στην αγορά της Ιεράπετρας με τους εμπόρους να ελπίζουν και να προσδοκούν, να συνεχιστεί και να αυξηθεί η καλή επισκεψιμότητα που υπήρχε κατά τη διάρκεια του 15νθημέρου των εορτών και να αυξηθούν παράλληλα οι τζίροι των μαγαζιών που έχουν μείνει καθηλωμένοι, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας που ταλανίζει την πλειονότητα των καταναλωτών.
«Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν και στην αγορά της Ιεράπετρας τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου με τους καταναλωτές να αναζητούν σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές για αγορές αγαθών που έχουν εντοπίσει στις βιτρίνες των καταστημάτων και τους εμπόρους και επαγγελματίες, να ελπίζουν ότι θα βοηθήσει ο καιρός να αυξηθεί η καλή επισκεψιμότητα που υπάρχει τις τελευταίες εβδομάδες με αύξηση του τζίρου που μέχρι σήμερα παραμένει στα ίδια με τα περσυνά επίπεδα. Οι έμποροι θα επιδιώξουν σε αυτές τις 46 ημέρες των εκπτώσεων να ρευστοποιήσουν τα χειμερινά τους εμπορεύματα και κυρίως ρούχα και παπούτσια για παιδιά, εφήβους και μεγάλους και να ξεκινήσουν από τις αρχές του Μάρτη να τοποθετούν στις προθήκες τους τα Ανοιξιάτικα είδη.
Εμείς στον Εμπορικό Σύλλογο Ιεράπετρας έχουμε πάρει απόφαση να μην ανοίγουμε τις Κυριακές στην περίοδο των εκπτώσεων γιατί το λειτουργικό κόστος είναι μεγάλο και γιατί θέλουμε εμείς και οι εργαζόμενοι μας να ξεκουράζονται μια μέρα την εβδομάδα.
Η τοπική μας αγορά όμορφα στολισμένη την περίοδο των γιορτών κέρδισε το στοίχημα της επισκεψιμότητας αλλά όχι και της αύξησης του τζίρου. Ελπίζουμε αυτό να το πετύχουμε κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων», είπε στο neakriti.gr, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ. Βαγγέλης Μπινιχάκης.
Εφέτος, οι εκπτώσεις στην αγορά της Ιεράπετρας ξεκινούν με ποσοστά που αναμένεται να ξεπεράσουν το 50%. Η δυναμική αυτή, σε συνδυασμό με την προτίμηση των καταναλωτών στις εποχικές εκπτώσεις, δημιουργεί προσδοκίες για υψηλούς τζίρους. Το 66% των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμά τις θερινές και χειμερινές εκπτώσεις έναντι άλλων περιόδων, όπως η Black Friday. Μάλιστα, έξι στους δέκα κάνουν τις περισσότερες αγορές τους κατά τη διάρκεια αυτών.
Ωστόσο, η περίοδος των εκπτώσεων συνοδεύεται από αυστηρούς κανόνες που πρέπει να τηρούν οι επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, αν ένα προϊόν διαφημίζεται ότι έχει έκπτωση 50%, θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται τόσο η αρχική όσο και η νέα μειωμένη τιμή Εάν η επιχείρηση δεν τηρήσει αυτούς τους κανόνες, μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμα. Για μια μικρή παράβαση, το πρόστιμο μπορεί να ξεκινά από 10.000 ευρώ, ενώ για σοβαρότερες περιπτώσεις, όπως παραπλανητικές εκπτώσεις, μπορεί να φτάσει έως και το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών, με κατώτερο όριο τις 20.000 ευρώ.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για τις εκπτώσεις
Ενόψει της έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) παρουσίασε έναν αναλυτικό οδηγό προς τους καταναλωτές. Η ΕΕΚΕ αναφέρει για τις χειμερινές εκπτώσεις που αρχίζουν 13 Ιανουαρίου ότι:
- Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
- Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
- Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από... % έως… %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
- Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
- Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.